Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Hvordan praktiserer dere dette? Låser dere alltid døra hvis dere er ute av huset? Kjører til butikken, barnehagen osv? På besøk hos naboen..? Bor dere i by eller på landet? Og til slutt, har dere overvåkningskamera på eiendommen? Hilsen ei som lurer på hva folk flest praktisere dette..og som ikke blir enig med samboeren om akkurat dette.. Anonymous poster hash: a4f8e...1c3
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Er jeg bare hos naboen låser jeg ikke. Ellers låser jeg alltid, bortsett fra at jeg er litt sløv med å låse på natta når vi sover . Bor på landet og har verken alarm eller noe kamera. Anonymous poster hash: 391f0...2d8
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Vi bor på landet. Vi har ikke kamera på eiendommen. Huseier (vi leier) har installert alarm på eiendommen men den er ikke i bruk. Inngangsdøra er alltid låst med mindre vi henter posten, er ute ved inngangsdøra o.l. Den blåser opp om den er ulåst. Garasjeporten låses automatisk. Vi låser ikke døra som går fra huset til garasjen (garasjen er koblet sammen med huset og det er bare en dør som skiller selve huset fra garasjen). Terrassedøren er som regel ulåst. Vi låser den om vi skal bort fra huset mer enn en times tid. Er jeg f.eks over hos naboen står den ulåst. Anonymous poster hash: 8a176...d9a
Von Hertelhofen Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Ja jeg låser som regel når jeg er ute, med noen unntak da, når vi er på lekeplassen e.l. Vi bor på bygda, og det er et rolig nabolag. Jeg låser f.eks sjelden sykkelen. Men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å gå på jobb med døren ulåst. Ikke det at vi har dyre ting, langtifra, men pyton med hærverk
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Jeg låser ytterdør og verandadør (kjellerdøra er alltid låst) og setter på alarm (uten kamera) når vi skal ut med bil. Er vi på eiendommen, eller i nærheten så står huset åpent. Skal jeg bare en ti minutters tur, hente i bhg feks, hender det jeg bare slår på alarmen uten å låse. Vi låser alltid når vi sover, men vi sover som regel med alarmen avslått. Hender jeg slår på alarmen på natta om mannen ikke er hjemme. Vi låser bilene også på natta, om de ikke står i garasjen, men om vi vet at bilen skal brukes senere samme dag, så står den ofte ulåst på utsiden... Anonymous poster hash: d8f96...c28
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Jeg låser ytterdør og verandadør (kjellerdøra er alltid låst) og setter på alarm (uten kamera) når vi skal ut med bil. Er vi på eiendommen, eller i nærheten så står huset åpent. Skal jeg bare en ti minutters tur, hente i bhg feks, hender det jeg bare slår på alarmen uten å låse. Vi låser alltid når vi sover, men vi sover som regel med alarmen avslått. Hender jeg slår på alarmen på natta om mannen ikke er hjemme. Vi låser bilene også på natta, om de ikke står i garasjen, men om vi vet at bilen skal brukes senere samme dag, så står den ofte ulåst på utsiden... Anonymous poster hash: d8f96...c28 Forresten låser den doble garasjen (til bilene) seg selv, mens garasjen som inneholder dyre sykler, plentraktor, snøfres, verktøy, motorsag+++ som regel står ulåst. Der må vi skjerpe oss! Anonymous poster hash: d8f96...c28
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Var ikke så veldig nøye på det før. Kunne godt ha døra åpen om jeg skulle ut ti minutter og slikt. Helt til jeg fant en rusmisbruker med hammer på baksiden av huset, klar til å knuse vinduet mitt. Nå var døra riktignok låst når han var der, så kunne ikke forhindret det likevel, men jeg har blitt mye mer nøye nå når jeg faktisk vet at det kan hende i mitt hus også. Før var det sånn "det skjer jo ikke hos meg"... Anonymous poster hash: 349e9...576
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Låser dørene om natta, og om vi reiser på ferie, men ellers står dørene alltid åpne. Låser aldri dørene på dagtid uansett om vi er på butikken, lekeplassen eller på jobb. Bor i en by, men ikke en stor by. Bor innerst i en blindvei i et rolig strøk. Overvåkningskamera har jeg aldri hørt om noen som har... Anonymous poster hash: 475ad...592
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 (endret) Låser terrasedøren og ytterdøren når vi går ut. Utenom når vi er rett ute i hagen eller på lekeplassen, for ser ytterdøren fra lekeplassen. Er masse sigøynere/rumenere som lusker rundt her og prøver seg når de får sjangsen. Alarmen er på når vi ikke er hjemme og om natten. Bor i by Endret 29. juli 2013 av ღTyrkiskPepperღ
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 Hi her, takk for svar. Jeg er vant til at døra står oppe alltid om man er borte på jobb eller ellers borte i flere timer og om natten. Bodde på gård i oppveksten og der sto redskapshus, garasje ol alltid åpen. Bor på gård nå også og har videreført denne vanen, eller uvanen som min samboer sier. Ha låser alltid overalt om han er borte fra huset i 10 minutter og også hvis han er nede på jordet og ikke alltid kan se veien som fører til huset. I tillegg har vi 3 overvåkningskamera som fanger det meste av aktivitet ut og inn av gården. Jeg synes dette er en smule hysterisk og liker ikke kamera i det hele tatt.. Vi bor på landet med 2 km til nærmeste nado. Anonymous poster hash: a4f8e...1c3
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Å gå fra "alt åpent" til "alt låst og flere kameraer" er jo et ganske langt sprang! Kunne dere ikke enes om et kompromiss....? Jeg bor på et tettsted og har i mange år hatt døra åpen mens jeg var på jobb og ungene i skole/bhg, og bare låst på natta og når vi var borte ei hel helg. Men min samboer nå vil ikke det. Så for å glede ham låser jeg også når jeg drar på jobb nå, selv om det har gitt oss mye, mye mer ubehag enn trygghet... (Unger som kommer hjem før oss og har glemt nøkler, misforståelser med klokkeslett som gjør at noen står utelåst osv)
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Vi låser uansett når, utenom når vi henter post, eller leker like ved huset så vi ser det... Det er alarm på tomta (leieboere) så det høres godt når noen prøver seg på noe.. Den er blitt utløst 3 ganger, bor ca 1 km fra nærmeste nabo, bor på bygda...
☆☆☆ Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Låser ikkje for å hente posten, men aktiverar alarmen og låser før vi forlet huset. Aktiverar alarm og låser før vi legg oss også.
fikas Skrevet 29. juli 2013 #14 Skrevet 29. juli 2013 Å gå fra "alt åpent" til "alt låst og flere kameraer" er jo et ganske langt sprang! Kunne dere ikke enes om et kompromiss....? Jeg bor på et tettsted og har i mange år hatt døra åpen mens jeg var på jobb og ungene i skole/bhg, og bare låst på natta og når vi var borte ei hel helg. Men min samboer nå vil ikke det. Så for å glede ham låser jeg også når jeg drar på jobb nå, selv om det har gitt oss mye, mye mer ubehag enn trygghet... (Unger som kommer hjem før oss og har glemt nøkler, misforståelser med klokkeslett som gjør at noen står utelåst osv) Vi har en boks i garasjen som det er kodelås på (type fire tall sykkellås-lås) inni boksen ligger ekstra husnøkkel. Kjekt hvis en av oss har glemt nøkkel eller om noen må inn i huset mens vi er på ferie feks. Vi låser døra stort sett når vi ikke er hjemme. Det hender det står ulåst, faktisk har det hent at det har stått ulåst med nøkkelen i døra! Hallo ammetåke.. garasjene låses kun når vi er bortreist lenger enn ett døgn.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #15 Skrevet 29. juli 2013 Vi bor på boligfelt, men på toppen slik at ingen bor oppå oss. Vi låser aldri døra, den står oppe nåe vi er på jobb og hele natten. Burde vel låse, men er vant til å la det stå oppe. Nærmeste nabo er familie og hjemme hele dagen. Anonymous poster hash: d0eb0...fe4
Edelweis Skrevet 29. juli 2013 #16 Skrevet 29. juli 2013 Låser bare når vi skal på langtur og overnatting. Ellers er det oppe hele tiden. Bor på landet.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. juli 2013 #17 Skrevet 29. juli 2013 Låser alltid når vi forlater huset, lenger enn til postkassa. Låser og aktiverer alarm når vi drar på jobb, låser om natta, men ikke alarm om natta. Eller det vil si; da har vi firbeint alarm... Garasjene er låst når de er lukket, men til tider har de stått åpne, dessverre. Bilene er alltid låst, både i garasjen og på gårdsplassen. Bor i stort byggefelt og det er så mye slags folk som reker rundt om kring...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #18 Skrevet 29. juli 2013 Vi låser alltid, med mindre vi er rett utenfor inngangsdøra. Låser når vi er hjemme også. Gjorde ikke det før, begynte med det etter en periode med tiggere i området som visstnok gikk rett inn. Anonymous poster hash: 3e66a...499
Elsker livet Skrevet 29. juli 2013 #19 Skrevet 29. juli 2013 Bor på landet. Låser ytterdøra, eller den er stort sett låst. Rygger ut av garasjen og lukker den med portåpneren, da er det låst.
DaTuMa Skrevet 29. juli 2013 #20 Skrevet 29. juli 2013 Låser alltid både døra og verandadøra, lukker alle vinduer. Har også hoveddøra låst når vi er hjemme. Eneste gangen jeg ikke låser er hvis jeg skal ut med søpla eller hente posten. Livredd for tyver! Hvis jeg feks skal i kjelleren låser jeg verandadøra før jeg går ned
Ooops I did it AGAIN Skrevet 29. juli 2013 #21 Skrevet 29. juli 2013 Bor midt i byen. Dørene er låste til enhver tid, også om vi er hjemme på dagen. Drar vi ut er alarmen på, biler er alltid låste, ingen lås på garasjen, så der oppbevares ikke ting av verdi. Alarm på dører på natten, spesielt om mannen min jobber natt. Høres kanskje paranoid ut, men har asylmottak i nabolaget med både hyggelige, friske og noen 'psyke' personer... Så tar ingen sjanser. Har skjedd tragiske ting i byen her før.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #22 Skrevet 29. juli 2013 Jeg blir helt overrasket over å lese at så mange går på jobb med dørene til huset ulåst. Hva skjer hvis det blir innbrudd og tyvene bare har spasert rett inn. Hva skjer med forsikringen da? Blir man straffet for å gå fra uløste dører? Anonymous poster hash: 03e66...2c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå