Gå til innhold

Lavkabo babymat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager dere det dere som sverger til lavkarbo?

Anonymous poster hash: 75873...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavkarbo for for lite næring til hjernen hos små barn, så de som gir barna sine denne maten bør lese litt om dette. Jeg synes lavkarbo er tull.

Anonymous poster hash: 49534...450

Skrevet

Hva med de som har større barn og spiser grovkarbo/karboredusert.

Er det ok?

Anonymous poster hash: 0b6a8...bd8
Skrevet

Jeg ville aldri gitt lavkarbo til barnet mitt. Sunn mat, ja. Lavkarbo, nei.

Anonymous poster hash: dd12e...837
Skrevet

Hva mener du er lavkarbo babymat da HI?

Hva definerer du som dette?

Skrevet

Nekte babyen pasta, brød osv fordi mamma ikke spiser det selv. Leve på samme kosthold som mamma, maks 50 g karb om dagen feks.

Jeg har ei venninne som gjør det og jeg liker det ikke. Vi snakket om babymat, fordi jeg lager maten selv i stedet for å gi babyen disse glassene. Snakket f.eks om den med lasagne.

Det ville hun ikke gitt babyen, glass eller ei. Pga pastaen.

Hun gir grønnsaksmos (ikke rotgrønnsaker da disse inneholder mest karb). Og babyen får lavkarbobrød, hun kjøper ikke eget brød til babyen. Osv.

Skrevet

Nekte babyen pasta, brød osv fordi mamma ikke spiser det selv. Leve på samme kosthold som mamma, maks 50 g karb om dagen feks.

Jeg har ei venninne som gjør det og jeg liker det ikke. Vi snakket om babymat, fordi jeg lager maten selv i stedet for å gi babyen disse glassene. Snakket f.eks om den med lasagne.

Det ville hun ikke gitt babyen, glass eller ei. Pga pastaen.

Hun gir grønnsaksmos (ikke rotgrønnsaker da disse inneholder mest karb). Og babyen får lavkarbobrød, hun kjøper ikke eget brød til babyen. Osv.

Nei, da vil jeg ikke gi babyen lavkarbo babymat etter din definisjon.

Men jeg ser ingen grunn til at hverken voksne eller barn skal ha 3-4 måltider med masse korn eller stivelse hver dag.

Vi spiser ikke pasta eller ris til vanlig, så jeg ser ikke nødvendigheten av å lage dette kun til babyen.

Grovt brød vil hun sikkert få noe av, men man kan ha mange erstatninger for dette. Og hvitt mel og det meste av sukker ser jeg heller ingen grunn til at hun skal få for ofte.

Derimot kommer vi til å servere alle typer grønnsaker, også potet, men ikke kun det, da det er mange alternativer.

Så jeg vet ikke hva man skal kalle dette kostholdet? Kanskje fornuftig? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...