Love my kidz Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Nå har vi hatt knallvarme i snart en uke her, og gutten min nekter å ut i sola. De første dagene fikk jeg lurt ham med meg på litt forskjellig, men ikke noe strandliv. Kjedelig! Jeg fylte et basseng i hagen for tre dager siden, han koste seg en halvtime før han ville inn igjen. Jeg blir rastløs :S
MammantilNurket Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Det er, som du sikkert kjenner godt til, ikke uvanlig at barn med ASD har persepsjonsforstyrrelser. Dette innebærer at de får et atypisk reaksjonamønster på sanseinntrykk. Noen er sensitive for lys og lyd, andre fryser lett (eller merket ikke at de fryser i det hele tatt). Noen kan til og med oppleve det som vondt å klippe hår eller negler. Det kan hende at gutten din opplever varmen (som de fleste av oss nyter i fulle drag) som ekstremt plagsom. Jeg synes det er flott å lese at han har hatt en god opplevelse i plaskebassenget, men jeg skjønner godt at du blir rastløs Fint at du tar ham på alvor og ikke presser ham inn i en situasjon hvor han ikke vil trives. Har du mulighet til å få noen din sønn kjenner godt og som han er trygg på til å være sammen med ham noen timer innendørs slik at du kan få en snartur på stranden - om ikke annet i en park? Lykke til!
Kanutten83 Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 (endret) Slik er min autistiske gutt på snart 6 år også, han er veldig værvar. Heldigvis har vi hage hjemme slik at han kan gå inn og ut som han vil, vår gutt er også glad i plaskebassenget På hyttene kan han også gå ut og inn som han vil Men vi orker ikke så mye å ta ham med på strender, parker og andre steder det er mye folk pga det blir veldig mye inntrykk for ham, og slitsomt for oss da han er hypersosial og skal bort til absolutt alle han ser, hilse, gjerne så tett innpå som mulig... Vi er heldigvis 2 så vi kan få litt pusterom Du har ingen som kan passe et par timer slik at du kan komme deg litt ut? Endret 28. juli 2013 av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå