Gå til innhold

Dere som har søkt bhg plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man svar på nett eller i posten? Jeg kan logge inn på nettet, og der står han på venteliste. Må jeg bare følge med på nettet?

Anonymous poster hash: 3db9e...d5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk svar på epost før 1 . april. Tror ikke du kan regne med plass hvis du ikke har fått svar nå.

Anonymous poster hash: 47061...f4b

Skrevet

Har ikke fått svar. Søkte i mai da, så etter fristen. Søkte fra 1 mars 2014. Da er han ett år.

Så han skal jo egentlig ikke begynne før august, men søkte for å se om det er ledig plass tidligere. Gjelder samme svarfrist da?

Skrevet

Kommer an på hvor du bor, å få svar før 1.april er veeeldig tidlig. De fleste før svar fra mai og utover sommeren. Bor du f.eks i Bergen og har krav på plass får du det, men ikke gitt at du får plass på dde spesifikke plassene du ønsker :(

Anonymous poster hash: 640c4...43e
Skrevet

Vi fikk svar pr. e-post før 1. april.

Skrevet

Ok, hvis du har søkt etter fristen ville jeg regnet sjansen fpr å få svar med det første som ganske liten.... Du har vel neppe krav på plass før barnehageåret "starter", i august - men har de plass før kan du muligens få plass i mars - men det er et fåtall som begynner utenom august (her er det sånn i alle fall). Ellers kan du lettere finne det ut ved å ringe kommunen/barnehagen og få bedre svar der enn her......... :)

Skrevet

Jeg bor i mjøndalen (nedre eiker, buskerud). Noen som vet?

Skrevet

Ok, hvis du har søkt etter fristen ville jeg regnet sjansen fpr å få svar med det første som ganske liten.... Du har vel neppe krav på plass før barnehageåret "starter", i august - men har de plass før kan du muligens få plass i mars - men det er et fåtall som begynner utenom august (her er det sånn i alle fall). Ellers kan du lettere finne det ut ved å ringe kommunen/barnehagen og få bedre svar der enn her......... :)

Nei har ikke krav før i august, men tok sjansen :) ok, så jeg kan ringe kommunen? Frister ikke å ringe å mase på bhg allerede :P

Skrevet

De fleste steder i landet fyller de opp barnehagene i august og de kan ikke vite nå om noen kommer til å slutte i løpet av barnehageåret så det blir en ledig plass til ditt barn... Sånn er det her vi bor, barnehagen er jo fylt opp nå fra august og de som har søkt etter hovedinntaket får beskjed om det blir en ledig plass i løpet av året (som det kan blir om noen flytter eller sier opp plassen sin av andre grunner). De kaller det løpende inntak utenom hovedinntak og dvs at de som står på venteliste kan få plass i løpet av året om noen slutter.

Men noen steder i landet er det to inntak i året, da flytter de 3-åringene fra småbarnsavdelingen opp til storebarnsavdelingen i januar og det frigir noen plasser på småbarnsavdelingen, da vil du i tilfelle få beskjed om at det er en ledig plass fra januar som du kan få.

Anonymous poster hash: 26c20...371
Skrevet

De fleste steder i landet fyller de opp barnehagene i august og de kan ikke vite nå om noen kommer til å slutte i løpet av barnehageåret så det blir en ledig plass til ditt barn... Sånn er det her vi bor, barnehagen er jo fylt opp nå fra august og de som har søkt etter hovedinntaket får beskjed om det blir en ledig plass i løpet av året (som det kan blir om noen flytter eller sier opp plassen sin av andre grunner). De kaller det løpende inntak utenom hovedinntak og dvs at de som står på venteliste kan få plass i løpet av året om noen slutter.

Men noen steder i landet er det to inntak i året, da flytter de 3-åringene fra småbarnsavdelingen opp til storebarnsavdelingen i januar og det frigir noen plasser på småbarnsavdelingen, da vil du i tilfelle få beskjed om at det er en ledig plass fra januar som du kan få.

Anonymous poster hash: 26c20...371

Ok :) takk for god forklaring. Men hvordan vet jeg hvor på venteliste han står? Om det er 1 eller 10 barn før ? :/

Er ikke avhengig av plass, blir hjemme med babyen til august hvis jeg må, som alle andre :) noen ekstra mnd med kos :)

Skrevet

Det får du ikke vite. Hvis det kommer barn med prioritert plass, vil de komme foran deg i køen.

Anonymous poster hash: efc83...6dc
Skrevet

Det får du ikke vite. Hvis det kommer barn med prioritert plass, vil de komme foran deg i køen.

Anonymous poster hash: efc83...6dc

Ok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...