Gå til innhold

Hvilke sko er best som første-par-sko ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når er det best å begynne med sko?

Har en liten som klatrer opp overalt og går rundt der han kan holde seg, men går ikke selv da.

Anonymous poster hash: 4fc8e...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før de kan gå selv er det best å gå uten sko så mye som mulig, men når de vil gå ute med støtte i grus osv er det ikke så godt for beina, da har vi kjøpt skinn sko fra robeez, de er gode på foten for små barn som ikke går selv. Når de går selv uten støtte kan man kjøpe skikkelig sko med støtte.

Anonymous poster hash: 78a1b...9a8
Skrevet

Synes superfit har gode sko for små føter.  Det er anbefalt å starte med sko når barnet kan gå sjølv, men om det er like før, så er det vel kjekt å ha noko på føtene når de er ute og småen vil gå rundt på grus.  Det beste for små føter er å gå utan sko.

Gjest meg&mini
Skrevet

Ecco eller Superfit.

Helst drøy med sko til de kan gå selv. Barnet skal også gå med føttene godt på bakken og ikke på tær.

Skrevet

Før de kan gå selv er det best å gå uten sko så mye som mulig, men når de vil gå ute med støtte i grus osv er det ikke så godt for beina, da har vi kjøpt skinn sko fra robeez, de er gode på foten for små barn som ikke går selv. Når de går selv uten støtte kan man kjøpe skikkelig sko med støtte. Anonymous poster hash: 78a1b...9a8

Ja, jeg lar han såklart gå uten sko enn så lenge. Men vi har vært på lekeplass noen ganger i det siste og da har han reist seg opp og gått rundt lekeapparatene. Det har vel forsåvidt gått greit, men sikkert litt ubehagelog i grusen, og jeg tenker at nå blir det vel høstvær framover så det hadde vært greit med noe på beina ute.

Jeg googlet skinnskoene fra robeez og de virket kjempegode ut! Hvor kjøper man dem? Bare på nett eller fins det butikker som fører dem? Ville gjerne ha prøvd skoene før jeg kjøper de.

Skrevet

http://www.zalando.no/kangaroos-runaway-joggesko-pink-ka113a00g-402.html

Vi har brukt denne som første sko. Helt fantastisk!! Lett som en fjær på foten og ungen elsker de. De har den på Barnas Hus til 30% nå, men jeg tror vi kjøpte den på Skoringen, husker ikke helt.

Takk for link. De såg gode ut de, men gjerne ikke som første sko før han kan gå ordentlig føler jeg.

Men kanskje jeg tar feil? Skal ihvertfall ha de i minnet om et par mnd når det blir mer aktuelt :)

Skrevet

Ecco eller Ponny. Det kommer litt an på barnets bein. Om du går i en skobutikk som har disse merkene så er det nok lurt å prøve. Vi bestemte oss for Ecco til vår, men endte med Ponny pga fasongen på foten

Anonymous poster hash: 5cc29...9a3
Skrevet

Prøv deg fram!

Jeg kan anbefale ut fra mine barns føtter- men det passer kanskje ikke ditt barn.

Gode sko koster gjerne litt.

Sørg for myk såle og høy hælkappe for god støtte rundt ankelen.

Skomaterialet bør holde seg godt- eks skinn.

Mine hadde lubne føtter, og skofus sine passet dem godt.

Skrevet

Superfit ble jeg anbefalt i butikken å er godt fornøyd med de :)

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

http://www.zalando.no/kangaroos-runaway-joggesko-pink-ka113a00g-402.html

Vi har brukt denne som første sko. Helt fantastisk!! Lett som en fjær på foten og ungen elsker de. De har den på Barnas Hus til 30% nå, men jeg tror vi kjøpte den på Skoringen, husker ikke helt.

Takk for link. De såg gode ut de, men gjerne ikke som første sko før han kan gå ordentlig føler jeg.

Men kanskje jeg tar feil? Skal ihvertfall ha de i minnet om et par mnd når det blir mer aktuelt :)

Ja, jeg kjøpte ikke sko før hun hadde gått selv i flere uker. Det er nok vanskelig med ordentlige sko til barn som ikke går selv, de skal jo greie å stive av ankelen og sånt når man skal ta på skoen, og så skal de helst lære å rulle på foten uten sko først.

Kan ikke noe om det med sko og barn som ikke går selv enda. Kanskje du kan snakke med de som jobber på skobutikk? Tror de har fått innføring i dette her.

Skrevet

Hadde ecco til eldste og kavat til yngste. Vil absolutt anbefale kavat, i alle fall om barnet har en litt brei klumpete fot.

Anonymous poster hash: 417e7...a64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...