Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Hva er det dere mener jeg burde kjøpe inn til barnet kommer? Jeg vil ha aventserien fordi jeg skal kjøpe sterilisatoren som tilhører den. Går alle avent tingene inn i sterilisatoren? Er det forskjellige type flasker jeg må tenke på? Smokker? Kan alt puttes inn i sterilisatoren? Håper noen kan være så snill hjelpe meg med tips!!Takker så mye Anonymous poster hash: b9ec4...b94
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Kjøp to små og 4 store flasker, alle disse går i sterilisatoren samtidig. Ellers bruk bare suttedelene som følger med flaskene, og stikk hull etterhvert som det blir nødvendig. Det er tull å kjøpe nye med nr.2,3,4 osv.. Jeg putter også smukker i den, men de er ikke fra avent. Hva mer lurer du på? Anonymous poster hash: 0155c...564
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Kjøp to små og 4 store flasker, alle disse går i sterilisatoren samtidig. Ellers bruk bare suttedelene som følger med flaskene, og stikk hull etterhvert som det blir nødvendig. Det er tull å kjøpe nye med nr.2,3,4 osv.. Jeg putter også smukker i den, men de er ikke fra avent. Hva mer lurer du på? Anonymous poster hash: 0155c...564 Takk skal du ha Jeg lagde et innlegg her om dagen hvor jeg vurderte å kjøpe Medelapumpen, og nå begynner det å haste med å ta valg. Ikke sikkert du vet, men kan jeg sterilisere delene til Medela i avent sterilisatoren? Holder det virkelig med 2+4 flasker? Takk for tipset med stikking forresten Visste ikke at det var nummer på de en gang... huff. Anonymous poster hash: b9ec4...b94
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har flaskebarn, har 7 store avent og en liten(brukes til vann) Koker dem hver dag.... ville hatt flere enn 4 store om du vet du ikke skal amme, kun gi flaske... Anonymous poster hash: fe6b2...151
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har flaskebarn, har 7 store avent og en liten(brukes til vann) Koker dem hver dag.... ville hatt flere enn 4 store om du vet du ikke skal amme, kun gi flaske... Anonymous poster hash: fe6b2...151
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Kjøp to små og 4 store flasker, alle disse går i sterilisatoren samtidig. Ellers bruk bare suttedelene som følger med flaskene, og stikk hull etterhvert som det blir nødvendig. Det er tull å kjøpe nye med nr.2,3,4 osv.. Jeg putter også smukker i den, men de er ikke fra avent. Hva mer lurer du på? Anonymous poster hash: 0155c...564 Takk skal du ha Jeg lagde et innlegg her om dagen hvor jeg vurderte å kjøpe Medelapumpen, og nå begynner det å haste med å ta valg. Ikke sikkert du vet, men kan jeg sterilisere delene til Medela i avent sterilisatoren? Holder det virkelig med 2+4 flasker? Takk for tipset med stikking forresten Visste ikke at det var nummer på de en gang... huff. Anonymous poster hash: b9ec4...b94 Jeg har hatt 2 pluss 8 flasker til tvillinger, og det har holdt. Man vasker jo hver morgen og kveld, så jeg gadd ikke kjøpe flere. De små er gode i starten, pluss kjekke som vannflasker senere. Vet ikke om du kan ta andre merker i sterilisatoren, men så lenge de får plass er det jo det samme. Kan jeg spørre hvorfor du skal kjøpe pumpe? Hvis du ikke skal gi mme kan vel amme? Ikke for å være frekk altså.. Bare lurer.. Anonymous poster hash: 0155c...564
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Kjøp to små og 4 store flasker, alle disse går i sterilisatoren samtidig. Ellers bruk bare suttedelene som følger med flaskene, og stikk hull etterhvert som det blir nødvendig. Det er tull å kjøpe nye med nr.2,3,4 osv.. Jeg putter også smukker i den, men de er ikke fra avent. Hva mer lurer du på? Anonymous poster hash: 0155c...564 Takk skal du ha Jeg lagde et innlegg her om dagen hvor jeg vurderte å kjøpe Medelapumpen, og nå begynner det å haste med å ta valg. Ikke sikkert du vet, men kan jeg sterilisere delene til Medela i avent sterilisatoren? Holder det virkelig med 2+4 flasker? Takk for tipset med stikking forresten Visste ikke at det var nummer på de en gang... huff. Anonymous poster hash: b9ec4...b94 Jeg har hatt 2 pluss 8 flasker til tvillinger, og det har holdt. Man vasker jo hver morgen og kveld, så jeg gadd ikke kjøpe flere. De små er gode i starten, pluss kjekke som vannflasker senere. Vet ikke om du kan ta andre merker i sterilisatoren, men så lenge de får plass er det jo det samme. Kan jeg spørre hvorfor du skal kjøpe pumpe? Hvis du ikke skal gi mme kan vel amme? Ikke for å være frekk altså.. Bare lurer.. Anonymous poster hash: 0155c...564 Jeg skjønner godt at du spør! Det er fordi jeg vil kombinere å gi min egen melk direkte fra pupp og min egen melk fra flaske. Muligens litt rart, men jeg ønsker å involvere barnefar mer i matingen, det er en nærhet til barnet jeg tror betyr så mye at jeg unner han litt av den gleden også Også vil jeg sette pris på at barnet kan ta både flaske og pupp fra starten av slik at far kan gi melk når jeg må bort noen timer på dagene i forbindelse med jobb. Takk igjen for rådene Anonymous poster hash: b9ec4...b94
skjotta Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Jeg begynte med 4 store og 2 små flasker. Måtte fort oppgradere til 6 store flasker. Bruker de små flaskene til vann. De små flaskene tar veldig lite og siden herremannen min er en sulten liten fyr hadde de ikke plass til ett måltid når han var rett over en måned. Sterilisatoren (jeg har den til microen) har plass til 6 flasker og jeg har ENDELIG lært meg hvordan jeg skal få plass til alle 6 flaskene med tutter og lokk i en omgang. Dersom du skal amme i utgangspunktet, ville jeg ventet med flaske shopping. .. min spiser 5 flasker om dagen og jeg vasker/steriliserer hver kveld.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har flaskebarn, har 7 store avent og en liten(brukes til vann) Koker dem hver dag.... ville hatt flere enn 4 store om du vet du ikke skal amme, kun gi flaske... Anonymous poster hash: fe6b2...151 Takk skal du ha! Ønsker å kombinere amming og flaske så da vet jeg hva jeg minst må ha. Anonymous poster hash: b9ec4...b94
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Jeg begynte med 4 store og 2 små flasker. Måtte fort oppgradere til 6 store flasker. Bruker de små flaskene til vann. De små flaskene tar veldig lite og siden herremannen min er en sulten liten fyr hadde de ikke plass til ett måltid når han var rett over en måned. Sterilisatoren (jeg har den til microen) har plass til 6 flasker og jeg har ENDELIG lært meg hvordan jeg skal få plass til alle 6 flaskene med tutter og lokk i en omgang. Dersom du skal amme i utgangspunktet, ville jeg ventet med flaske shopping. .. min spiser 5 flasker om dagen og jeg vasker/steriliserer hver kveld. Ja stemmer, har sett at det fins til mircoen også. Vil du anbefale det? Går det 6 store oppi der på en gang altså? Det er jo omtrent det samme som den andre etter det jeg kan forstå da. Anonymous poster hash: b9ec4...b94
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 Du vet at butikkene er åpne etter at babyen blir født også? Jeg ville ha venta med å kjøpt inn alt du "trenger" til du faktisk vet om du trenger det. Ikke sikkert babyen vil ta aventflaskene engang... Anonymous poster hash: 602a0...5bb
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 Du vet at butikkene er åpne etter at babyen blir født også? Jeg ville ha venta med å kjøpt inn alt du "trenger" til du faktisk vet om du trenger det. Ikke sikkert babyen vil ta aventflaskene engang... Anonymous poster hash: 602a0...5bb Hihi tanken har slått meg. Er det noen andre flasker som kan være verdt å vurdere? Anonymous poster hash: b9ec4...b94
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #13 Skrevet 30. juli 2013 Tomee tippee, mam, bambino,nuk, medela osvosv.... Mi ville feks bare ta en spesiell drikkekopp fra nuk. Ble stort sett amma da, og hun nekta alt annet enn denne nuk-koppen fram til hun var 8-9 måneder. Var veldig glad for at vi ikke hadde kjøpt alt i en serie. Anonymous poster hash: 602a0...5bb
skjotta Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 Jeg begynte med 4 store og 2 små flasker. Måtte fort oppgradere til 6 store flasker. Bruker de små flaskene til vann. De små flaskene tar veldig lite og siden herremannen min er en sulten liten fyr hadde de ikke plass til ett måltid når han var rett over en måned. Sterilisatoren (jeg har den til microen) har plass til 6 flasker og jeg har ENDELIG lært meg hvordan jeg skal få plass til alle 6 flaskene med tutter og lokk i en omgang. Dersom du skal amme i utgangspunktet, ville jeg ventet med flaske shopping. .. min spiser 5 flasker om dagen og jeg vasker/steriliserer hver kveld. Ja stemmer, har sett at det fins til mircoen også. Vil du anbefale det? Går det 6 store oppi der på en gang altså? Det er jo omtrent det samme som den andre etter det jeg kan forstå da. Anonymous poster hash: b9ec4...b94 Jeg gadd ikke å betale så mye mer for en som kan stå på kjøkkenbenken og gjøre jobben.... fyller den, klipper på lokket, 4 min i microen (mens jeg vasker av kjøkkenbenken) og ferdig... med mindre den med stikkontakt vasker flaskene først og stabler dem selv synes jeg ikke det er verdt pengene (den til micro koster 300)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #15 Skrevet 30. juli 2013 Jeg begynte med 4 store og 2 små flasker. Måtte fort oppgradere til 6 store flasker. Bruker de små flaskene til vann. De små flaskene tar veldig lite og siden herremannen min er en sulten liten fyr hadde de ikke plass til ett måltid når han var rett over en måned. Sterilisatoren (jeg har den til microen) har plass til 6 flasker og jeg har ENDELIG lært meg hvordan jeg skal få plass til alle 6 flaskene med tutter og lokk i en omgang. Dersom du skal amme i utgangspunktet, ville jeg ventet med flaske shopping. .. min spiser 5 flasker om dagen og jeg vasker/steriliserer hver kveld. Ja stemmer, har sett at det fins til mircoen også. Vil du anbefale det? Går det 6 store oppi der på en gang altså? Det er jo omtrent det samme som den andre etter det jeg kan forstå da. Anonymous poster hash: b9ec4...b94 Jeg gadd ikke å betale så mye mer for en som kan stå på kjøkkenbenken og gjøre jobben.... fyller den, klipper på lokket, 4 min i microen (mens jeg vasker av kjøkkenbenken) og ferdig... med mindre den med stikkontakt vasker flaskene først og stabler dem selv synes jeg ikke det er verdt pengene (den til micro koster 300) Hihi det har du rett i!! Like dumt å bare gå for den da. Microen vår er så skummel, den kan plutselig finne på å varme for mye på lavere nivåer, så får heller vurdere den jeg da Anonymous poster hash: b9ec4...b94
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #17 Skrevet 30. juli 2013 Du vet at hvis du begynner å gi flaske, så vil ikke barnet ha pupp? Barnet trenger ikke å jobbe for maten med flaske, og vil derfor ikke ta pupp. Du får et sugeforvirret barn og ender opp med mme på flaske. Vil du virkelig det? Anonymous poster hash: ca9d6...016
skjotta Skrevet 30. juli 2013 #18 Skrevet 30. juli 2013 Wow Jeg begynte med 4 store og 2 små flasker. Måtte fort oppgradere til 6 store flasker. Bruker de små flaskene til vann. De små flaskene tar veldig lite og siden herremannen min er en sulten liten fyr hadde de ikke plass til ett måltid når han var rett over en måned. Sterilisatoren (jeg har den til microen) har plass til 6 flasker og jeg har ENDELIG lært meg hvordan jeg skal få plass til alle 6 flaskene med tutter og lokk i en omgang. Dersom du skal amme i utgangspunktet, ville jeg ventet med flaske shopping. .. min spiser 5 flasker om dagen og jeg vasker/steriliserer hver kveld. Ja stemmer, har sett at det fins til mircoen også. Vil du anbefale det? Går det 6 store oppi der på en gang altså? Det er jo omtrent det samme som den andre etter det jeg kan forstå da. Anonymous poster hash: b9ec4...b94 Jeg gadd ikke å betale så mye mer for en som kan stå på kjøkkenbenken og gjøre jobben.... fyller den, klipper på lokket, 4 min i microen (mens jeg vasker av kjøkkenbenken) og ferdig... med mindre den med stikkontakt vasker flaskene først og stabler dem selv synes jeg ikke det er verdt pengene (den til micro koster 300) Hihi det har du rett i!! Like dumt å bare gå for den da. Microen vår er så skummel, den kan plutselig finne på å varme for mye på lavere nivåer, så får heller vurdere den jeg da Anonymous poster hash: b9ec4...b94 Så lenge du har plenty med vann i bunnen kan det egentlig ikke bli for varmt.... har hørt at noen glemte vann i bunnen og at sterilisatoren smeltet men jeg har guffet min opptil 3 ganger på rappen (da er den jo allerede varm når jeg starter) uten at det er noe problem ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #19 Skrevet 30. juli 2013 Kjøp to små og 4 store flasker, alle disse går i sterilisatoren samtidig. Ellers bruk bare suttedelene som følger med flaskene, og stikk hull etterhvert som det blir nødvendig. Det er tull å kjøpe nye med nr.2,3,4 osv.. Jeg putter også smukker i den, men de er ikke fra avent. Hva mer lurer du på? Anonymous poster hash: 0155c...564 Takk skal du ha Jeg lagde et innlegg her om dagen hvor jeg vurderte å kjøpe Medelapumpen, og nå begynner det å haste med å ta valg. Ikke sikkert du vet, men kan jeg sterilisere delene til Medela i avent sterilisatoren? Holder det virkelig med 2+4 flasker? Takk for tipset med stikking forresten Visste ikke at det var nummer på de en gang... huff. Anonymous poster hash: b9ec4...b94 Jeg har hatt 2 pluss 8 flasker til tvillinger, og det har holdt. Man vasker jo hver morgen og kveld, så jeg gadd ikke kjøpe flere. De små er gode i starten, pluss kjekke som vannflasker senere.Vet ikke om du kan ta andre merker i sterilisatoren, men så lenge de får plass er det jo det samme. Kan jeg spørre hvorfor du skal kjøpe pumpe? Hvis du ikke skal gi mme kan vel amme? Ikke for å være frekk altså.. Bare lurer.. Anonymous poster hash: 0155c...564 Jeg skjønner godt at du spør! Det er fordi jeg vil kombinere å gi min egen melk direkte fra pupp og min egen melk fra flaske. Muligens litt rart, men jeg ønsker å involvere barnefar mer i matingen, det er en nærhet til barnet jeg tror betyr så mye at jeg unner han litt av den gleden også Også vil jeg sette pris på at barnet kan ta både flaske og pupp fra starten av slik at far kan gi melk når jeg må bort noen timer på dagene i forbindelse med jobb. Takk igjen for rådene Anonymous poster hash: b9ec4...b94 Ok;) Lykke til! Anonymous poster hash: 0155c...564
DaTuMa Skrevet 30. juli 2013 #20 Skrevet 30. juli 2013 Du vet at hvis du begynner å gi flaske, så vil ikke barnet ha pupp? Barnet trenger ikke å jobbe for maten med flaske, og vil derfor ikke ta pupp. Du får et sugeforvirret barn og ender opp med mme på flaske. Vil du virkelig det? Anonymous poster hash: ca9d6...016 For et dustesvar. Tror du alle barn som får flaske nekter pupp? Jeg begynte med flaske fra dag en og var aldri noe problem å kombinere puppen med flaske. Det er mange barn som klarer det der helt fint.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #21 Skrevet 30. juli 2013 Du vet at hvis du begynner å gi flaske, så vil ikke barnet ha pupp? Barnet trenger ikke å jobbe for maten med flaske, og vil derfor ikke ta pupp. Du får et sugeforvirret barn og ender opp med mme på flaske. Vil du virkelig det? Anonymous poster hash: ca9d6...016 For et dustesvar. Tror du alle barn som får flaske nekter pupp? Jeg begynte med flaske fra dag en og var aldri noe problem å kombinere puppen med flaske. Det er mange barn som klarer det der helt fint. Løsningen kan være å venne barnet til begge? Eventuelt bruke flasker som har tuter som minner mer om brystknopper?? Anonymous poster hash: b9ec4...b94
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #22 Skrevet 30. juli 2013 Du vet at hvis du begynner å gi flaske, så vil ikke barnet ha pupp? Barnet trenger ikke å jobbe for maten med flaske, og vil derfor ikke ta pupp. Du får et sugeforvirret barn og ender opp med mme på flaske. Vil du virkelig det? Anonymous poster hash: ca9d6...016 For et dustesvar. Tror du alle barn som får flaske nekter pupp?Jeg begynte med flaske fra dag en og var aldri noe problem å kombinere puppen med flaske. Det er mange barn som klarer det der helt fint. Løsningen kan være å venne barnet til begge? Eventuelt bruke flasker som har tuter som minner mer om brystknopper?? Anonymous poster hash: b9ec4...b94 Du bør amme i minst tre måneder først. Det sa hs til meg. Anonymous poster hash: ca9d6...016
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #23 Skrevet 30. juli 2013 Min fikk flaske allerede fra sykehuset fordi jeg ikke hadde nok melk enda naturligvis. La hun til brystet først, før hun fikk flaske for at hun skulle huske å suge på brystet også. Det gikk rett i dass! Jeg endte opp med å gi mme på flaske til alle måltider. Hun gadd ikke suge på brystet mer enn en uke. Og hjalp ikke å pumpe meg, forså å gi det på flaske heller, fikk aldri nok melk når jeg pumpet. Så man skal Være litt obs på det. Alternativ å gi fra kopp og ikke flaske? Slik de Gjør på sykehuset? Anonymous poster hash: 711d0...45b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #24 Skrevet 30. juli 2013 Min fikk flaske allerede fra sykehuset fordi jeg ikke hadde nok melk enda naturligvis. La hun til brystet først, før hun fikk flaske for at hun skulle huske å suge på brystet også. Det gikk rett i dass! Jeg endte opp med å gi mme på flaske til alle måltider. Hun gadd ikke suge på brystet mer enn en uke. Og hjalp ikke å pumpe meg, forså å gi det på flaske heller, fikk aldri nok melk når jeg pumpet. Så man skal Være litt obs på det. Alternativ å gi fra kopp og ikke flaske? Slik de Gjør på sykehuset? Anonymous poster hash: 711d0...45b Det var et bra tips, det skal jeg kikke nærmere på! Takk Anonymous poster hash: b9ec4...b94
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #25 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har mikrosterilisatoren til avent og er veldig fornøyd med den. Den har plass til 6 store flasker, er ikke så stor og kan stort sett tas med overalt (er jeg et sted det ikke er mikro er det jo bare å koke i stedet). Hadde den andre til avent (den elektriske) i begynnelsen, men den gikk i stykker etter ganske kort tid (det skal sies at jeg fikk den godt brukt av en venninne). En annen ting jeg har syntes har vært fint med mikrosterilisatoren er at den kan brukes til transport og oppbevaring av ferdigsteriliserte flasker og det er jo greit hvis man skal bort på overnatting. Jeg har også brukt den til medelaprodukter - både flaskene som følger med brystpumpen og selve pumpedelene og det har gått veldig fint. Anonymous poster hash: 96efb...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå