Gå til innhold

Er dette dumt å gi 3-åringen i gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva vi skal finne på, så har vi nettopp flyttet til et stort hus med diger hage, så tenkte å kjøpe et føysestativ med sklie og klatrevegg på til 3-årsdagen hennes. Hun har en søster på snart 5 år også, og vi venter nr 3, så alle vil jo ha glede av det.

Men det blir jo ikke bare hennes da. Hun må jo dele dette med de andre. Tenker å kjøpe en liten ryggsekk til hun begynner i ny barnehage også, bare for å ha noe å pakke inn. Så er dette dumt? Tenker å sette opp føysestativet når hun har lagt seg for kvelden, slik at vi kan gå ut å leke om morgenen når hun fyller år. Begge to elsker å føyse! 

Evt. andre tips til hva vi kan gi?

Anonymous poster hash: c0f2d...50f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er føyse?

jeg vill egitt det og kanskje gitt de andre gaver som også kan deles ved senere anledninger.

Anonymous poster hash: e92f2...b2b
Skrevet

Siden alle barna skal bruke det og det også er ment for alle barna ville jeg heller kalt det en sommergave til de alle.. så kan dere heller kjøpe et trillebårsett eller noe.. ryggsekk er jo helt supert!! :) 

Skrevet

Jeg ville gitt lekestativet (føyse?) til alle sammen, og gjøre det på samme måte som du hadde tenkt, men ikke som en bursdagsgave. Da vil kanskje de andre forvente å få tilsvarende gave til sine bursdager og jenta kan føle at det er hennes, og at hun dermed kan bestemme om de andre skal bruke det eller ikke. Hun blir jo på en måte også "lurt" for en gave når det egentlig er til alle sammen.

Jeg ville satt opp lekestativet og overrasket alle barna på morningen en stund før eller etter bursdagen hennes. Jeg synes en sekk holde lenge i gave:)

Skrevet

Huskestativ/dissestativ sier kanskje dere her inne da :) 

HI

Skrevet

Tror ikke 3 åringen bryr seg om at hun må dele det, tror gleden for å få det overskygger det faktum at storesøster og småtten - om noen år, vil bruke det.

Men kanskje en liten ekstra ting som bare er hennes hadde vært fint ja. Ellers kan det kanskje være bursdagspresang til største også? Om ikke hun har hatt bursdag da. En 5 åring forstår at de kan få gave på forskudd.

PS - du kommer nok til å få spørsmål om hva "føysestativ" er, for ikke alle forstår det - dialekt.

Skrevet

Ja, kanskje ikke dumt å gi det til alle barna. Så får hun heller ryggsekken innpakket med noe småtterier oppi :) 

HI

Skrevet

Ville gjort som du planla, men ikkje sagt at dissestativet var til henne. (har heller ikkje høyrt føyse før, men skjønte det jo for det..)  Synes barnehagesekk er fin nok gåve i seg sjølv.

Skrevet

Jeg trodde det var autocorrect, aldri hørt ordet føyse i den sammenhengen (har hørt føyse ut døra feks) :)

Anonymous poster hash: 8646b...9f4
Skrevet

Hehe.. trodde det ble sagt føyse flere steder i landet :) Men da tok jeg feil :)

Takk for svar alle :)

HI

Skrevet

Hehe.. trodde det ble sagt føyse flere steder i landet :) Men da tok jeg feil :)

Takk for svar alle :)

HI

Er vel stort sett bare Haugesund og Karmøy som sier føyse.

Bergen har "disse", østlandet huske. Stavanger har vel huske, tror jeg og noen plasser reile. Så kjært barn har mange navn.

Skrevet

Huskestativ er jo til alle barna, ville ikke gitt henne det, men gitt det til alle barna. Hennes dag, selvfølgelig må hun få en egen gave.

Anonymous poster hash: ff294...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...