Gå til innhold

Er det flest gutter som er Autister ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en følelse av at det er en overvekt av gutter som har diagnose innenfor autistspekteret.

Stemmer dette, eller tar jeg helt feil ?



Anonymous poster hash: 2d75c...7e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja tror det.. Jeg vet om flest gutter som har autisme og aspergers :)

Skrevet

Det er flere jenter, som går med uoppdaget diagnose,forde jenter gjerne har : snill pike syndrom.

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men jeg har hørt at jenter med aspberger/autisme er sjeldnere fordi de ikke blir oppdaget. Det viser seg på andre måter enn hos gutter, da gutter ofte blir aggressive, og det er da omgivelsene reagerer. 

Skrevet

Mest gutter ja, men de har ofte "mildere" autistiske trekk en jenter. Jenter har som oftest de værste tilfellene av autisme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...