Gå til innhold

Hvem har rett her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greia her er som følger...

Jeg har i mange år hatt lyst på tattoveringer men har alltid prioritert andre ting. Til 40 årsdagen min fikk jeg en del penger/gavekort av familie og venner og brukte dette på to tattoveringer som jeg er kjempe fornøyde med.

Mannen venter på å få tegnet den han har lyst på. Regner med han har spart siden han har tenkt å få denne tatovert.

Nå er det sånn at jeg har noen tusenlapper igjen av feriepengene mine og har lyst til å ta en til. Vil ha en som representerer barna mine.

Mannen min mener at disse pengene skal gå til hans tatovering, for jeg har jo allerede brukt penger på de to jeg tok tidligere i sommer. Han "husker" tydeligvis ikke at det var penger jeg fikk i gave som ble brukt til dem. Og ikke evner han og skjønne det heller når jeg forklarer han det.

Jeg har heller ikke brukt stort av penger på meg selv i ferien. Ikke har vi hatt spesiellt dyr ferie heller i år. Mann og barn har fått en del nye klær, mens jeg har kjøpt sokker til meg selv.

Vi har felles økonomi i hverdagen, men sparer penger hver for oss om det er noe vi ønsker oss.

Hvem har egentlig rett her? 

Jeg gidder ikke å krangle med han om dette heller men mener rett skal være rett.

Jeg vet at en del av dere her inne ikke liker tatoveringer, det er ikke nødvendig at dere sier noe om det. Grunnen til at jeg sier at dette er til tattovering er at dere skal se helheten i problemstillingen og at jeg i farta ikke klarte å komme på noe annet å sammenligne med så det blir riktig fremstillt.

Anonymous poster hash: c7361...0c7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å få med et viktig argument. Han jeg vil skal tatovere meg er i Norge kun en kort periode nå. Han er dyktig og har den stilen jeg liker.  Så kan ikke vente så veldig lenge heller. Kan gå flere år før han kommer tilbake.

Skrevet

omg....

Anonymous poster hash: 74fe8...d21
Skrevet

Dine penger, du bestemmer hva du vil bruke de på.

Skrevet

Du skriver dere har felles økonomi, men at DU har igjen av dine feriepenger. Er det da felles økonomi?

Anonymous poster hash: 00ab3...6fc
Skrevet

Tenker at det er vanskelig for andre enn dere å finne ut av hvem som har rett. I vår familie har vi helt delt økonmi, og dermed ville det nok her vært mannen som sin tur om det stod om noe sånt. 

Hva med å på en ok måte høre med mannen din om det er greit at du får først, i og med at tattovøren kun er her en kort stund, og så sparer dere opp til hans med en gang, slik at han ikke må vente så alt for lenge heller

Anonymous poster hash: 2b81e...5db
Skrevet

Dine penger, ditt valg hva de skal gå til. 

Anonymous poster hash: 94a7b...1ab
Skrevet

Jeg har spart litt av feriepengene mine for å si det sånn. Utenom det har pengene mine gått til regninger, klær og morro for mann og barn. Jeg har jobbet det meste av sommeren mens dem har hatt fri.

Vi har vel felles økonomi i den grad at den ene av oss aldri har tom lønnskonto mens den andre har velfyllt lønnskonto. Utgifter deles så og si likt og jeg er den som handler det meste av maten og husholdningsartikler da det er jeg som har bilen og muligheten til å handle etter jobb. Mannen drar av og til kortet om vi handler på en lørdag.  Blir ikke forundret om han har en feit sparekonto, noe jeg ikke tror i og med at han kjøper mye tull og tøys på nett.

HI

Skrevet

Har dere felles økonomi som du sier er disse feriepengene da like mye din mann sine og det naturlige ville da være at det er hans tur.

Men blir dere ikke enige kan dere jo legge disse i en felles pott og sammen spare slik at den blir stor nok til dere begge.

Er din tatovør i landet bare nå kan du prøve å lage en deal på at du får din tredje nå og så sparer dere effektivt sammen til hans. At ingen kjøper noe annet personlig før det er nok penger til hans verk.

At du har eneretten på pengene er jeg derimot ikke enig i, da er det ikke felles økonomi.

Ved delt økonomi vil saken være en helt annen.

Skrevet

Tenker at det er vanskelig for andre enn dere å finne ut av hvem som har rett. I vår familie har vi helt delt økonmi, og dermed ville det nok her vært mannen som sin tur om det stod om noe sånt. 

Hva med å på en ok måte høre med mannen din om det er greit at du får først, i og med at tattovøren kun er her en kort stund, og så sparer dere opp til hans med en gang, slik at han ikke må vente så alt for lenge heller

Anonymous poster hash: 2b81e...5db

Jeg fikk tattovering først for penger jeg har fått i gave. Synes dermed ikke det gjelder. Han bruker penger han får av sin familie på seg selv (noe som skjer ofte). Så min gave skal da ikke gå med fellesen?

Feriepengene er jo på en måte med i fellesen. Men jo mer jeg skriver her desto klarere ser jeg jo at vi ikke har så mye felles økonomi likevel. Han bruker masse penger på tull og tøys (netthandelen, QXL, by'n, gutteturer o.l), mens jeg er den som kjøper klær og utstyr til barna, aldri reiser bort (med mindre hele familien er med) og bruker svært lite på meg selv. 

Nei, nå har jeg bestemt meg. De kr. jeg har spart av feriepengene er mine.

Skrevet

Jeg synes ikke de tatoveringene du fikk teller med, da du brukte av dine penger til set. Derimot føler jeg at det blir feil om du bruker den siste delen av feriepenger på noe som kun gagner deg. Greit at du har jobbet, men mannen din har jo fortsatt sørget for at barna fikk en flott ferie :)

Synes dere skal ta deg som en bonus at dere ikke har brukt alt, og dele det som er igjen slik at begge kan få noe for seg selv.

Skrevet

Hvorfor bruke tusenlapper du har igjen på noe så unødvendig som tatoveringer?

Enten det er til deg selv eller mannen din?

Spar pengene til ferie for alle eller annet familien trenger.

Huff, for en unødvendig problemstilling!

Anonymous poster hash: a9a31...657

Skrevet

Hvis økonomien er slik at pengene for tatovering er noe å krangle om bør dere heller prioritere viktigere ting.

Generelt høres det ut som om dere bør snakke litt mer om penger og hvor mye hver av dere kan ruke på dere selv.

Anonymous poster hash: d78d4...018
Skrevet

Du skriver dere har felles økonomi, men at DU har igjen av dine feriepenger. Er det da felles økonomi?

Anonymous poster hash: 00ab3...6fc

Leser du hele innlegget hennes så får du svar på spørsmålet ditt...

Anonymous poster hash: 0817b...f8f

Skrevet

Du får prøve å legge ut på nytt der du da bruker noe annet en tatovering. Kanskje damene da kommer med noe mer konstruktive svar.

Når det er sagt så har vi en ordning der vi fast betaler inn en gitt sum på fellesen. Av denne kontoen går det til alt felles. Mat, hus, hjem, bensin, forsikring osv.

I tillegg har vi en felles sparekonto til ferie og uforutsette utgifter.

Det vi da sitter igjen med på lønnskontoene våre går til privat. Mobil, frisør, sminke, klær, osv, osv... Så hadde dette vært vårt tilfelle så hadde dette vært mine penger og dermed min tatoo...

Anonymous poster hash: 0817b...f8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...