Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Datteren min er 3 år og gr i barnehage. I barnehagen hun går i er de på småbarnsavdeling til det året de fyller 4 år. Datteren min er langt fremme og barnehagen har hatt inne PPT for åå hjelp til å riktig aktivisere og stimulere henne. Vel, det var litt på siden og jeg skal ikke si mer om det. Poenget er at hun er langt fremme og må avdelingen nå er det bare 2 barn til i hennes årskull. Det ene barnet leker hun fint med (de er bestevenner), men den andre gutten snakker lite og er lite aktiv. Unger er ulike Resten av ungene på avdelingen er fra 6 måneder til 2 år. Hun leker litt med de yngre barna, men det er ikke særlig morsomt . Nå har jeg fått vite at det er en ledig plass på en mellomavdeling med barn fra 2 år til 6 år. Jeg tror hun kanskje vil få det bedre på den avdelingen med tanke på at det er ingen babyer og langt flere barn i samme aldersgruppe. Men så var det med bestevenninnen da + at dette blir kanskje siste året i denne barnehagen så hvorfor bytte avdeling? Åhh, jeg er så himla usikker her.... Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: 6604b...ddd
Edelweis Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ville stolt på at barnehagen plasserer jenta på riktig plass. De tar hensyn til utvikling og vennskap. I allefall har vi gjort det i slike situasjoner.
Guttaboys Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Vi har også en sånn avdeling i bhg. Min eldste ble flyttet over dit da han var 2 år, fordi han var langt fremme utviklingsmessig. Det var lite stimulans for han på småbarn, og han kjedet seg. Jeg er veldig glad han fikk gå over så tidlig. Han er nå 4. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke vært i tvil!! Det skjer mye mer på stor avdeling, og hun trenger tydeligvis å komme seg over:)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ville stolt på at barnehagen plasserer jenta på riktig plass. De tar hensyn til utvikling og vennskap. I allefall har vi gjort det i slike situasjoner. De plasserer ikke på riktig plass. De følger kun alder og med en bestevenn og mange babyer er hun kanskje ikke plassert på riktig plass etter utvikling og mulighet til å få flere venner HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Vi har også en sånn avdeling i bhg. Min eldste ble flyttet over dit da han var 2 år, fordi han var langt fremme utviklingsmessig. Det var lite stimulans for han på småbarn, og han kjedet seg. Jeg er veldig glad han fikk gå over så tidlig. Han er nå 4. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke vært i tvil!! Det skjer mye mer på stor avdeling, og hun trenger tydeligvis å komme seg over:) Jeg heller også den veien. Hun trives på avdelingen, men det blir lite aktiviteter og ting for 3-åringene når det er så mange babyer og yngre barn. Naturlig nok blir det slik, men jeg er redd at de tre 3-åringene vil bli litt glemt og ikke vil få nok utfordringer og at de blir litt "alene" + at hun har et behov for å være med flere barn på samme alder og gjerne litt eldre barn (noe PPT også har påpekt) HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Går det ikke an å snakke med foreldrene til bestevenninnen, og så snakke med bhg om at evt begge kan flytte over? Synes det høres helt uholdbart ut med 4 åringer sammen med småbarn fra 6 mnd til 2 år! De har jo helt ulike behov! Anonymous poster hash: b7540...273
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Ser nå at hun er 3 år, men mener fortsatt det samme # 6 Anonymous poster hash: b7540...273
Gjest sussie77 Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Jeg hadde uten tvil plassert henne på den større avd. Må jo være mye bedre for henne. Og hun finner nok venner der også.
Edelweis Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ville stolt på at barnehagen plasserer jenta på riktig plass. De tar hensyn til utvikling og vennskap. I allefall har vi gjort det i slike situasjoner. De plasserer ikke på riktig plass. De følger kun alder og med en bestevenn og mange babyer er hun kanskje ikke plassert på riktig plass etter utvikling og mulighet til å få flere venner HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd hvis de følger aldersinndeling, hvorfor har de da en avdeling med barn fra 2-6 år mens det er tre 3åringer igjen på småbarnsavdelingen?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ville stolt på at barnehagen plasserer jenta på riktig plass. De tar hensyn til utvikling og vennskap. I allefall har vi gjort det i slike situasjoner. De plasserer ikke på riktig plass. De følger kun alder og med en bestevenn og mange babyer er hun kanskje ikke plassert på riktig plass etter utvikling og mulighet til å få flere venner HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd hvis de følger aldersinndeling, hvorfor har de da en avdeling med barn fra 2-6 år mens det er tre 3åringer igjen på småbarnsavdelingen? De er 2 avdelinger med barn fra 6 mnd- - 4 år. En avdeling fra 4 - 6 år og en samisk avdeling med barn fra 2 - 6 år. Det er den samiske avdelingen jeg vurderer å søke henne over til. Hun blir ikke flyttet over automatisk fordi de norske barna må vente til de er 4 år, men de samiske barna går automatisk over når de er 2 år. HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Jeg hadde uten tvil plassert henne på den større avd. Må jo være mye bedre for henne. Og hun finner nok venner der også. Har sendt mail nå ang. bytte av avdeling og håper hun får plass #6 : Det var en god idè. Skal høre med foreldrene til den andre jenta om de også skal søke over, om det er flere plasser ledig. HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd
SameSara Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Ville søkt henne over og samisk avdeling kan være nyttig om dere bor i et samisk område
Guttaboys Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Vi har også en sånn avdeling i bhg. Min eldste ble flyttet over dit da han var 2 år, fordi han var langt fremme utviklingsmessig. Det var lite stimulans for han på småbarn, og han kjedet seg. Jeg er veldig glad han fikk gå over så tidlig. Han er nå 4. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke vært i tvil!! Det skjer mye mer på stor avdeling, og hun trenger tydeligvis å komme seg over:) Jeg heller også den veien. Hun trives på avdelingen, men det blir lite aktiviteter og ting for 3-åringene når det er så mange babyer og yngre barn. Naturlig nok blir det slik, men jeg er redd at de tre 3-åringene vil bli litt glemt og ikke vil få nok utfordringer og at de blir litt "alene" + at hun har et behov for å være med flere barn på samme alder og gjerne litt eldre barn (noe PPT også har påpekt) HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd Enig med deg! Virker som du har svaret selv:)
Edelweis Skrevet 29. juli 2013 #14 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ville stolt på at barnehagen plasserer jenta på riktig plass. De tar hensyn til utvikling og vennskap. I allefall har vi gjort det i slike situasjoner.De plasserer ikke på riktig plass. De følger kun alder og med en bestevenn og mange babyer er hun kanskje ikke plassert på riktig plass etter utvikling og mulighet til å få flere venner HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd hvis de følger aldersinndeling, hvorfor har de da en avdeling med barn fra 2-6 år mens det er tre 3åringer igjen på småbarnsavdelingen? De er 2 avdelinger med barn fra 6 mnd- - 4 år. En avdeling fra 4 - 6 år og en samisk avdeling med barn fra 2 - 6 år. Det er den samiske avdelingen jeg vurderer å søke henne over til. Hun blir ikke flyttet over automatisk fordi de norske barna må vente til de er 4 år, men de samiske barna går automatisk over når de er 2 år. HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd okey. Merkelig inndeling syns jeg. 3 åringer har jo litt andre behov enn 0-2 åringer. Snakk med bhg da. Jeg hadde satt tydelige krav til bhg om barnet mitt var på en avd som ikke gav riktig stimuli og det bare var en lekekompis. Rart at pedagogene i bhg ikke ser det selv.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #15 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ville stolt på at barnehagen plasserer jenta på riktig plass. De tar hensyn til utvikling og vennskap. I allefall har vi gjort det i slike situasjoner.De plasserer ikke på riktig plass. De følger kun alder og med en bestevenn og mange babyer er hun kanskje ikke plassert på riktig plass etter utvikling og mulighet til å få flere venner HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd hvis de følger aldersinndeling, hvorfor har de da en avdeling med barn fra 2-6 år mens det er tre 3åringer igjen på småbarnsavdelingen? De er 2 avdelinger med barn fra 6 mnd- - 4 år. En avdeling fra 4 - 6 år og en samisk avdeling med barn fra 2 - 6 år. Det er den samiske avdelingen jeg vurderer å søke henne over til. Hun blir ikke flyttet over automatisk fordi de norske barna må vente til de er 4 år, men de samiske barna går automatisk over når de er 2 år. HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd okey. Merkelig inndeling syns jeg. 3 åringer har jo litt andre behov enn 0-2 åringer. Snakk med bhg da. Jeg hadde satt tydelige krav til bhg om barnet mitt var på en avd som ikke gav riktig stimuli og det bare var en lekekompis. Rart at pedagogene i bhg ikke ser det selv. Ja, det er litt merkelig inndeling. Har sendt mail nå. Bestemte meg når jeg leste hva jeg selv hadde skrevet og jeg håper hun får plass Barnehagen har fått ny styrer i år som er VELDIG flink! Tror mange ting vil bli bedre med henne, blandt annet at pedagogene får litt friere tøyler og at flere ting blir endre seg til det bedre (blandt annet dette med avdelingene). Utover det er jeg veldig fornøyd med barnehagen altså. Flinke folk! Er bare denne saken som har gnagd litt i bakhodet i sommer HI Anonymous poster hash: 6604b...ddd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå