Gå til innhold

Ulønnet permisjon og sykemelding.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrepermisjonen min gikk ut i mai og jeg har ulønnet perm til 31.07.13. Jeg blir sykemeldt fra 1 august.

 

Får jeg ingen sykepenger da, eller blir grunnlaget beregnet fra lønnen jeg hadde frem til mai?

 

Det er jo skrevet avtale om at jeg skal begynne å jobbe 1 august og da er det vel mest sannsynlig at jeg får sykelønn i stede for lønnen jeg hadde mottatt om jeg jobbet?

 

Noen som ikke tror, men vet dette?

 

Anonymous poster hash: ad4ef...d1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mistet retten til sykelønn da permisjonen gikk ut i mai. Nå  må du jobbe i 4 uker før du kan bli sykemeldt.  

Så synd for deg, slik går det når en har ulønnet perm.... Depresjon du har?



Anonymous poster hash: ab966...81b
Skrevet

Nei, du får ikke sykepenger. Når du har ulønnet perm mister du retten til egenmelding og sykmelding, du må opparbeide deg dette igjen som når du begynner i ny jobb.



Anonymous poster hash: 943cd...6a9
Skrevet

Sykmelding har du rett på. Det er det viktig at du får om du er syk. Har du ikke sykmelding regnes fraværet som skulk. Sykepenger har du derimot ikke rett på før du har arbeidet i 4 uker.

 

Anonymous poster hash: ad70e...a6f

Skrevet

Sykmelding har du rett på. Det er det viktig at du får om du er syk. Har du ikke sykmelding regnes fraværet som skulk. Sykepenger har du derimot ikke rett på før du har arbeidet i 4 uker.

 

Anonymous poster hash: ad70e...a6f

 

Riktig som denne sier. Du har rett på sykmelding, men du får ikke sykepenger siden du har mistet retten til dette i den ulønnede permisjonen. Denne må som flere sier, opparbeides igjen. Er det 4 uker det er, tro?

Skrevet

En av mange ting folk ikke tenker på når de f.eks. tar ut 100% foreldrepenger i stedet for 80 %, for å tjene 300 i måneden, og så tar ut de ekstra ukene ulønnet...



Anonymous poster hash: 58077...b9b
Skrevet

Vet du, jeg mener faktisk at du kan få sykepenger basert på vanlig lønn når det var klart avtalt at permisjonen skulle være slutt da og den ulønnede delen har vart i mindre enn seks måneder. Det var en dom på dette ganske nylig.



Anonymous poster hash: f638b...f7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...