Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Datteren vår på 18 år har PLUTSELIG blitt voksen, og har fått seg kjæreste på 19 år Saken er at vi synes det er vanskelig å vite hvordan vi bør oppføre oss....vi er begge ganske rolige og ikke så veldig flink sosialt sett som "verter" Er redd for å gjøre datteren vår flau av oss... Har hatt han til middag to ganger, og det er like pinlig stille hver gang!! Min mann er hakket verre enn meg, og tar ikke ansvar for å konversere, så jeg prøver så godt jeg kan. Føler kanskje det er mest hans ansvar, da det er en svigersønn Min mann har en tendens til å bli veldig "opptatt" når han er på besøk, og da står jeg alene igjen. Vet også at hans familie er ganske uhøytidelig og humoristiske. Noen som har tips til hva vi kan snakke om - hva som er normale samtaleemner? Vil jo ikke spørre for mye heller....veldig uvant dette her Anonymous poster hash: 2df69...859
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Vær deg selv. Er ikke det bra nok kan han jo spise hjemme.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Uff, jeg var midt i tenårene da jeg møtte mannen min. Vår familie er av den humoristiske typen som kan løssnakke med gråstein, hans familie derimot..å herregud...det var mang en stille middager der. Dette var pyton, og jeg, som var kommende svigerdatter tok på meg ansvaret og løssnakket om alt og ingenting. De var nok like usikker som det du er, det som har fungert er å starte i det små, finne ut om dere har noe felles. Spør datteren din hva han liker å holde på med, google dette og start en samtale Det handler mye om å vise interesse for andre, og at dere er åpne og forteller litt om dere selv, artige historier osv. Det at hun tar han med seg hjem betyr at hun er stolte av dere, så ikke vær redd for å flaue henne ut!! Anonymous poster hash: bb355...003
Musemorbr / Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Sett på radioen når dere spiser. Om ikke annet kan dere da snakke om hvor håpløs mye av musikken på radio er. Kanskje finner dere at dere har noe tilfelles, om ikke at dere liker det samme så i hvertfall at dere misliker noe av det samme. Snakk om hvilken mat han foretrekker. Planlegg middagsbesøk til en annen gang. Be ungdommene om å lage dessert og småsnakk med dem mens det gjøres. Det vil løsne opp litt. Har mannen din noen interesser? Spør svigersønnen om han har noe peiling på ting mannen din er god på. Enten finner de noe å snakke om, eller så kan du vinkle det til at de kanskje kan lære litt av hverandre i fremtiden. Prøv å ikke ha det så stivt. Det må være utrolig kjipt for ungdommene.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Min 18 åring har kjærste som er 16 år. Verdens herligste jente. Synes det fungerer svært godt at hun omentrendt bor hos oss. Nå har jeg ingen problemer med å snakke med andre, det har heller ikke mannen min. Til å begynne med forsøkte jeg å begrense meg litt for å ikke skremme vekk den "stakkars jentungen". Skjønte raskt at denne jenta er akkurat som oss :-) Eneste jeg synes er litt kleint er at vi er vandt til å sove med soveromsdøre på vidt gap for å høre yngstemann om han våkner om natta og for at hunden skal kunne gå ut og inn. Når døra er oppe så ser man rett inn i senga til oss når man må på do feks. Med døra igjen og vinduet oppe blir det varmt og innestengt på soverommet så har det mest behagelig med døra oppe, denne må vi selvsagt ha igjen når hun er hos oss. Nå til høsten kommer hun til å få egen nøkel hjem til oss. Skolen hennes er nærmere oss enn hjem til henne (hun har 1 time med buss fra oss) så det blir vel til at hun flytter inn. Mitt råd til deg er at dere må være dere selv. Snakk med gutten, spør litt om hva han driver med når det er naturlig. Anonymous poster hash: 7f4b9...23a
n74 Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Hva prater dere om når dere ikke har besøk? Vær dere selv:-)
Flutterby Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Jeg møtte mannen min da vi var like gamle som datteren din (i russetiden, romantisk, hehe). Det som er er at det ikke er sikkert at det plager dem at det er litt stille rundt middagsbordet. I min familie snakker vi masse rundt bordet, men da han var på besøk hos meg eller jeg hos han ville vi jo helst sitte oppe på rommet og kline og hadde dermed lite behov for å ha lange samtaler med far og mor.
Nissefisen Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Foreslå å spille ett spill. Fantasi, alias osv. Spill man MÅ prate i. Sett frem noe godt å spise. Kos dere!
Edelweis Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Spør hva han driver med/studerer og hva han ønsker å gjøre videre. Spør om familien hans og hva Foreldrene hans driver med. Bruker som regel å ende i samtaler det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå