Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Vi planlegger nå å slutte med kveldspuppen, ettersom datteren min snart blir 2 år. Jeg skal jobbe 100%, og vil gjerne at både pappa og jeg kan legge henne. Men, hva gir dere isteden for puppen? Vanlig melk (kald eller varm?), eller noe slags erstatning? Får barnet den før senga eller i senga? Hilsen uerfaren! Anonymous poster hash: a39a7...a0f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Ikke noe drikke etter kveldsmat, evt bare vann. Anonymous poster hash: 2eaf4...1bc
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Min gutt på 2 år får kald lettmelk til maten. Hvis han ikke drikker noe særlig til måltidet så får han noen ganger koppen med seg i stua når han ser på TV. Men aldri melk etter tannpuss eller i senga, da får han kun vann. I begynnelsen da han var 12 mnd fikk han varmet melk Anonymous poster hash: b1ead...653
Kari K. med to søte små Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Mine får alltid melk til kveldsmaten. Er de tørste etter tannpuss får de vann.
Kari K. med to søte små Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Melk som i lettmelk eller ekstra lettmelk.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Min får forresten h-melk. Anonymous poster hash: 2eaf4...1bc
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 når jeg kuttet nattammingen så ga jeg vann på par ganger før han ikke trengte noe som helst. kveldspuppen kuttet jeg ut fra dag 1 uten å erstatte den med noe. han var drøye 2 år og jeg ga ekstra med kos og nuss, han fikk såkart ha smokken, bamsen og få sitte litt på armen før han skulle legge seg. det gikk overraskende bra. skal du gi noe i sengen så hadde jeg tatt vann. gir du melk, må du jo ned å pusse tennene igjen Anonymous poster hash: 3b7f8...9f5
Elsker livet Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Får melk eller vann til kveld, vann ved senga om ønskelig.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Ville gitt melk (vanlig kumelk av det slaget dere vanligvis drikker. Her går det i den "grønne" melka) til måltid før tannpuss, og vann etter tannpuss. Erstatning er noe mme-barn får fordi de ikke har blitt ammet, noe de slutter med mellom 12 og 24 mnd (som regel..) Anonymous poster hash: b5b92...2b3
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 Huff, ja jeg må komme med et surt oppgulp her og legge hodet mitt klart til å hugges av... Men jeg kjenner at jeg gremmes ved tanken på en toåring som enda blir ammet. Skjønner du er forvirret når du tror at 2 åringen din enda er en baby. Anonymous poster hash: 30a16...94c
Hannasbananas Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Huff, ja jeg må komme med et surt oppgulp her og legge hodet mitt klart til å hugges av... Men jeg kjenner at jeg gremmes ved tanken på en toåring som enda blir ammet. Skjønner du er forvirret når du tror at 2 åringen din enda er en baby. Anonymous poster hash: 30a16...94c Oisann, ja, det var jaggu et skikkelig surt oppgulp... Hva med å la være å bry seg med hva andre driver med, og heller svare på det folk spør om? Min "baby" får forresten pupp akkurat nå, og han er 2 år og 1 uke! Read it and weep. Jeg følger denne tråden, ettersom jeg har lurt på det samme.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Huff, ja jeg må komme med et surt oppgulp her og legge hodet mitt klart til å hugges av... Men jeg kjenner at jeg gremmes ved tanken på en toåring som enda blir ammet. Skjønner du er forvirret når du tror at 2 åringen din enda er en baby. Anonymous poster hash: 30a16...94c Mannen min ble ammet til han var fem han, da syns jeg nesten det er litt verre Men tenk så sunt det er! Anonymous poster hash: 4f60d...9a8
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Det er faktisk anbefalt av WHO, å amme småbarn frem til fylt 2 år. Anonymous poster hash: 2f560...5c2
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #14 Skrevet 29. juli 2013 Huff, ja jeg må komme med et surt oppgulp her og legge hodet mitt klart til å hugges av... Men jeg kjenner at jeg gremmes ved tanken på en toåring som enda blir ammet. Skjønner du er forvirret når du tror at 2 åringen din enda er en baby. Anonymous poster hash: 30a16...94c Det var vel ikke akkurat et svar jeg forventet å få, da jeg, tydeligvis i motsetning til deg, har erfaring med at veldig, veldig mange av mine bekjente faktisk har gitt ammet, i ulik grad, til barnet er to år. Eller eldre. Æsj og fysj altså! Du kan gremmes så mye du vil, det har ingen betydning for meg. Jeg er heller ikke spesielt forvirret, og er innforstått med at min datter ikke er et spedbarn lenger, men jeg forbeholder meg så absolutt retten til å kalle henne babyen min så lenge jeg overhodet gidder. Ellers tusen takk for alle svar. Hvis flere har gode tips ift overgangen, som jeg regner med kommer til å bli kriiiise for den lille puppeelskeren, blir jeg veldig takknemlig. Anonymous poster hash: a39a7...a0f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #15 Skrevet 29. juli 2013 Huff, ja jeg må komme med et surt oppgulp her og legge hodet mitt klart til å hugges av... Men jeg kjenner at jeg gremmes ved tanken på en toåring som enda blir ammet. Skjønner du er forvirret når du tror at 2 åringen din enda er en baby. Anonymous poster hash: 30a16...94c Om du tenker 50år tilbake i tid så ble nesten alle barn ammet til de var 2. Det er det beste for barna og på den tiden da de ikke hadde all mulig erstatning for mat og drikke så var det pupp som gjaldt. Det styrker og immunforsvaret til barnet, du overfører litt av din motstandsdyktighet. Ikke rart det er vist at barn som blir ammet får mindre infeksjoner i bhg ol enn andre barn.. Anonymous poster hash: f0fcb...a82
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #16 Skrevet 29. juli 2013 Huff, ja jeg må komme med et surt oppgulp her og legge hodet mitt klart til å hugges av... Men jeg kjenner at jeg gremmes ved tanken på en toåring som enda blir ammet. Skjønner du er forvirret når du tror at 2 åringen din enda er en baby. Anonymous poster hash: 30a16...94c Oisann, ja, det var jaggu et skikkelig surt oppgulp... Hva med å la være å bry seg med hva andre driver med, og heller svare på det folk spør om? Min "baby" får forresten pupp akkurat nå, og han er 2 år og 1 uke! Read it and weep. Jeg følger denne tråden, ettersom jeg har lurt på det samme. Ammer du en 2 åring klokka halv ett på natta? En 2 åring trenger vel ikke mat på natten Anonymous poster hash: bcd5d...9a6
Ziiona Skrevet 29. juli 2013 #17 Skrevet 29. juli 2013 Huff, ja jeg må komme med et surt oppgulp her og legge hodet mitt klart til å hugges av... Men jeg kjenner at jeg gremmes ved tanken på en toåring som enda blir ammet. Skjønner du er forvirret når du tror at 2 åringen din enda er en baby. Anonymous poster hash: 30a16...94c Oisann, ja, det var jaggu et skikkelig surt oppgulp... Hva med å la være å bry seg med hva andre driver med, og heller svare på det folk spør om? Min "baby" får forresten pupp akkurat nå, og han er 2 år og 1 uke! Read it and weep. Jeg følger denne tråden, ettersom jeg har lurt på det samme. Ammer du en 2 åring klokka halv ett på natta? En 2 åring trenger vel ikke mat på natten Anonymous poster hash: bcd5d...9a6 Akkurat det tenkte jeg også. Ikke nødvendig med 'mat' etter kveldsmaten vel? Vesla her på 17 mnd sover som en stein etter kl 20.00. Har vann stående ved senga hennes, og hun ordner selv om hun våkner.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #18 Skrevet 30. juli 2013 Vi planlegger nå å slutte med kveldspuppen, ettersom datteren min snart blir 2 år. Jeg skal jobbe 100%, og vil gjerne at både pappa og jeg kan legge henne. Men, hva gir dere isteden for puppen? Vanlig melk (kald eller varm?), eller noe slags erstatning? Får barnet den før senga eller i senga? Hilsen uerfaren! Anonymous poster hash: a39a7...a0f Ved avvenning av et så stort barn, så ville jeg begynt allerede om morgenen å forklare at det var slutt på amming. Ville kanskje kjøpt en ny fin flaske til henne og sagt noe sånt som «Vet du hva, nå har det blitt tomt for melk i puppen! Men du som er så stor klarer jo å drikke av denne fine flasken i stedet. Så hvis du er tørst når du skal legge deg, kan du få vann fra denne flasken.» Melk ville jeg bare gitt til kveldsmaten. Har selv god erfaring med «tom pupp»-forklaringen. Anonymous poster hash: d9436...ae9
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 30. juli 2013 #19 Skrevet 30. juli 2013 Huff, ja jeg må komme med et surt oppgulp her og legge hodet mitt klart til å hugges av... Men jeg kjenner at jeg gremmes ved tanken på en toåring som enda blir ammet. Skjønner du er forvirret når du tror at 2 åringen din enda er en baby. Anonymous poster hash: 30a16...94c Æh, rull inn! Det finnes ikke ett minus med å amme mer eller mindre i to år! Gjorde det med nr 1, men nr to avslutter jeg straks fordi jeg har blitt så sår, hun er akkurat 1 år og jeg er 20+ uker på vei med nr tre. Til hi. Vi sluttet på to årsdagen, sammen, vi snakket om det i forkant og det gikk så fint. Gav ikke noe annet enn vann etter tannpuss og legging. Vanlig melk til brødmåltidene, ikke noe vits å begynne med noe mme når barnet er blitt så stort.
soleia Skrevet 30. juli 2013 #20 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Som dei andre seier, så vart ikkje kveldspuppen erstatta av anna mjølk. Har mistanke om at den var mest for kosen og ikkje matauk siste året. Mine har fått melk til kveldsmaten og deretter vatn i ei flaske med seg i senga. - og me brukar heilmjølk til ungane, men berre til måltid. Endret 30. juli 2013 av soleia
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #21 Skrevet 30. juli 2013 Mine har likt veldig godt å få en flaske (senere kopp) varm melk mens vi leste godnatthistorie, før tannpuss. Anonymous poster hash: 0612a...3d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå