Kokosbolla:) Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Jeg tok en ultralyd etter jul i uke 9,og da fant gynekologen ut at jeg hadde en tom fostersekk som fortsatte å vokse,tok medisinsk abort rett etter.Har nå klart å bli gravid på nytt..Er i mors uke 7(6+1 ) i dag og tenker hver eneste dag på om det er noe liv der eller ikke..Klarer ikke å glede meg over det/tro på at jeg er gravid før jeg har sett liv og et hjerte som banker..Er så redd for å bli skuffet igjen. Har bestilt en ultralyd 19 august men det er så lenge til.Når er det mulig å se hjerte slå?Når kan jeg tidligst se noe på ultralyd?
venterpå nr 3 ♡ Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Vi var på tidlig UL i uke 6, og da fikk vi se et hjerte slå
Kokosbolla:) Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2013 Hva mener du med uke 6?.slutten av uke 6?
Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Hva mener du med uke 6?.slutten av uke 6? Du kan fint bestille deg UL nå :-)
Sara Maria Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Jeg ville ventet til etter 8 uker. Var selv på ul da jeg var 7 uker på vei, og det førte bare til unødig usikkerhet og uro for min del. Ny ul en uke senere viste heldigvis at alt var i orden. tror man får mer sikkert svar etter 8 kler. Lykke til!
Kokosbolla:) Skrevet 30. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2013 Når i uke 7 var det?har bestilt da jeg er 7+3..
MK73 Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Jeg anbefaler å vente til etter at du er 7 fullgåtte uker. Det er først etter det tidspunktet at man har UL ifbm prøverrørssvangerskap. Da er man sikret å kunne sjekke hjerteaksjon, plommesekk, antall fostre etc. Lykke til! Håper det går mye, mye bedre denne gangen.
førti Skrevet 31. juli 2013 #9 Skrevet 31. juli 2013 Jeg ville ventet til uke 8 eller 9. Jeg var på ultralyd i uke 6 og fikk se ett hjerte slå men mistet kort tid etter i følge ultralyd i uke 9. Det var min andre MA så denne gangen ventet jeg til uke 9. Etter uke 10 er det god sjans for at alt går bra.
MK73 Skrevet 31. juli 2013 #10 Skrevet 31. juli 2013 Jeg ville ventet til uke 8 eller 9. Jeg var på ultralyd i uke 6 og fikk se ett hjerte slå men mistet kort tid etter i følge ultralyd i uke 9. Det var min andre MA så denne gangen ventet jeg til uke 9. Etter uke 10 er det god sjans for at alt går bra. Ikke for å være vanskelig, men miste kan man jo gjøre på mange forskjellige tidspunkter. Jeg har mistet 9 (MA), 10 (MA), 11 (MA) og 12 (SA) uker på vei, alle etter å ha sett hjerteaksjon på UL. Så dersom det er viktig å ha UL såpass sent at det er minst mulig sjanse for å miste bør man i alle fall vente til man er i 2.trimester. Så da kommer det vel kanskje mest an på hvorfor man har behov for tidlig ultralydkontroll. Ellers må jeg si at jeg synes det er trist at du har måttet gå gjennom to MAer, førti. Det er kjipt og trist og vanskelig, for å si det mildt. Klemmer til deg.
Sara Maria Skrevet 31. juli 2013 #11 Skrevet 31. juli 2013 Når i uke 7 var det?har bestilt da jeg er 7+3.. Var det et spørsmål til meg? Jeg hadde ul da jeg var 7+1 pga blødninger. Vi så hjertet, men de mente jeg var to uker kortere på vei. Hcg-målinger viste lav stigning, så det ble ul en uke senere, og fosteret tilsvarte da 8 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå