Gå til innhold

Noen som vet? Økonomisk ansvar hunde eier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden vår på 12 kg ble angrepet av en hund på 65 kg helt uprovosert på gaten. Den gikk rett på og hun som som holdt hunden glapp den. Vå r hund ble "heldigvis" bare bitt i øyet. Til nå er vetrinærregningen på over 7000,-, og vi er fortsatt ikke ferdige.Vi har forsikring på vår hund, men mener at eier av den andre hunden bør betale vår egenandel, iom at hennes hund angrep vår. Hun vil ikke da hun mener at dette er "noe som kan skje"

Noen som har vært borte i noe liknende? Er det ikke vanlig å ta ansvar for skade hunden gjør?

Kjenner jeg blir ganske oppgitt

Anonymous poster hash: b901f...63b

Anonymous poster hash: b901f...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss det var min hund som bet, ville jeg sagt med en gang at dette skal jeg betale. Det er Hunde eiger sitt ansvar mener jeg! Ville ikke falt meg inn å nektet på det.

Anonymous poster hash: 201e3...ff4
Skrevet

Ved skade som én hund volder på en annen hund, gjelder ikke eiers og innehavers objektive ansvar for slik skade, se skadeserstatningsloven § 1-5 nr 3 :. Ansvar uten skyld for skade på person, klær eller bruksting som nevnt i nr. 1, gjelder ikke så langt skaden er dekket av en motorvogns trafikkforsikring. Ansvar uten skyld etter nr. 2 gjelder ikke skade som hund volder på annen hund eller motorvogn..

Her gjelder et alminnelig skyldansvar for eier eller innehaver, og heller ikke noe automatisk solidaransvar.

Anonymous poster hash: dc1df...40e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...