Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Vi omplasserte hunden vår til en person som bor i et annet fylke, så av naturlige årsaker møtte vi ikke dem før de overtok hunden. Etter en måneds tid får jeg en melding om at mannen hun nettopp har flyttet sammen med hadde banket henne så ille at hun ble liggende på sykehus i flere dager og lurte på om vi kunne ta tilbake hunden ettersom hun måtte komme seg bort fort og da ikke kunne ha hunden, sa at vi selvfølgelig kunne ta hunden tilbake. Dagen etter fikk jeg mld om at hun hadde ombestemt seg og kunne ta den med seg. Etter noen dager igjen får jeg mld om vi kan passe hunden noen dager pga hun skal dra til familien sin som bor på den andre siden av landet, greit det - er jo bare hyggelig å ha hunden en stund. I går får jeg vite at mannen hennes skal være med, fikk litt hakeslepp og svarte bare "ok". Nå har jeg lurt på at når hun skal hente hunden igjen at jeg skal si at jeg skal beholde den hvis mannen er med? Er jeg helt ute på jordet? Og hvis han er med og jeg sier at vi skal beholde den kan hun anmelde da? Dette er en hund som ikke er registrert... HJELP! Anonymous poster hash: 82557...319
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Hadde tatt hunden tilbake. Hjemmet virker veldig ustabilt for en hund, og særlig en hund som er omplassert. Anonymous poster hash: 8a326...3ad
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Behold den. De menneskene har mer enn nok med seg selv.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Behold den. Hvorfor omplasserte dere i utgangspunktet? Anonymous poster hash: 28164...3db
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Behold den. Hvorfor omplasserte dere i utgangspunktet? Anonymous poster hash: 28164...3db Pga at økonomien er blitt slik at vi ikke kan ha hund, også er vi nødt til å flytte i en knøttliten leilighet... Anonymous poster hash: 10096...197
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Skulle dere tenkt på før dere skaffet hund! Arg!! Men du har ikke gjort en god jobb med de nye eierne! Du får heller finne noen andre, som virkelig kan hunder og som har et godt og stabilt hjem for den. Anonymous poster hash: ce15d...0f6
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Behold den. Hvorfor omplasserte dere i utgangspunktet? Anonymous poster hash: 28164...3db Pga at økonomien er blitt slik at vi ikke kan ha hund, også er vi nødt til å flytte i en knøttliten leilighet... Anonymous poster hash: 10096...197 Usj, så trist. Behold og søk etter nye eiere, men sørg for å møte dem og danne et inntrykk denne gangen. Anonymous poster hash: 28164...3db
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Skulle dere tenkt på før dere skaffet hund! Arg!! Men du har ikke gjort en god jobb med de nye eierne! Du får heller finne noen andre, som virkelig kan hunder og som har et godt og stabilt hjem for den. Anonymous poster hash: ce15d...0f6 Hvordan i alle dager kunne jeg forutsi at økonomien vår ville "dø"?? HI Anonymous poster hash: 10096...197
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Synes du virker sympatisk og oppriktig interesert i at hunden skal ha det bra, unødvendig med kommentarer slik som den ovenfor. Synes du skal beholde den så lenge, så kan du heller prøve å finne et nytt hjem til den om du ikke har mulighet til å beholde. Det eneste jeg synes er litt trist er at hunder knytter seg veldig til eierne, så det vil jo være trist for hunden å måtte skilles fra dere. Er jo hunder som sørger over døde eiere i flere år. Anonymous poster hash: 9de1c...b53
DramaMama Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 Behold den og prøv heller å finne et mer passende hjem. Du trenger ikke begrunne det med annet enn at du synes det er for ustabilt. Du sier den ikke er registrert, men har dere skrevet kontrakt? Har dere ikke det kommer hun ingen vei med å evt anmelde. Jeg ville forøvrig ALDRI omplassert en hund uten å forsikre meg om at den kom til skikkelige folk, så at du ikke engang har møtt de nye eierne er for meg uforståelig - hvis avstanden var problemet, burde du funnet noen som bodde nærmere. Lykke til med jakten på det rette hjemmet
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Behold den. Hvorfor omplasserte dere i utgangspunktet? Anonymous poster hash: 28164...3db Pga at økonomien er blitt slik at vi ikke kan ha hund, også er vi nødt til å flytte i en knøttliten leilighet... Anonymous poster hash: 10096...197 Jeg har ikke ord....... Anonymous poster hash: b3a52...4aa
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Selv om du hadde møtt dem, så er det ikke sikkert at du hadde fått noen følelse av at forholdet deres var slik du nå har funnet ut. Mulig de hadde gitt et veldig godt inntrykk. Anonymous poster hash: 6916c...156
Ikkenonick Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Søk opp Dyrenes beskytter og Nitrogruppa på Facebook, kanskje de kan hjelpe deg med midlertidig fosterhjem og endelig adopsjon. Evt har jo SPCA avdelinger i hele landet, og driver både med redning, fosterhjem og adopsjon.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 Mange psykopater som banker kona si, og de virker jo superhyggelige når du møter de, og de kan virkelig snakke for seg også. Så det er ikke sikkert hi har gjort dårlig bedømning, og hun vil jo gjøre det hun kan for at hunden har det bra nå Anonymous poster hash: 9de1c...b53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå