Gå til innhold

Å miste tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 7,5 år som først nå har fått løse tenner. Han har flere tenner som er løse, men det er spesiellt en som er kjempeløs. Bak denne tanna har den nye kommet ganske bra opp i løpet av sommeren, ikke kommet helt opp, men den er der. Har bedt han flere ganger om å sitte og røre på tanna for å få den til å løsne mer og mer. Har til og med prøvd å friste med at tannfeen har ekstra pris på den første tanna som mistes.

Begynner å bli redd for at vi må ta turen til tannlegen for å få ut denne tanna.

Trenger tips og råd til hva vi bør gjøre.  Er nede forran i munnen, så ingen naturlig tyggeflate heller.

Anonymous poster hash: 95e88...45e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi ham eple eller appelsin. Det gjorde mor når jeg hadde løse tenner.

Skrevet

Det har jeg forsøkt. Fikk beskjed om at han var da ikke dum heller. Eplet lå urørt på bordet.

Nesten så jeg tror han har seperasjonsangst til den tanna.

I hele fjord gikk han jo rundt og var misunnelig på venner som mistet tennene sine. Nå når det endelig er hans tur, vil han ikke...

Anonymous poster hash: 95e88...45e
Skrevet

Den faller ut av seg selv. Den har ingen rot, så når den nye tanna presser på så faller den ut. Men du kan advare om at den kan falle ut om natten så han svelger den, da bkir det ingen penger fra tannfeen. :)

Skrevet

Den faller ut av seg selv. Den har ingen rot, så når den nye tanna presser på så faller den ut. Men du kan advare om at den kan falle ut om natten så han svelger den, da bkir det ingen penger fra tannfeen. :)

Melketenner kan ha store røtter, så den skjønner jeg ikke helt.... Hvis den nye tanna kommer opp bak eller foran den løse tanna, og ikke rett under, er det ikke sikkert rota er helt slitt av heller. Har selv trukket melketenner hos tannlegen, og det har datteren min også, og røtter er det så visst. Lange spisse saker ;)

Anonymous poster hash: da2b4...3a9

Skrevet

Ok, da tar jeg feil. Mine barns melketenner og mine egne har vært små uten rot. Jeg har også trukket melketenner, men det var fordi det ikke kom tann under som presset løs den. Hos min datter falt den ut av seg selv på natten, og da var den nye tanna godt synlig under. Men ingen av de har hatt røtter, derfor inntok jeg at de ikke hadde det på samme måte1 som de nye.

Skrevet

Siden han forstod eple-trikset, prøv med karamell ;) Smørbukk, Dumle ol... Funket for meg, selv på jekslene mine... 

Anonymous poster hash: 6ba64...511

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...