Gå til innhold

Ny vogn, trolig skadet under flytur. Erstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte ny vogn som kom 2 dager før vi reiste en uke til syden. Vi brukte prampack. Da vi hadde brukt vogna i 2 dager der nede så virket ikke lenger de greiene man trykker inn for å legge sittedelen i liggestilling. Virket som noe var galt på den ene siden. En uke etter at vi kom hjem virker det som vognen er blitt slarkete og det er som en kule som ruller inne i håndtaket i tillegg til dette med sittedelen. Jeg har ikke peiling på om dette er pga flyturene eller om den hadde kommet til å blitt sånn uten flytur. Har snakket med nettbutikken og de ordner selvfølgelig med ny sittedel, men vogna er såpass dyr(nesten 5000) at jeg egentlig føler jeg angrer skikkelig. Den virket solid da vi pakket den opp, men nå virker den bare slarkete. Er det mulig å få dette erstattet gjennom flyselskapet/de som ordner med det? Er det for sent? Hva kan jeg gjøre? Jeg vet jo som sagt ikke hva det skyldes! Det er snakk om en Britax Affinity?

Anonymous poster hash: 5478d...231
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør alltid ta vogna opp på flyplassen for å se om den er ok da, før du går gjennom tollen. Hvis den ikke er ok, så må du melde fra med en gang og få en bekreftelse på at den ikke er ok. Jeg tviler på at noe som skjedde 2 dager etter dere kom frem godtas som å være pga flyreisen, jeg ville heller antatt at har vært en feil med vogna, men det er jo også vanskelig å bevise.

Vi fikk vogna ødelagt en gang og sjekket heldigvis med en gang ok den var ok (takket være dib! ettersom jeg hadde lest om det her på forhånd, heldigvis fikk jeg overtalt en sliten mann etter en lang reise...). Vi fikk bekreftelse på flyplassen og en beskjed om at de dekte maks 100 euro (tror jeg det var). Da vi kom hjem ringte vi forsikrinselskapet, som ba oss sende inn bekreftelsen sammen med en bekreftelse på at vogna ikke kunne repareres og hvor mye en ny vogn ville koste. Alt det sendte vi inn og dagen etter hadde vi pengene på kontoen. Videre tror jeg forsikringselskapet tok det videre med flyselskapet og fikk en del penger igjen derfra.

Anonymous poster hash: d97f5...5b6
Skrevet

Det er nok for sent. Dersom flyselskapet skal erstatte noe må man vel rapportere det på flyplassen etter landing. Man må altså pakke ut vogna av prampacken og sjekke at alt fungerer som det skal før man drar fra området.

Skrevet

Problemet er at vi sjekket egget begge flyturene, men det er nok skader som ikke merkes med en gang...

Anonymous poster hash: 5478d...231
Skrevet

Dersom vogna er helt ny ville jeg heller klaget til butikken der jeg kjøpte deneller til produsent...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...