Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Lager dere det dere som sverger til lavkarbo? Anonymous poster hash: 75873...0f9
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Lavkarbo for for lite næring til hjernen hos små barn, så de som gir barna sine denne maten bør lese litt om dette. Jeg synes lavkarbo er tull. Anonymous poster hash: 49534...450
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 Hva med de som har større barn og spiser grovkarbo/karboredusert. Er det ok? Anonymous poster hash: 0b6a8...bd8
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Jeg ville aldri gitt lavkarbo til barnet mitt. Sunn mat, ja. Lavkarbo, nei. Anonymous poster hash: dd12e...837
Modesty Blaise. Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 Hva mener du er lavkarbo babymat da HI? Hva definerer du som dette?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 Nekte babyen pasta, brød osv fordi mamma ikke spiser det selv. Leve på samme kosthold som mamma, maks 50 g karb om dagen feks. Jeg har ei venninne som gjør det og jeg liker det ikke. Vi snakket om babymat, fordi jeg lager maten selv i stedet for å gi babyen disse glassene. Snakket f.eks om den med lasagne. Det ville hun ikke gitt babyen, glass eller ei. Pga pastaen. Hun gir grønnsaksmos (ikke rotgrønnsaker da disse inneholder mest karb). Og babyen får lavkarbobrød, hun kjøper ikke eget brød til babyen. Osv. Anonymous poster hash: 75873...0f9
Modesty Blaise. Skrevet 28. juli 2013 #7 Skrevet 28. juli 2013 Nekte babyen pasta, brød osv fordi mamma ikke spiser det selv. Leve på samme kosthold som mamma, maks 50 g karb om dagen feks. Jeg har ei venninne som gjør det og jeg liker det ikke. Vi snakket om babymat, fordi jeg lager maten selv i stedet for å gi babyen disse glassene. Snakket f.eks om den med lasagne. Det ville hun ikke gitt babyen, glass eller ei. Pga pastaen. Hun gir grønnsaksmos (ikke rotgrønnsaker da disse inneholder mest karb). Og babyen får lavkarbobrød, hun kjøper ikke eget brød til babyen. Osv. Anonymous poster hash: 75873...0f9 Nei, da vil jeg ikke gi babyen lavkarbo babymat etter din definisjon. Men jeg ser ingen grunn til at hverken voksne eller barn skal ha 3-4 måltider med masse korn eller stivelse hver dag. Vi spiser ikke pasta eller ris til vanlig, så jeg ser ikke nødvendigheten av å lage dette kun til babyen. Grovt brød vil hun sikkert få noe av, men man kan ha mange erstatninger for dette. Og hvitt mel og det meste av sukker ser jeg heller ingen grunn til at hun skal få for ofte. Derimot kommer vi til å servere alle typer grønnsaker, også potet, men ikke kun det, da det er mange alternativer. Så jeg vet ikke hva man skal kalle dette kostholdet? Kanskje fornuftig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå