Gå til innhold

Instagram og Snapchat for barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 11 har Instagram og Snapchat konto. Her deler hun bilder med venninnene sine og hun har en lukket Instagram konto. Jeg følger henne, og ser at hun bare legger ut uskyldige bilder. Nå har faren henns fått vite at hun har konto, og setter seg totalt på bakbeina. Han mener hun er for ung, og mener at hun egentlig ikke skal ha Iphone engang. Hun har fått min gamle, da jeg fikk ny på jobben. 

Nå truer han med FVK kontoret, fordi han mener at vi er nødt til å være enige om dette. Jeg mener at han bruker energi på feile områder og at vi heller bør bli enige om "de viktige" tingene, slik som utetider, alkohol, gutter osv når hun begynner på ungdomsskolen. 

Alle vennene hennes har dette og jeg ser virkelig ikke problemet med dette. Han er særs vanskelig å forholde seg til, vi har 50/50 og han lager problemer utav alt. Hun får ikke lov til å ta med seg noe fra han og hjem til oss, det være seg sykkel, klær eller andre ting. Hun har lov til å ta med seg hva hun ønsker fra meg, da jeg anser tingene som hennes og ikke mine. Hun er særdeles moden for alderen og er veldig fornuftig. 

Hva tenker dere? Jeg blir helt oppgitt icon_sad.gif

Videoannonse
Annonse
Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg tenker det samme som deg:)

Har faren sett instagram-bildene hennes da? Hvis hun har lukket konto må man be om å få følge henne, så da kan hun fint bestemme hvem som skal få lov og ikke.

Kanskje han ikke vet det?

Skrevet

Joda han vet det. Jeg har forklart han dette. Men han gir seg ikke. Dette blir bare for dumt, mener jeg....

Gjest meg&mini
Skrevet

Joda han vet det. Jeg har forklart han dette. Men han gir seg ikke. Dette blir bare for dumt, mener jeg....

Kanskje dere trenger en tur til FVK likevel, så kan han få høre av andre at han må slutte å lage problemer ut av alt.

Leste hovedinnlegget litt for raskt, skjønner du. Synes det er fryktelig synd at jenta di ikke får ha med seg ting fra faren sin hjem til deg. Det er jo hennes ting. Skal hun liksom ha dobbelt av alt da? Det synes jeg blir for dumt.

Jeg kjenner jeg synes synd i jenta di. Hadde ikke følt at det var mine ting hjemme hos pappa.

Skrevet

Ja, jeg er helt enig med deg! Jeg har prøvd å si til faren at dette kommer ikke til å funke så veldig mye lenger, hun kommer til å få nok av dette tullet. Han behandler henne som et barn....

Skrevet

Ja, jeg er helt enig med deg! Jeg har prøvd å si til faren at dette kommer ikke til å funke så veldig mye lenger, hun kommer til å få nok av dette tullet. Han behandler henne som et barn....

ehh..hun er et barn!

Forsåvidt er jeg enig i at instagram er greit så lenge den er lukket og du har tilgang til den. Snapchat derimot, er jeg litt mer skeptisk til.

Skrevet

Oiii...dette hørtes ut som noe jeg kunnet ha skrevet, alt fra alder, 50-50 og en pappa som ikke har forstått at hun ikke er baby. (Hun får heller ikke ha på deg klær de kjøper når hun kommer hit, osv..)

Men her godtar han at hun har det, eller jeg rekner med at han vet hun har det ;-)

Ikke enkelt dette :(

Anonymous poster hash: 3e435...f82

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket at barnet mitt skulle hatt noen av delene. Instagram til nøds, men Snapchat synes jeg ikke en elleveåring bør ha. Du lager jo like mye problemer som han hvis du ikke kan gi deg på det. Nettvett er ikke dumt, og hun går ikke glipp av så mye ved å ikke få lov til å dokumentere livet sitt på nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...