It's all about me Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Er vond og hoven som fy, klarer nesten ikke svelge men har ikke feber. Vurdere om jeg skal ringe legevakta.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Datteren min hadde halsbetennelse for et par måneder siden og hun hadde knapt feber, hadde vel 38 den ene kvelden men ellers ingenting. Vi gikk til legen fordi hun fikk elveblest på hele kroppen, at hun klagde på vond hals hadde jeg nok ventet enda noen dager med å gå til legen for siden hun ikke hadde feber... Legen tittet i halsen hennes og sa det ikke var tvil om at hun hadde en streptokokkinfeksjon, det var hovent og rødt, med masse puss og ekkle ting nedover svelget. Elveblesten trodde han var en reaksjon fra immunforsvaret.. Så det ble 10 dager med antibiotika. Anonymous poster hash: 95010...f81
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 Streptokokkinfeksjon i halsen gir sjeldent feber. Anonymous poster hash: 1c76a...faa
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 De skal stort sett ikke ha AB heller... Så dette var feil fra legen sin side. Bare å gå inn og lese antibiotikaveilederen. Anonymous poster hash: 7ddbf...92c
It's all about me Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2013 Takk for svar, dro på legevakta og det var streptokokker. Fikk faktisk antibiotika.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 De skal stort sett ikke ha AB heller... Så dette var feil fra legen sin side. Bare å gå inn og lese antibiotikaveilederen. Anonymous poster hash: 7ddbf...92c Selvsagt skal streptokokkinfeksjoner AB-behandles. Anonymous poster hash: 1c76a...faa
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #7 Skrevet 28. juli 2013 De skal stort sett ikke ha AB heller... Så dette var feil fra legen sin side. Bare å gå inn og lese antibiotikaveilederen. Anonymous poster hash: 7ddbf...92c Selvsagt skal streptokokkinfeksjoner AB-behandles. Anonymous poster hash: 1c76a...faa r for å gi en infeksjon. Påvisning av streptokokker behøver med andre ord ikke å bety noe som helst, men dersom kliniske funn (store tonsiller med belegg) og sykehistorie ( økende halsvondt og feber over dager eller uker) kan det gi støtte til å behandle med antibiotika. Jeg synes du skal se det an noen dager til, statistisk sett vil det roe seg uten noen form for behandling utenom symptomatisk behandling. Dette gjør du selv, med rikelig inntak av klare væsker og bruk av milde smertestillende som paracetamol 1 gram 3 ganger daglig i 3 dager. Lykke til! Fra ønh lege på lommelegen. Så nei det skal ikke beh m AB, men kan hvis almenntilstanden er dårlig og det ikke har bedret seg på 4-5 døgn. Kanskje greit å vite litt om ting før man uttaler seg? Har jobbet mange år på ønh beh, de går mer og mer bort fra AB behandling ved halsbetennelse. Anonymous poster hash: 7ddbf...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå