Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Er nok bare et spørsmål om tid før alle gjør dette...http://www.bt.no/familie-og-oppvekst/Flertall-sier-ja-til-Downs-blodprove-2938220.html#.UfZGRiA4XmI Anonymous poster hash: 15979...e52
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Ja, for de fleste ønsker vel "garantier" for å få et friskt barn. Dersom jeg kunne valgt mellom å få et DS-barn og et friskt barn, ville jeg valgt det friske. Brutalt ærlig. Anonymous poster hash: 76d41...263
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Jeg hadde tatt den. Anonymous poster hash: 3d42e...750
Musemorbr / Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Jeg hadde uten tvil tatt den og synes alle bør få tilbudet.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ville tatt den. Fordi jeg vil vite om det feiler barnet mitt noe om jeg kan, ikke nødvendigvis fordi jeg vil ta abort, men fordi jeg vil være forberedt.
Englenemine Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Ville også tatt den. Jobbet med mange med Downs , masse herlige folk. Men har flere barn jeg måtte tatt hensyn til og selv hvor gode og fantastiske mange med downs syndrome er medfører det ting. Ville vært ok kunne vite det på forhånd evt og sett ann situasjonen. Personlig har jeg alltid tenkt at jeg ikke ville tatt vekk et barn med downs men er som sagt flere enn meg inni bildet, i tilleg er det vanskelig si noe klart før man er i situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 Jeg hadde også tatt den! Ser ikke hvorfor man ikke skal få kunne forberede seg på hva som evt kommer?? Folk får vite kjønn, går på 3D ul får å få se enda litt til. Hvorfor ikke få vite om barnet er sykt? Selv ville ikke vi vite kjønnet med våre barn, vi ville egentlig bare vite om alt stod bra til inni magen! Så fikk vi oss en overraskelse når de kom ut Anonymous poster hash: 9658c...595
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Jeg nekter å forholde meg seriøst til en artikkel som omtaler dette som en "Downs-blodprøve." Downs er virkelig omtrent det minste problemet om man står overfor en alvorlig kromosomfeil hos foster. Anonymous poster hash: 0896e...ba5
nagini Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Hadde helt klart tatt den om jeg hadde fått muligheten
Elsker livet Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Jeg hadde også tatt den, men hadde allikevel ikke tatt abort om det viste seg at barnet hadde downs.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #14 Skrevet 29. juli 2013 Jeg hadde tatt den Anonymous poster hash: 21fd1...ec5
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 29. juli 2013 #16 Skrevet 29. juli 2013 Jeg hadde tatt den, men hadde ikke tatt abort om barnet hadde downs syndrom. Men hadde vært bedre å vite det på forhånd enn å oppdage det ved en fødsel.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #17 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har tatt den, var gravid i et land der det var en vanlig del av svangerskapsoppfølging. Legen ble veldig forundret når jeg fortalte at det ikke var praksis i Norge. Kommer til å gjøre det om jeg blir gravid igjen, i Norge eller i utlandet. Hadde en kollega der som fikk på vist trisomi 18 to ganger på rad etter å ha fått sitt første barn. Hun sa til meg at hun aldri ville klart å bli gravid igjen om hun hadde blitt nødt til å ta senabort etter første diagnose. Det var traumatisk nok å fjerne et ønsket barn, hun var glad for å slippe å føde den i tillegg, slik som er tilfelle med senabort. Hun er nå mor til 2 friske barn. Anonymous poster hash: 4817f...c14
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #18 Skrevet 29. juli 2013 ville tatt den... uansett om man velger å beholde så er det greit å vite hva som venter en, at det ikke blir et sjokk. da vet man at dette har man valgt fordi man vet man kan klare det og vil ! Anonymous poster hash: a4ef9...3c3
Gjest vinterbrud Skrevet 29. juli 2013 #19 Skrevet 29. juli 2013 Det er flere syndromer og kromosomfeil som ikke oppdages før fødselen,down syndrom er ikke det eneste syndromet. Det finnes utrolig mange syndromer der ute.Mitt barn har vært gjennom runder med kromosomtester til nå,vi har ikke fått noen klar diagnose ennå. Hva med adhd,autisme,fragilt x syndrom,sotos syndrom ogsåvidere.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #20 Skrevet 29. juli 2013 ADHD er ikke en kromosomfeil. Anonymous poster hash: d9214...3af
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #21 Skrevet 29. juli 2013 ADHD er ikke en kromosomfeil. Anonymous poster hash: d9214...3af Det har du helt rett i. Men det er det da heller ingen som har sagt her? Anonymous poster hash: 8708f...2c1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #22 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har ofte tenkt at dersom barnet mitt hadde hatt DS, så hadde vi hatt det bedre og enklere. Også når det kommer til NAV og hjelpen man har rett på. Og når barnet gikk sine år på skolen, så hadde alle forstått og tilrettelagt uten samme kampen, dersom barnet hadde DS og ikke ADHD og mer til...... Som kjent så viser ikke ADHD på UL eller noe, men krever faktisk mer av alle enn hva DS gjør. Husk at jeg har gått gjennom alt av hjelpeapparat, og at jeg kjenner til foreldre i samme aldersgruppe med ulike diagnoser. Derfor kjenner jeg kampene. Men abort hadde vært mitt valg, om jeg hadde hatt et valg. både for meg, og barnet mitt om jeg ser sliter som søren på alle områder. En med DS ville faktisk ikke slitt like mye som min unge, selv om begge har psykisk handikap. Anonymous poster hash: 0537e...fb2
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #23 Skrevet 29. juli 2013 off, skjønner det kan være vanskelig med et barn som har ADHD... Har et søsken med den diagnosen. men skjønner ikke du kunne sagt du ville valgt abort av den grunn .. ? også si det nå når barnet er stort.... Anonymous poster hash: a4ef9...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå