Håper<3 Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Jeg fikk fødselsjournalen tilsendt for litt siden. Den inneholdt partogram, helsekort for gravide og en epikrise om hvordan tingene hadde gått.Jeg savnet en ting, underveis i fødselen noterer de jo ned all slags ting som skjer etter hvert, i tillegg til at de måler rier. Dette dokumentet syns jeg det hadde vært utrolig interessant å få lese og jeg trodde i grunn at dette kom til å være med i papirene jeg fikk tilsendt.Spørsmålet er; går det an å få også dette tilsendt? Og er det noen som vet hva dette blir kalt så jeg vet hva jeg kan be om i et eventuelt brev?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Er det ikke det som er grunnlaget for partogrammet da?
Håper<3 Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2013 Er det ikke det som er grunnlaget for partogrammet da? Det var det jeg og trodde. Men det partogrammet jeg fikk var et enkelt ark med en slags graf. (?)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Jeg trodde det bare var en "kladd" som de ser på når de skriver epikrisen og partogrammet, blir det i det hele tatt arkivert? Anonymous poster hash: a62d8...0f9
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 ja, jeg skulle også veldig godt likt å lese hva de skriver i notatene.. Men det er merket av på partogrammet når notatene er ført inn, men de kommer ikke opp. antakelig må man i dataprogrammet deres trykke på det lille notatark-ikonet for å få lest det. Men synes faktisk det burde fulgt med. Anonymous poster hash: 7660f...94c
Bustetroll Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 Tenkte å be om journalen min selv.. Men titten nettopp gjennom papirene mine.. Dette epikriseopplegget har jeg, helsekortet har jeg.. Det eneste jeg vil vite er hva som skjedde under fødselen min.Når skjedde hva, og osv. For jeg var bare i en egen boble og husker ingenting.. Men er jo ingen vits å spørre hvis man ikke får dette? Da har jeg jo evt alt fra før
Håper<3 Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2013 Tenkte å be om journalen min selv.. Men titten nettopp gjennom papirene mine.. Dette epikriseopplegget har jeg, helsekortet har jeg.. Det eneste jeg vil vite er hva som skjedde under fødselen min.Når skjedde hva, og osv. For jeg var bare i en egen boble og husker ingenting.. Men er jo ingen vits å spørre hvis man ikke får dette? Da har jeg jo evt alt fra før Samme her. Hadde greit å få klarhet i hva som egentlig skjedde. Men jeg mener at jeg har hørt at enkelte har fått tykke konvolutter på 200 sider når de har bedt om fødselsjournalen sin, og da må jo alt dette være med. Kanskje det er forskjellig praksis på dette fra sted til sted? Det skader vel ikke å prøve...
Bustetroll Skrevet 28. juli 2013 #8 Skrevet 28. juli 2013 Tenkte å be om journalen min selv.. Men titten nettopp gjennom papirene mine.. Dette epikriseopplegget har jeg, helsekortet har jeg.. Det eneste jeg vil vite er hva som skjedde under fødselen min.Når skjedde hva, og osv. For jeg var bare i en egen boble og husker ingenting.. Men er jo ingen vits å spørre hvis man ikke får dette? Da har jeg jo evt alt fra før Samme her. Hadde greit å få klarhet i hva som egentlig skjedde. Men jeg mener at jeg har hørt at enkelte har fått tykke konvolutter på 200 sider når de har bedt om fødselsjournalen sin, og da må jo alt dette være med. Kanskje det er forskjellig praksis på dette fra sted til sted? Det skader vel ikke å prøve... En venninne av meg fikk ikke vite hva som gikk galt under fødselen sin. Ungen måtte plutselig bli tatt med tang pga komplikasjoner, men hun fikk aldri vita hva komplikasjonene var. Da hun spurte om fødselsjournalen hadde legen sagt at det var veldig få som gadd å betale for denne... Så hun hadde fått beskjed om at den kostet penger.. Men den gjør vel ikke det? Jeg vil så gjerne vite hvordan ting foregikk.. Leser om alle som skriver blogger osv og har alt i minnet. "Kl 12.30 hadde jeg 5 cm åpning" "Kl 16 begynte jeg å presse og 16.18 var baby ute" osv osv. For min del kunne fødselen ha vart i 22 timer eller 2 timer. Husker bare et smertehelvete, også en liten time i himmelen da jeg fikk epidural. Ellers vet jeg ingenting.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #9 Skrevet 28. juli 2013 På mitt partogram har jordmoren notert ned alle notatene som hun har skrevet inn. Veldig kjekt Partogrammet viser jo hvor mange cm åpning du har o.l. Anonymous poster hash: 71e36...ca4
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #10 Skrevet 28. juli 2013 Tenkte å be om journalen min selv.. Men titten nettopp gjennom papirene mine.. Dette epikriseopplegget har jeg, helsekortet har jeg.. Det eneste jeg vil vite er hva som skjedde under fødselen min.Når skjedde hva, og osv. For jeg var bare i en egen boble og husker ingenting.. Men er jo ingen vits å spørre hvis man ikke får dette? Da har jeg jo evt alt fra før Samme her. Hadde greit å få klarhet i hva som egentlig skjedde. Men jeg mener at jeg har hørt at enkelte har fått tykke konvolutter på 200 sider når de har bedt om fødselsjournalen sin, og da må jo alt dette være med. Kanskje det er forskjellig praksis på dette fra sted til sted? Det skader vel ikke å prøve... En venninne av meg fikk ikke vite hva som gikk galt under fødselen sin. Ungen måtte plutselig bli tatt med tang pga komplikasjoner, men hun fikk aldri vita hva komplikasjonene var. Da hun spurte om fødselsjournalen hadde legen sagt at det var veldig få som gadd å betale for denne... Så hun hadde fått beskjed om at den kostet penger.. Men den gjør vel ikke det? Jeg vil så gjerne vite hvordan ting foregikk.. Leser om alle som skriver blogger osv og har alt i minnet. "Kl 12.30 hadde jeg 5 cm åpning" "Kl 16 begynte jeg å presse og 16.18 var baby ute" osv osv. For min del kunne fødselen ha vart i 22 timer eller 2 timer. Husker bare et smertehelvete, også en liten time i himmelen da jeg fikk epidural. Ellers vet jeg ingenting. Jo, det koster penger, men ikke veldig mye. Du må betale for papiret og litt for bryderiet, noen må jo hente frem journalen på dataen og printe den ut, putte den i en konvolutt og sende den til deg. Anonymous poster hash: a62d8...0f9
Bustetroll Skrevet 28. juli 2013 #11 Skrevet 28. juli 2013 Tenkte å be om journalen min selv.. Men titten nettopp gjennom papirene mine.. Dette epikriseopplegget har jeg, helsekortet har jeg.. Det eneste jeg vil vite er hva som skjedde under fødselen min.Når skjedde hva, og osv. For jeg var bare i en egen boble og husker ingenting.. Men er jo ingen vits å spørre hvis man ikke får dette? Da har jeg jo evt alt fra før Samme her. Hadde greit å få klarhet i hva som egentlig skjedde. Men jeg mener at jeg har hørt at enkelte har fått tykke konvolutter på 200 sider når de har bedt om fødselsjournalen sin, og da må jo alt dette være med. Kanskje det er forskjellig praksis på dette fra sted til sted? Det skader vel ikke å prøve... En venninne av meg fikk ikke vite hva som gikk galt under fødselen sin. Ungen måtte plutselig bli tatt med tang pga komplikasjoner, men hun fikk aldri vita hva komplikasjonene var. Da hun spurte om fødselsjournalen hadde legen sagt at det var veldig få som gadd å betale for denne... Så hun hadde fått beskjed om at den kostet penger.. Men den gjør vel ikke det? Jeg vil så gjerne vite hvordan ting foregikk.. Leser om alle som skriver blogger osv og har alt i minnet. "Kl 12.30 hadde jeg 5 cm åpning" "Kl 16 begynte jeg å presse og 16.18 var baby ute" osv osv. For min del kunne fødselen ha vart i 22 timer eller 2 timer. Husker bare et smertehelvete, også en liten time i himmelen da jeg fikk epidural. Ellers vet jeg ingenting. Jo, det koster penger, men ikke veldig mye. Du må betale for papiret og litt for bryderiet, noen må jo hente frem journalen på dataen og printe den ut, putte den i en konvolutt og sende den til deg. Anonymous poster hash: a62d8...0f9 hun fikk beskjed om at det var dyrt.. Men betaler gjerne en hundrings, men ikke flere hundre kroner. For så hard jobb kan det ikke være:p
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #12 Skrevet 28. juli 2013 Tenkte å be om journalen min selv.. Men titten nettopp gjennom papirene mine.. Dette epikriseopplegget har jeg, helsekortet har jeg.. Det eneste jeg vil vite er hva som skjedde under fødselen min.Når skjedde hva, og osv. For jeg var bare i en egen boble og husker ingenting.. Men er jo ingen vits å spørre hvis man ikke får dette? Da har jeg jo evt alt fra før Samme her. Hadde greit å få klarhet i hva som egentlig skjedde. Men jeg mener at jeg har hørt at enkelte har fått tykke konvolutter på 200 sider når de har bedt om fødselsjournalen sin, og da må jo alt dette være med. Kanskje det er forskjellig praksis på dette fra sted til sted? Det skader vel ikke å prøve... En venninne av meg fikk ikke vite hva som gikk galt under fødselen sin. Ungen måtte plutselig bli tatt med tang pga komplikasjoner, men hun fikk aldri vita hva komplikasjonene var. Da hun spurte om fødselsjournalen hadde legen sagt at det var veldig få som gadd å betale for denne... Så hun hadde fått beskjed om at den kostet penger.. Men den gjør vel ikke det? Jeg vil så gjerne vite hvordan ting foregikk.. Leser om alle som skriver blogger osv og har alt i minnet. "Kl 12.30 hadde jeg 5 cm åpning" "Kl 16 begynte jeg å presse og 16.18 var baby ute" osv osv. For min del kunne fødselen ha vart i 22 timer eller 2 timer. Husker bare et smertehelvete, også en liten time i himmelen da jeg fikk epidural. Ellers vet jeg ingenting. Jo, det koster penger, men ikke veldig mye. Du må betale for papiret og litt for bryderiet, noen må jo hente frem journalen på dataen og printe den ut, putte den i en konvolutt og sende den til deg. Anonymous poster hash: a62d8...0f9 hun fikk beskjed om at det var dyrt.. Men betaler gjerne en hundrings, men ikke flere hundre kroner. For så hard jobb kan det ikke være:p Det er en fast sats på dette, akkurat som egenandelen hos legen er en fastsatt sum som skal være lik på alle legesentre (prislisten de gjerne henger opp på veggen). Sist jeg hørte satsen var det 85 kr for å få en journalkopi, men det er nok 3-4 år siden så det har kanskje økt noe... Anonymous poster hash: a62d8...0f9
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #13 Skrevet 28. juli 2013 Jeg fikk min journal tilsendt fra St. Olav for litt siden (fordi jeg skal føde på nytt sykehus denne gangen). Kostet 120 kroner. Var med alle notater osv. Anonymous poster hash: d64a6...1d8
Håper<3 Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 28. juli 2013 Jeg måtte ikke betale noe når jeg fikk min. Men hvis jeg kan betale litt og få vite alt som skjedde så hadde jeg gladelig gjort det..
Håper<3 Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #15 Skrevet 28. juli 2013 Jeg fikk min journal tilsendt fra St. Olav for litt siden (fordi jeg skal føde på nytt sykehus denne gangen). Kostet 120 kroner. Var med alle notater osv. Anonymous poster hash: d64a6...1d8 Står det noe om hva notatet kalles?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #16 Skrevet 28. juli 2013 § 12. (Kopi eller utskrift av journal) Når innsynsretten gjøres gjeldende etter pasient- og brukerrettighetsloven § 5-1, kan det ved utlevering av kopi eller utskrift av journal kreves betaling. Betalingen skal ikke overstige et beløp tilsvarende det som er fastsatt for utskrift/kopiering av pasientjournal i de til enhver tid gjeldende takster for privatpraktiserende lege og privatpraktiserende spesialist fastsatt i tilknytning til folketrygdloven § 5-4 om stønad til dekning av utgifter til undersøkelse og behandling hos lege. Anonymous poster hash: a62d8...0f9
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #17 Skrevet 29. juli 2013 Jeg fikk alle notater med... Anonymous poster hash: b87a9...e46
Håper<3 Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #18 Skrevet 29. juli 2013 Noen som har forslag til hvordan jeg kan formulere meg i et brev? Dere som har fått alt av notater, hva skrev dere i brevet?
Dini Skrevet 29. juli 2013 #19 Skrevet 29. juli 2013 Noen som har forslag til hvordan jeg kan formulere meg i et brev? Dere som har fått alt av notater, hva skrev dere i brevet? Fikk det direkte av jordmor dagen etter fødsel, så har aldri skrevet noe brev og ei heller betalt..
Ikkesåallerværst Skrevet 29. juli 2013 #20 Skrevet 29. juli 2013 Jeg tror det er fordi jm's notater i dataprogrammet skjuler seg "i" partogrammet. Kan du se om det er noen slags firkant på tidspunkt hvor du tror hun har notert noe? Når man klikker på disse i dataprogrammet, åpner det seg et skrevet notat. Sånn var det i alle fall på mitt første partogram/første fødsel. Jeg så det først da jeg var på samtaler på sykehuset i forbindelse med mitt andre svangerskap.
Håper<3 Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #21 Skrevet 29. juli 2013 Jeg tror det er fordi jm's notater i dataprogrammet skjuler seg "i" partogrammet. Kan du se om det er noen slags firkant på tidspunkt hvor du tror hun har notert noe? Når man klikker på disse i dataprogrammet, åpner det seg et skrevet notat. Sånn var det i alle fall på mitt første partogram/første fødsel. Jeg så det først da jeg var på samtaler på sykehuset i forbindelse med mitt andre svangerskap. Det er sånn jeg og har forstått det, men jeg syns det er så rart at enkelte har fått alle notater tilsendt da... Har så ufattelig lyst å lese alt som skjedde.
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 29. juli 2013 #22 Skrevet 29. juli 2013 Jeg kjøpte det på SiV i Januar i år. Trur det var 75 kr eller noe vi betalte jeg.. Litt notater, men mye grafer.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #24 Skrevet 29. juli 2013 Jeg kjøpte det på SiV i Januar i år. Trur det var 75 kr eller noe vi betalte jeg.. Litt notater, men mye grafer. Tror ikke det var det HI lurte på. Anonymous poster hash: b87a9...e46
Håper<3 Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #25 Skrevet 29. juli 2013 Jeg betalte 50kr for 3 år siden Jeg kjøpte det på SiV i Januar i år. Trur det var 75 kr eller noe vi betalte jeg.. Litt notater, men mye grafer. Tror ikke det var det HI lurte på. Anonymous poster hash: b87a9...e46 Det jeg lurer på er om dere fikk alt av notater og hva dere skrev for å få alt av notater. Ikke om det koster penger / hva det koster. Vil ha det uansett pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå