Gå til innhold

Hvor mye skal hun få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er det at jeg har blitt alenemamma og må jobbe kveld 1 gang i uka og har fått ei 15 år gammel jente til å passe på 2 barn under 3 år fra 14:30-23.30. Barna mine legger seg ved 7 tiden. Hvor mye syntes dere hun skal få pr gang?

Anonymous poster hash: fc0e3...947

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...da jeg var ung og passet barn fikk jeg 50 kr timen. Nå får man sikkert mer, og med to så små barn..tja..hun bør vel få 500. Men da er det nesten samme timespris som jeg fikk (15 år siden).

Anonymous poster hash: 04e43...3aa

Skrevet

9 timer med to barn under 3 år. Det er mye ansvar for en 15-åring.

Betaler du svart eller hvitt? Ville gitt henne en timeslønn på 150,- svart eller 200,- hvitt.

Anonymous poster hash: bbda6...698
Skrevet

Timelønn på 150-200??? Det er jo mer enn jeg har i timen. Hadde aldri betaly mer enn 500 pr gang. Det blir 2000 i mnd, må nå være super bra vel?

Anonymous poster hash: 2b4e2...7ac

Skrevet

Har flere 14-15 åringer i omgangskretsen som jobber litt, alt fra å selge is i en kiosk til å sitte barnevakt eller klippe gress o.l.

De tjener gjerne mellom 50 og 100 kr timer, flere av dem har 80 kr timen, jeg ville gitt noe sånt.

Anonymous poster hash: 5d848...d8c
Skrevet

2 barn under 3 år skal passe så lenge av en 15 åring?? Mye ansvar det. Ville i alle fall gitt henne 5-600 per gang. 

Anonymous poster hash: 13695...c6a
Skrevet

Da må hun stå for legging og slikt? Jeg ville helt klart gitt henne ganske godt betalt. Hun er 15, tenåring, føler hun at hun får dårlig betalt, vil hun gjøre jobben deretter også! 

Hva med å spørre henne hva du synes?

Jeg mener kanskje hun burde få like mye som en dagmamma ville fått, bare for å gjøre det hele ganske rettferdig. Hun jobber tross alt kveld også, og det skal stelles og legges...

Anonymous poster hash: 61049...1d6
Skrevet

Herregud, en normal 15 åring takler det fint. Jeg ville spurt henne hva hun forventer å få, 500 høres ok ut for meg da. Hun får jo litt pusterom når ungene er i seng så hun får gjort lekser el.

Skrevet

Mye ansvar? de er 2,5 og 1,5 år. Det blir å få i de mat leke med de i noen timer før hun legger de halv 7-7. Og har resten kvelden for seg selv til å sitte på data, ha ei vennine på besøk, se en film osv. Noen har faktisk ikke et stort nettverk rundt seg og etter nøye utplukknibged intervju runde på ca 8 stk falt det meg naturlig å velge henne. Men det var ikke det jeg lurte på. Tenkte selv 75,-men syntes det blir mye i mnd med tanke på full barnehageplass i tillegg så lander vel på 5-600,- gangen.

Til dere andre med konstruktiv tilbakemelding tusen takk :)

HI

Anonymous poster hash: fc0e3...947

Skrevet

Tenker det samme som deg hi. Vil tro at en 15åring som ønsker å passe barn elsker det, gjorde jeg i den alderen. Kjøp noe godis hun kan kose seg med på kvelden. Synes 400-500 er ok betaling per gang. Hun har jo "fri" fra kl 19 hver kveld (om barna er greie til å legge seg da?). Husker jeg koste meg veldig på kveldene når barna jeg passet var lagt, bedre enn hjemme, for da har man tven for seg selv :)

Anonymous poster hash: 4187d...531
Skrevet

Jeg synes 500,- per gang høres passe ut. Ville spurt henne om hun synes det er ok. :)

Anonymous poster hash: 04f6d...ace
Skrevet

Vi har ei på 14 som passer jentungen innimellom, alt fra en time til fem, og ho får 50kr timen. Det blir fort mye penger når 50lappene ruller altså, så for ei på 15 ville jeg kanskje vurdert 50-70kr timen, og da hadde jeg vurdert det utifra hvor mye slit ho har måttet ha mens du er borte.

Anonymous poster hash: 73a79...da4
Skrevet

Herlighet, 200 kr timen?! Get a grip.

Anonymous poster hash: f8f71...99b

Skrevet

200kr timen? Omg! Jobber full tid som jurist og har 270kr/timen. Da skal jeg betale studielån, bolig osv.

Da jeg i mine yngre dager, før fylte 18, jobbet på mcdonalds tjente jeg 74kr timen. Synes 50-80kr timen må være mer enn godt nok.

Folk eier tydeligvis ikke begreper på penger.

Dog, min datter på 15 år ville ikke fått vært barnevakt til 23.30 i ukedagene.

Skrevet

500 burde absolutt være nok.

Men det jeg egentlig ville si, er at jeg ville sjekket med nav om du kan ta med denne barnepassutgiften når du søker om stønad til barnetilsyn (hvis du mottar denne stønaden). Kanskje kan du få dekket noe av utgiftene til barnepass, på samme måte som du får dekket deler av barnehageregningen (med mindre du tjener for mye, grensa går ved et visst antall G, husker ikke hvor mange).

Anonymous poster hash: 53a41...417

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...