Gå til innhold

Huff har så lite venner med barn. Dårlig samvittighet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 stk venninner. 2 av dem har barn og disse er vi litt med, ellers har vi ingen av venner med barn.

Ikke føler jeg naboene heller ta særlig initiativ....

Litt trist da 5 åringen min er veldig sosial og jubler mot barnehagen hver dag... I helgene er det jo ofte bare med meg og pappaen og vår eldste barn.

Thats it...

Ser jo at det er 2 jevnaldrende jenter i nabolaget, men de kommer aldri på døren...

Litt rart....?

Anonymous poster hash: b0dc2...863
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går jenta deres for å ringe på døra til de to jentene da?

Skrevet

Dere må jo ta initiativ selv da. Ikke sitte hjemme og vente på at de skal ringe på....

Skrevet

Gjør dere noe aktivt selv da for art barnet skal få venner å leke med? Ut i fra det lille du skriver virker der som om du bare venter at det skal ramle unger inn som vil leke.

Er barnet med påfritidsaktiviteter?

Tar dere voksne kontakt med foreldre fra barnedagen slik at dere kan avtale besøk i helger/ferier?

Oppsøker dere lekeplasser, lekeland slik ar barnet kan leke med barn på egen alder?

Se litt mer på hva dere gjør selv. Man må være aktiv også som foreldre for å hjelpe barnet med å komme i kontakt, oppsøke passer med familier.

Anonymous poster hash: 4fc27...f8c

Skrevet

Gjør dere noe aktivt selv da for art barnet skal få venner å leke med? Ut i fra det lille du skriver virker der som om du bare venter at det skal ramle unger inn som vil leke.

Er barnet med påfritidsaktiviteter?

Tar dere voksne kontakt med foreldre fra barnedagen slik at dere kan avtale besøk i helger/ferier?

Oppsøker dere lekeplasser, lekeland slik ar barnet kan leke med barn på egen alder?

Se litt mer på hva dere gjør selv. Man må være aktiv også som foreldre for å hjelpe barnet med å komme i kontakt, oppsøke passer med familier.

Anonymous poster hash: 4fc27...f8c

Hun har venner fra barnehage på besøk i hverdagen ja. Det avtales og så besøker de hverandre. Tja, hun har vært på døren et par ganger hos nabojenta som nesten bo vegg i vegg, men de er jo alltid opptatt med noe nesten. 

Vi kunne nok blitt flinkere til å ta initiativ ja...må skjerpe meg.

HI

Skrevet

Vi dra på stranden, lekeland, barnet går på turn. barnet skal begynne på svømming....vi er overalt da.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...