Gå til innhold

5 og 7 åring klarer seg selv litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På morningen...

Hvordan gjør dere andre det så har barn fra 4 alder og opp?

Her våkner gjerne 5 åringen kl 6.00. Uansett hvor mye vi maser om at det ikke er morning før 7 halv 8 i ferien så nytter ikke dette.

Ender med at 5 åringen ser på tv å får mat mens vi sover gjerne til 9.00

Hva gjør dere?

7 åringen sover gjerne til 09.00 med mindre hun blir vekket av minsten.

Anonymous poster hash: 3a3e9...4bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit føler jeg.

Skrevet

Vi hadde jo ikke orket noe annet enn å se på tv om morningen uansett. Dessuten er vi B mennesker begge 2. Iallefall mannen. Må jo dra han opp fra sengen. Før sto vi alltid opp med de. Og halvsov gjerne på sofaen, men en 5 åring bør kunne sove lengre enn til 06.00 mener vi....

HI

Skrevet

Mine klaret mye selv da de var 5 og 7. De elsket å stå opp før oss andre, krype opp i sofaen og se barnetv en stund før vi våknet.

De fikk ikke frokost før mellom 8 og 9 i helger og ferier selv om de sto opp tidligere. Var de veldig sultne kunne de ta en banan eller en yougert.

De kunne også være alene hjemme en time, gå i butikken alene, finne seg mat om de var sultne ol.

Anonymous poster hash: beebf...f17
Skrevet

Mine klaret mye selv da de var 5 og 7. De elsket å stå opp før oss andre, krype opp i sofaen og se barnetv en stund før vi våknet.

De fikk ikke frokost før mellom 8 og 9 i helger og ferier selv om de sto opp tidligere. Var de veldig sultne kunne de ta en banan eller en yougert.

De kunne også være alene hjemme en time, gå i butikken alene, finne seg mat om de var sultne ol.

Såpass ja...sender ikke mine i butikken alene, men der er nok barn forskjellige :P Hørtes herlig ut!!

Mannen mener også at barna ikke trenger få mat før 9 tiden, men der er jeg litt motsatt...har ofte gitt minsten mat i 6-7 tiden, men noen ganger er de jo ikke sultne før 9 da.

:)

HI

Skrevet

Såpass ja...sender ikke mine i butikken alene, men der er nok barn forskjellige :P Hørtes herlig ut!!

Mannen mener også at barna ikke trenger få mat før 9 tiden, men der er jeg litt motsatt...har ofte gitt minsten mat i 6-7 tiden, men noen ganger er de jo ikke sultne før 9 da.

:)

HI

Akkurat når det gjelder å gå i butikken er det jo ganske vesentlig hvordan veien er å gå. Her går det gangvei helt frem. Da er det ganske greit :)

Skrevet

Her våkner de, står opp og kryper sammen i sofaen foran tv'en. Dersom de er sultne tar de seg litt mat. (Yoghurt, kornblanding eller frukt) Det har de gjort siden de var rundt 3-4 år..

Skrevet

Du skriver at syv-åringen sover også til ni. Dvs at fem-åringen står opp alene klokka seks og sitter i tre timer for seg selv og ser på tv. Jeg synes kanskje det er litt i lengste laget. Ville ihvertfall byttet på at en av de voksne sto opp rundt åtte så det ikke ble så mange timer...

Anonymous poster hash: f3938...757
Skrevet

Får ikke se på TV, men får leke og underholde seg selv så lenge.

Anonymous poster hash: 2fc0a...d6e
Skrevet

Mine på 4 og 5 står opp alene i helgene, enten leker de, tar på tv og finner seg yoghurt eller frokostblanding. Vi sover jo, men ikke tungt, litt mer slumring gjerne en times tid etter de har stått opp. Men ja kl 06 når man er 5 år er tiiiiidlig. Mine sover ofte til 8-9 til hverdags hvis de ikke vekkes, og nå i ferien mellom 09 og 10.30:-) De legger seg kl 19 til hverdags, og mellom 20-21 nå i ferien.

Anonymous poster hash: c52dd...ea9
Skrevet

4 og 6 åringene her står fint opp alene, de ser tv, tegner, leser, pusler osv til vi kommer.

De står gjerne opp ca 6.30 også kommer en av oss eller begge mellom 7.30 og 8 en gang. Vi er A mennesker da og synes vi har sovet lenge om vi sover til 8.

Dvs at jeg er langt på overtid nå, jeg pleier legge meg halv elleve om kvelden ;)

Anonymous poster hash: bfe54...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...