Gå til innhold

Til dere som har født et "lite" og et "stort" barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig noen forskjell? Mulig jeg er naiv her (og det er vel kanskje like greit..), men jeg ser for meg at det er så vondt og at man blir så tøyd at det egentlig ikke er noen forskjell uansett? Man får vel sjelden så store barn at moren ikke takler det tenker jeg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Født en på 5 kg og en på 3.6. Minste kom litt raskere, men kom sist også.

1 pyntesting på han første.

Blødde ikke på et halvt døgn med minste.

Det var vel forskjellene, merket ingen forskjell i å få dem ut. Gikk like greit med begge to :)

Det er åpningen som er vond og den er jo lik uansett størelsen, pressriene er ingenting ;)

Anonymous poster hash: 39166...106

Skrevet

JA, det er stor forskjell. Både når det gjelder smerter og tid.

5 kg og 27 timers fødsel.

3 kg og 1 times fødsel.

Anonymous poster hash: e03ea...2ee

Skrevet

Jeg har født på litt over 4 kg, og litt under 3 kg, så ikke kjempestor forskjell, og heller ikke veldig stort barn. Men hodeomkretsen varierte også med 2,5 cm, det er jo det som utgjør mest. 

(Og så må det legges til at største var nr en, og minste var nr tre;) )

Første føldsel var klart "verst" men ikke ille i grunn. Men måtte bli klippet, da hjerterytmen sank, så det var hast å få hun ut. Brukte nesten en time på å presse henne ut.

De to neste kom i grunn ut av seg selv, nr to var 300g mindre enn nr en, og så kom minste-minien til slutt. Begge de to fødslene var ekstremt enkle fødsler. De ble begge presset ut i løpet av ei pressrie.

Tatt i betraktning at første fødsel alltid er litt vanskeligere enn påfølgende, ettersom kroppen ikke har vært gjennom det før, vil jeg ikke si det var noe særlig forskjell på mine fødsler i forhold til vekt. (altså, når jeg tar høyde for at første fødsel alltid vil være litt mer tidkrevende, så tror jeg ikke det hadde utgjort noen forskjell om barnet var 4 eller 3 kg for min del)

Anonymous poster hash: 68141...3e7
Skrevet

Jeg tror at om den største er førstemann merker man det veldig for førstegangen er ofte verst . Min første var ille , over 4 kilo og skukdre satt fast . 25 timer fra første rie.sugekoop, klipp og revn og sydde i 45 min innvendig og utvendig. Neste var bare 3790 og jeg syntes han var pitteliten og fra første ri tok det 3 timer. Ikke noen sting med siste men jeg tror ikke den på 4160 ville vært så ille om det var andre mann. Har en veninne som fødte første på ca 3900 og en på 5200 og hun syntes første mann var verst.

Anonymous poster hash: 49d91...284

Skrevet

Legge til hodeomkrets, første med 36 og siste med pittelite på 33. Hode og skuldre er det som teller.

Anonymous poster hash: 49d91...284

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fødte én på 2.8 kiloi i seteleie, tok 4.5 timer aktiv fødsel. Siste var nesten 5 kilo, og hadde 1.5 time aktiv fødsel. Vonde var de begge, med seteleie innebærer jo mye artig smertelindring :)

Skrevet

Tja, født en på akkurat 3 kg og en på akkurat 4 kg, så ikke store forskjellen. Ikke noen forskjell på å hvor vondt det var å presse de ut, men riene var verst på hun største, men det var fordi alle de vonde riene var presset inn i 45 min :) Pressingen var ingen forskjell :)

Skrevet

Hos meg var andremann halvannen kilo tyngre og hodeomkretsen 4 cm lengre, likevel var den andre fødselen mye enklere på alle måter.

Anonymous poster hash: b3623...823

Skrevet

Brukte 40 min på å presse ut første som var 3300kg, og 10 min på andre som var 4458. Andre mann var er mye vondere fødsel

Skrevet

Jeg har født to store. Den største, fødsel nr 2, gikk kjempegreit. Nr 1 var verre.. ;)

Skrevet

Søsteren min har født en på akkurat 3 kg og en på 4,5 kg. Hun sier det var stor forskjell, hadde den største kommet først hadde hun aldri fått flere barn. Å føde den på 3 kg var selvfølgelig vondt, men helt til å leve med. Den på 4,5 kg var et helvete å få ut.

Hos meg skilte det 900 gram på miste og største, den tyngste var i tillegg flere cm kortere så mye mer kompakt i kroppen. Her var fødselen med den minste verst.

Anonymous poster hash: a2b7c...0fa
Skrevet

Født en på 2,8 kg og en på 5,2 kg. Vondt begge to, men ikke store forskjellen.

Skrevet

Like vondt uansett og merket ellers ingen forskjell!:)

Anonymous poster hash: 4eceb...502

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...