Gå til innhold

Dere som har hatt planlagt KS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere barnet rett i armene etterpå?

Anonymous poster hash: b0564...f1d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Barnet ble hentet ut av magen og tullet inn i et teppe, så fikk jeg henne nærmest rundt halsen siden det ikke er så mye plass på brystet når man ligger der med det teppet hengende ned for at du ikke skal se hva som skjer.

Så jeg fikk kjenne, kose, lukte og nusse på henne en liten stund før jordmor og mannen gikk for å stelle henne.

Anonymous poster hash: 8b217...468
Skrevet

Ja.

Barnet ble hentet ut av magen og tullet inn i et teppe, så fikk jeg henne nærmest rundt halsen siden det ikke er så mye plass på brystet når man ligger der med det teppet hengende ned for at du ikke skal se hva som skjer.

Så jeg fikk kjenne, kose, lukte og nusse på henne en liten stund før jordmor og mannen gikk for å stelle henne.

Så flott.

Jeg har hatt en komplisert fødsel, og et akutt KS og ingen av gangene fikk jeg se babyen før 2 timer etter fødsel.

Skal ha planlagt nå.

HI

Skrevet

Ja.

Så flott.

Jeg har hatt en komplisert fødsel, og et akutt KS og ingen av gangene fikk jeg se babyen før 2 timer etter fødsel.

Skal ha planlagt nå.

HI

Det står hastesnitt i journalen min, men jeg svarte likevel siden det var så udramatisk. Jeg skulle ha planlagt snitt men så startet fødselen 5 dager før den fastsatte dagen, så da ble snittet tatt klokken halv ti på kvelden og ble dermed kalt et hastesnitt. Men det var jo overhodet ingen dramatikk eller hast, vannet hadde gått og jeg hadde noen svake rier, men helt udramatisk snitt.

Skrevet

Nei, men jeg tror jeg fikk tilbudet. Jeg hadde alt for vondt der og da til at det var aktuelt.

Anonymous poster hash: d7ecb...d7c
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Første gang fikk jeg såvidt se henne før de tok henne med ut. Til tross for at alt stod fint til. Deretter fikk jeg ikke se henne igjen før hun og mannen min kom til meg ca to timer senere.

Tok opp dette med sykehuset før mitt andre ks, og de mente at det var skjedd en feil. Derfor var de veldig påpasselig neste gang, og jeg fikk kost masse før de vasket og ordnet han.

Skrevet

Ja. Barnet ble hentet ut av magen og tullet inn i et teppe, så fikk jeg henne nærmest rundt halsen siden det ikke er så mye plass på brystet når man ligger der med det teppet hengende ned for at du ikke skal se hva som skjer. Så jeg fikk kjenne, kose, lukte og nusse på henne en liten stund før jordmor og mannen gikk for å stelle henne. Anonymous poster hash: 8b217...468

Samme her :-) Flott og rolig :-)

Skrevet

Vi pleier å legge barnet opp på brystet til mor hvis blødning er under kontroll og barnet er kvikt og raskt. Det er ikke alltid de er det etter ks og hvis du tidligere har hatt ks er det større sjanse for blødning. Men som sagt, vi prøver å få det til.

Anonymous poster hash: ba10d...51b

Skrevet

Ja, fikk barnet rett opp på "brystet", hun lå der mens jeg ble sydd og da jeg kom på post-op, var hun hos meg hele tiden og ble lagt til brystet mitt. En veldig fin opplevelse!

Skrevet

Ja han ble holdt inn til meg, oppe ved ansiktet. Så gikk pappa o jordmor bort en stund for måling, veiing og det der. Så kom de tilbake. Verdens fineste opplevelse og beste sykehuspersonell jeg møtt:-). På Ahus.

Anonymous poster hash: c0b4f...524

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...