Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Jeg ønsker å gå ned i vekt og har regnet ut at jeg må spise under 2000 kcal i døgnet. Er dette vanskelig? Har dere evt noen gode tips til hva jeg kan spise for å nå målet med tanke på kalorier? Middagstips ol.. Hva som helst!... Anonymous poster hash: 19546...0f1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Mitt tips er å ikke lage så mye middag, fordi det blir ofte til at man forsyner seg til det er tomt;) Bruk mindre tallerkner, ta halve med grønnsaker og halve med fisk/kjøtt/kylling. Nå anbefaler jeg ikke lavkarbo, men det går jo an å la være å kjøre i seg ris, poteter, pasta og lyst brød hver dag:) Kostholdet har nesten alt å si, men husk å bevege deg også. Dropp bil og buss når du klarer deg uten, ta deg en tur noen ganger i uken. Hold snop, chips og brus til en dag i uken du vil kose deg på. Ikke kjøp inn for mye slik at du småspiser til det er tomt! Lykke til:) Anonymous poster hash: 2c4e9...034
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Tusen takk for gode tips:-) er ikke enkelt dette når man ikke har satt seg inn i det:-p noen her som har spesifikke tips til kalorifattige og gode måltider? Ikke nødvendigvis middag.. :-) Hi Anonymous poster hash: 19546...0f1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Jeg er veldig glad i bakt laks med grønnsaker. Hvis man bruker løk, paprika, gulrot, brokkoli osv trenger man ikke så mye potet. + litt creme fraiche på. Ellers er wok et godt alternativ. Vanskelig dette. For skal ned i vekt jeg også... Men mengde har nok mye å si. + sjokolade, chips, brus osv.. Anonymous poster hash: c3710...3ba
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Spis sunn mat, kutt ut usunn mat, verre er det ikke Regner med du vet forskjellen Grønnsaker, salat, kylling/rent kjøtt generelt, fisk, frukt, bær, knekkebrød, grovt brød, magert pålegg osv er sunt. Spis brød, pasta, ris osv, men mindre av det Som andre skriver: Halve tallerkenen fylles med grønnsaker. En liten dæsj ris/poteter eller lignende, og resten kjøtt. Lite saus og dressing. Snop, brus, kaker til helgen (en dag). Eksempler på mat jeg liker: Knekkebrød med kokt skinke og masse agurk, paprika, tomat. Salat (skinke, biff, reker, kylling, bruk fantasien) Grønnsakssuppe. Wok (alle mulige varianter). Taco (maks en lefse, mye salat) Cottage cheese med lettsyltetøy Havregryn, melk og friske bær Fruktsalat Bær med yoghurt eller kesam Smoothie !!! (Næringsrikt og veldig kalorifattig mellommåltid). Osv osv Jeg spiser sunt og regelmessig (viktig for å holde blodsukkeret jevnt og for ikke å ty til usunn snacks). Spiser brød, pasta osv, men mindre av det enn andre ting. Vekta mi er stabil på 52 kg, jeg er 1,56. Selv om jeg spiser potetgull, smågodte osv på lørdager og spiser kake i bursdager osv. Jeg trener ikke. Så for meg holder det å spise sunn mat. Anonymous poster hash: 43e10...1fd
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Under 2000 kalorier kommer du bare ved å være litt bevisst. Jeg synes det høres fryktelig mye ut, og fatter ikke hvordan man klarer å komme over 2000 med mindre kostholdet bare består av drittmat og snop. Anonymous poster hash: b7e66...d23
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Under 2000 kalorier kommer du bare ved å være litt bevisst. Jeg synes det høres fryktelig mye ut, og fatter ikke hvordan man klarer å komme over 2000 med mindre kostholdet bare består av drittmat og snop. Anonymous poster hash: b7e66...d23 Jo, takk for den da.. Jeg har ikke peiling på hva jeg har hatt i meg i forhold til kalorier nå og når jeg regnet det ut i går kveld kom det opp at jeg skulle ha rett under 2000 i døgnet. om det er mye eller lite aner jeg ikke, og heller ikke hvor mange kalorier det blir så jeg faktisk spiser. Jeg bestemte meg først i går kveld at nok er nok og har ikke rukket å satt meg noe mye inn i dette enda! Til dere andre, tusen takk for gode svar og tips! Hi Anonymous poster hash: 19546...0f1
mari10 Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Under 2000 kalorier kommer du bare ved å være litt bevisst. Jeg synes det høres fryktelig mye ut, og fatter ikke hvordan man klarer å komme over 2000 med mindre kostholdet bare består av drittmat og snop. Anonymous poster hash: b7e66...d23 Jo, takk for den da.. Jeg har ikke peiling på hva jeg har hatt i meg i forhold til kalorier nå og når jeg regnet det ut i går kveld kom det opp at jeg skulle ha rett under 2000 i døgnet. om det er mye eller lite aner jeg ikke, og heller ikke hvor mange kalorier det blir så jeg faktisk spiser. Jeg bestemte meg først i går kveld at nok er nok og har ikke rukket å satt meg noe mye inn i dette enda! Til dere andre, tusen takk for gode svar og tips! Hi Anonymous poster hash: 19546...0f1 vill ned 13 kg, men er så vanskelig så bli bare med tanken..Trenger et spark i rompen for og komme i gang:( Hjelper nokk mye bare og spise sunnere, går hjemme med en på 4 mnd:p
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Under 2000 kalorier kommer du bare ved å være litt bevisst. Jeg synes det høres fryktelig mye ut, og fatter ikke hvordan man klarer å komme over 2000 med mindre kostholdet bare består av drittmat og snop. Anonymous poster hash: b7e66...d23 Jo, takk for den da.. Jeg har ikke peiling på hva jeg har hatt i meg i forhold til kalorier nå og når jeg regnet det ut i går kveld kom det opp at jeg skulle ha rett under 2000 i døgnet. om det er mye eller lite aner jeg ikke, og heller ikke hvor mange kalorier det blir så jeg faktisk spiser. Jeg bestemte meg først i går kveld at nok er nok og har ikke rukket å satt meg noe mye inn i dette enda! Til dere andre, tusen takk for gode svar og tips! Hi Anonymous poster hash: 19546...0f1 Helt enig med anonym her. 2000 kalorier høres for meg veldig mye ut hvis man skal ned i vekt, men det spørs kanskje hvor mye du skal ned. Jeg har gått ned 20 kg og har måtte ligge på 1300 kalorier. Da spiste jeg ikke så veldig lite heller, og ble stort sett mett, men måtte spise mye kalorifattig mat. Tror jeg hadde hatt problemer med å komme opp i 2000 kalorier uansett, hvis ikke jeg spiste godteri, chips osv. Hvordan har du kommet frem til den "summen" forresten? Anonymous poster hash: 6628d...fad
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 2000 kalorier er det en aktiv frisk kvinne trenger som ikke er på slankekur. De fleste som skal ned i vekt må ligge på 1400 til 1600 kalorier i døgnet, om du ammer er det ikke anbefalt å gå under 1800. Jeg har shape up appen på telefonen min og synes den er helt genial, scanner strekkoden på det jeg spiser og legger inn hvor mye. Du kan også legge inn trening og mosjon. Den teller sammen kaloriene for deg. Det går også an å melde seg inn i gratisklubben til Grethe Roede, der kan du registrere alt du spiser på en dag og den regner sammen kaloriene. Det er ikke alt du må veie, du kan legge inn 1 stk husmann knekkebrød og 2 stk skiver kokt skinke f.eks. Veldig greit å være med på et sånt program til du får følelsen på hvor mange kalorier du spiser, skal love at du får noen aha-opplevelser når det kommer til kaloriinnhold. Jeg skal ned 15 kg selv og det er vanskelig å legge om kostholdet, kroppen er vant til raske karbohydrater og det er ikke bare bare å kutte ut sukker og hvitt hvetemel. Men vil man hardt nok så går det! Hold deg til regelen om grovt og grønt, spis grove kornprodukter (grovt brød, knekkebrød, fullkornspasta osv) og spis mye grønt. Grethe Roede anbefaler å legge seg på 1600 kalorier når man skal ned i vekt, hun har også masse gode oppskrifter på nettsiden sin. http://www.greteroede.no/roedeklubben/ Anonymous poster hash: 734e5...3d0
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Høyde, vekt, alder, kjønn Hvor mye jeg vil gå ned i kg Hvor mange kilo i uka. Brukte appen ShapeUp etter at jeg hadde lest om den her inne. Hi Anonymous poster hash: 19546...0f1
Våryr ✿ Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Min erfaring er at 1300 kcal er nok. Så lenge man ikke spiser mye majones, dressing osv. Jeg har vært medlem i vektklubb.no, og nå greteroede.no. Det kan være lurt å registrere maten man spiser i begynnelsen, for å få en forståelse av hva som gir kcal. Hvor mye man bør spise osv. Jeg skal ned 5 kg. Og de sitter veldig godt på!! Har gått ned 20 kg en gang tidligere. Og når man først klarer å omstille seg, går det veldig fint. I begynnelsen sprekker man gjerne. Men det er "bare" å bite tenna sammen, og ikke gi opp. Er det noen slanketråder her inne nå? Jeg skulle gjerne hatt litt støtte.. Hvor mye skal du ned i vekt, HI?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Min erfaring er at 1300 kcal er nok. Så lenge man ikke spiser mye majones, dressing osv. Jeg har vært medlem i vektklubb.no, og nå greteroede.no. Det kan være lurt å registrere maten man spiser i begynnelsen, for å få en forståelse av hva som gir kcal. Hvor mye man bør spise osv. Jeg skal ned 5 kg. Og de sitter veldig godt på!! Har gått ned 20 kg en gang tidligere. Og når man først klarer å omstille seg, går det veldig fint. I begynnelsen sprekker man gjerne. Men det er "bare" å bite tenna sammen, og ikke gi opp. Er det noen slanketråder her inne nå? Jeg skulle gjerne hatt litt støtte.. Hvor mye skal du ned i vekt, HI? I all hovedsak vil jeg ned 30kg, men som delmål vil jeg ned i startvekt før jeg ble gravid. Jeg er usikker på hva jeg veier, men skal etterhvert ned 30 kg:-s jeg mangler motivasjon, så hadde vært greit med en ny slanketråd:-p Hi Anonymous poster hash: 19546...0f1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #14 Skrevet 29. juli 2013 Om du har så mye som 30 kg overvekt er det derfor du har fått anbefalt såpass mye som 2000 kalorier i døgnet, for at overgangen ikke skal bli for stor. De som bare er 10-12 kg overvekt får som regel råd om å legge seg på 1400-1600 kalorier. Det ble startet en slanketråd på slankeforumet forrige uke, man jobber seg ned mot bikiniformen 2014. Jeg har meldt meg på der, gjør det du også da vel Anonymous poster hash: 734e5...3d0
mari10 Skrevet 29. juli 2013 #15 Skrevet 29. juli 2013 Min erfaring er at 1300 kcal er nok. Så lenge man ikke spiser mye majones, dressing osv. Jeg har vært medlem i vektklubb.no, og nå greteroede.no. Det kan være lurt å registrere maten man spiser i begynnelsen, for å få en forståelse av hva som gir kcal. Hvor mye man bør spise osv. Jeg skal ned 5 kg. Og de sitter veldig godt på!! Har gått ned 20 kg en gang tidligere. Og når man først klarer å omstille seg, går det veldig fint. I begynnelsen sprekker man gjerne. Men det er "bare" å bite tenna sammen, og ikke gi opp. Er det noen slanketråder her inne nå? Jeg skulle gjerne hatt litt støtte.. Hvor mye skal du ned i vekt, HI? I all hovedsak vil jeg ned 30kg, men som delmål vil jeg ned i startvekt før jeg ble gravid. Jeg er usikker på hva jeg veier, men skal etterhvert ned 30 kg:-s jeg mangler motivasjon, så hadde vært greit med en ny slanketråd:-p Hi Anonymous poster hash: 19546...0f1 Ønsker og slanketråd:p Ingen motivasjon:/
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #16 Skrevet 29. juli 2013 Slanketråd, meld dere på da vel, jo flere jo bedre http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/ Anonymous poster hash: 734e5...3d0
Våryr ✿ Skrevet 29. juli 2013 #17 Skrevet 29. juli 2013 Min erfaring er at 1300 kcal er nok. Så lenge man ikke spiser mye majones, dressing osv. Jeg har vært medlem i vektklubb.no, og nå greteroede.no. Det kan være lurt å registrere maten man spiser i begynnelsen, for å få en forståelse av hva som gir kcal. Hvor mye man bør spise osv. Jeg skal ned 5 kg. Og de sitter veldig godt på!! Har gått ned 20 kg en gang tidligere. Og når man først klarer å omstille seg, går det veldig fint. I begynnelsen sprekker man gjerne. Men det er "bare" å bite tenna sammen, og ikke gi opp. Er det noen slanketråder her inne nå? Jeg skulle gjerne hatt litt støtte.. Hvor mye skal du ned i vekt, HI? I all hovedsak vil jeg ned 30kg, men som delmål vil jeg ned i startvekt før jeg ble gravid. Jeg er usikker på hva jeg veier, men skal etterhvert ned 30 kg:-s jeg mangler motivasjon, så hadde vært greit med en ny slanketråd:-p Hi Anonymous poster hash: 19546...0f1 Ønsker og slanketråd:p Ingen motivasjon:/ skal vi lage en ny slanketråd på slankeforumet? Der er det lettere å finne igjen tråden
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #18 Skrevet 29. juli 2013 Ønsker ikke å stå frem med nick. Ønsker heller ikke p gå på dietter, vil bedre matvaner for godt, ikke bare noen uker:-) Redigerte nettop på ShapeUp og fikk opp at jeg skal ha 1400 kalorier, så det stemmer bedre med det dere sier:-) Hi Anonymous poster hash: 19546...0f1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #20 Skrevet 29. juli 2013 Ønsker ikke å stå frem med nick. Ønsker heller ikke p gå på dietter, vil bedre matvaner for godt, ikke bare noen uker:-) Redigerte nettop på ShapeUp og fikk opp at jeg skal ha 1400 kalorier, så det stemmer bedre med det dere sier:-) Hi Anonymous poster hash: 19546...0f1 Du kan være anonym på slankeforumet. Meld deg på slanketråden der og finn et eller annet du kan avslutte dine innlegg med så vi kjenner deg igjen uten å vite nicket ditt. Ikke noe problem i det hele tatt Istedenfor å avslutte innleggene dine med HI kan du avslutte det med et kallenavn du vil ha akkurat i slanketråden, med skrive innleggene som anonym. Anonymous poster hash: 734e5...3d0
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #21 Skrevet 29. juli 2013 En ting som overasket meg da jeg skulle slanke meg var hvor sinnsykt mye kalorier det er i fett. Selvfølgelig vet jo alle at det er mye kalorier i det. Men ta for eksempel en spiseskje med smør (15 gram), den spiseskjeen inneholder faktisk 120 kalorier. Så da kan du tenke deg at å helle over smør på poteter, pasta, steke i masse smør osv fort vil øke kaloriinntaket ditt. Anonymous poster hash: 7845c...ca3
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #22 Skrevet 29. juli 2013 En ting som overasket meg da jeg skulle slanke meg var hvor sinnsykt mye kalorier det er i fett. Selvfølgelig vet jo alle at det er mye kalorier i det. Men ta for eksempel en spiseskje med smør (15 gram), den spiseskjeen inneholder faktisk 120 kalorier. Så da kan du tenke deg at å helle over smør på poteter, pasta, steke i masse smør osv fort vil øke kaloriinntaket ditt. Anonymous poster hash: 7845c...ca3 Når du registrerer hva du spiser må du heller ikke glemme å regne stekefettet du har i pannen, det blir en de kalorier av det også om du velger feil fett... Anonymous poster hash: 734e5...3d0
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #23 Skrevet 29. juli 2013 Bytt til magrere produkter, slik som et hakk lettere melk enn du pleier, karbonadedeig i steden for kjøttdeig ol. Ikke spis deg mer enn normalt mett, men ikke slutt å spise før du er mett heller, for da vil du bli fortere sulten igjen. Spis sunne mellommåltider, slik som gulrot, knekkebrød.. Unn deg en dag i uka der du koser deg med godis og brus, da unngår du å gå opp igjen så fort etter slanking, eller du klarer å holde deg til den nye livsstilen. Anonymous poster hash: 7845c...ca3
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #24 Skrevet 29. juli 2013 Sjekk ut siden diett.no. Der kan du regne ut hvor mange ckal du tenger hver dag for å nå et visst mål innen en bestemt tid. Der kan du også skrive inn hva du har spist til hvert enkelt måltid, og så regnes det ut for deg hvor mange ckal du har spist og hvor mange du har igjen i løpet av dagen. Det er også mulig å skrive inn evt trening/tur i løpet av dagen, slik at du evt kan trekke dette ifra på det du skal spise. Anonymous poster hash: 7845c...ca3
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #25 Skrevet 29. juli 2013 Tusen takk for mange gode tips:-) kanskje jeg melder meg inn på slankeklubben alikavel da:-) Hi Anonymous poster hash: 19546...0f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå