Gå til innhold

Klengete 2-åring etter ferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen, mannen og jeg har nylig vært på ferie i 2 uker. Vi har gjort mye moro, og kost oss masse. Gutten har stort sett vært i godt humør (som vanlig), og det har virket som han har hatt det fint.

Men på slutten av ferien, og nå etter vi har kommet hjem, har han blitt utrolig klengete - skal være oppå meg (bokstavelig talt) hele tiden, skal bæres om vi skal noe sted, selv om han vanligvis er veldig ivrig på å gå selv. Han har også begynt å våkne flere ganger om natten og vil absolutt opp på fanget en stund før han legger seg til å sove igjen.

Virker som han har blitt mer utrygg og må passe på at jeg er der hele tiden, noe jeg synes er litt rart siden vi alle tre har vært sammen hele tiden mens vi var på ferie. Pappan er heller ikke bra nok, så jeg begynner å bli litt smågal... Han er vanligvis hos dagmamma 2-3 dager i uken, men har ikke begynt igjen etter ferien enda.

Er dette vanlig etter et slikt brudd på rutiner og vaner som en ferietur er, eller har vi gjort noe feil som har gjort ham utrygg? Og er det noen som har tips til hvordan vi bør håndtere dette?

Anonymous poster hash: e62af...376
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Anonymous poster hash: e62af...376
Gjest Antarctica
Skrevet

Rutiner blir ofte brutt under ferien. Det kan være deilig, men rutiner betyr også trygghet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...