Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Datter min på 7 år har en enorm hårvekst på kroppen. På armene er hårene hennes 1-2 cm lange, og hadde de ikke vært så lyse som de er hadde man ikke sett armen hennes. Er det noen andre med slik hårvekst? Kan det være noe galt? Hun plages av de selv, vil gjerne barbere de bort, men det får hun selvsagt ikke lov til.... Anonymous poster hash: 6527a...978
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Det finnes vel et par diagnoser som er "hårete", men aller helst ville jeg kanskje tenkt for mye testosteron? Det kan gi økt hårvekst. Anonymous poster hash: 27eca...9ed
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Det finnes vel et par diagnoser som er "hårete", men aller helst ville jeg kanskje tenkt for mye testosteron? Det kan gi økt hårvekst. Anonymous poster hash: 27eca...9ed Ja, det er vel helst noe hormonforstyrrelser jeg også har tenkt. Men vet ikke om det er vanlig, jeg har aldri sett andre barn som er like hårete. Andre voksne legger også merke til det... Anonymous poster hash: 6527a...978
oslofrk Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Sjekk med spesialist. Utrolig kjipt å være hårete når man er liten vet jeg..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Ville tatt det opp med legen for å få en henvisning til en spesialist. Er selv veldig "hårete" noe som til tider ikke har vært så kult spesielt i tenårene... Anonymous poster hash: a8101...60d
Musemorbr / Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har det samme, tror jeg. Lange hår. Men bare på armene. Ellers har jeg ikke mye hårvekst. Hårene er helt lyse, så de vises ikke så godt. Det har kun plaget meg en gang, og det var da eksens mor skulle ha det til at det var sånne hår som anorektikere får. (Jeg var 172 og 52kg.) Hun nektet å tro at jeg hadde hatt hårene hele livet og sleit og lugget for å bevise at hun hadde rett. Anorektikere skal visstnok ha noen dun som løsner fort? Vel... mine løsnet aldri, men det var vondt som fy. Hvis jenta di er like heldig som meg blir hårveksten på leggene like lys og fin. Det er jo bare en fordel. Ikke la henne barbere. Da vil hårene fremstå som tykkere når de kommer ut, fordi de ikke har den naturlige slitasjen som hårene hun har nå. Lær henne heller at det ikke gjør noe. Det er som sagt bare et eneste menneske som på 30 år har lagt merke til mine gjennomsiktige hår.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Ja, hun er ikke like ille over hele kroppen, armene er verst. Godt å få råd fra flere, spesielt du som sliter med det samme. Siden hun selv tar initiativ til å prate om det tror jeg jeg skal ta henne med til legen, etter ferien. Håret på hodet er skikkelig nordisk, så hun har ikke så enorm hårvekst der;-) Anonymous poster hash: 6527a...978
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå