Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Hvis mannen din drakk alkohol hver eneste kveld i 3 mnd ville du da si han har et alkoholproblem? Som regel snakker vi om 3-4stk 0,5 l med sterkøl i løpet av en kveld. Han blir ikke merkbart beruset. Noen ganger blir det mye mer enn det men da ofte i festligere lag. Da blir han selvsagt beruset. Går dette under " et glas vin til maten hver dag" eller er dette mye verre? Anonymous poster hash: 09485...107
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Litt i overkant mye ja. Det er vel noe sånt som 180 liter øl på tre måneder. Det er mer enn ett glass til maten... Anonymous poster hash: 6b3dd...90b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 Det er litt ofte, men om han har et problem kommer av på: Hva skjer når dere ikke har alkohol i hus? Hva skjer dersom han ikke kan drikke? Endrer han planer for å kunne drikke? Endrer han planer for å rekke butikken for å handle øl / vinmonopolet? Anonymous poster hash: b57a0...26b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 MÅ han ha dette? Kan han la være? Går det utover familien, men han gjør det likevel? Anonymous poster hash: 0e578...660
BareMas Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 (endret) Når man ikke blir beruset av 3-4 øl med en alkoholprosent på 6-8(??) da ville jeg rynket på nesen og stilt spørsmål! Hvordan vil han forholde seg til en "hvit uke"? Endret 28. juli 2013 av BareMas
Isola&Lille+julegave Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 Det er definitivt alt for mye! Hvorfor i alle dager drikker han så mye, da?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #7 Skrevet 28. juli 2013 Jeg synest at i Norge hyler man om alkohol problem alt for tidlig. Jeg har giftet meg med en europeiskmann, med et annet forhold til alkohol. Når vi bodde i hans hjemland drakk både han og jeg påmeldt annet vis enn hva vi gjør nå. Han drakk mye, og mine foreldre og vennervar bekymret både for han og meg. Men så fikk vi unger med våkenetter etc, travle dager og alkoholbruken stoppet. Så flyttet vi til Norge, og med unger, hus og promillegrense på 0,2 og noe helt sinnssyke alkoholpriser drikker vi ikke. Mannen min har aldri hatt noe problemer med å kutte alkoholen, og at han kvernet en flaske vin eller to dag i mye lengre periode enn 3 mnd er det ikke tvil om. Det er heller ikke tvil om at han drakk vin fra veldig ung alder. Vin drakk han hele dagen, fra middagstider til han sovnet. Anonymous poster hash: f3055...a04
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #8 Skrevet 28. juli 2013 Jeg synest at i Norge hyler man om alkohol problem alt for tidlig. Jeg har giftet meg med en europeiskmann, med et annet forhold til alkohol. Når vi bodde i hans hjemland drakk både han og jeg påmeldt annet vis enn hva vi gjør nå. Han drakk mye, og mine foreldre og vennervar bekymret både for han og meg. Men så fikk vi unger med våkenetter etc, travle dager og alkoholbruken stoppet. Så flyttet vi til Norge, og med unger, hus og promillegrense på 0,2 og noe helt sinnssyke alkoholpriser drikker vi ikke. Mannen min har aldri hatt noe problemer med å kutte alkoholen, og at han kvernet en flaske vin eller to dag i mye lengre periode enn 3 mnd er det ikke tvil om. Det er heller ikke tvil om at han drakk vin fra veldig ung alder. Vin drakk han hele dagen, fra middagstider til han sovnet. Anonymous poster hash: f3055...a04 Og nettopp derfor må man finne ut hva som skjer den dagen man ikke kan drikke, av ulike årsaker, og hvilke sosiale vaner eller adferd man eventuelt endrer pga. alkohol. Hvem styrer livet? Du eller alkoholen? Det er det som er viktig å finne ut av for å kunne si noe om et menneske har et alkoholproblem. Anonymous poster hash: b57a0...26b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #9 Skrevet 28. juli 2013 Ikkje alkoholiker men fortsetter detta skal du tenke den banen. Starter i det små. Anonymous poster hash: 7e151...598
Major HotLips Houlihan Skrevet 28. juli 2013 #10 Skrevet 28. juli 2013 Klarer han å la vær, uten at det skal skape noen problemer, så syns jeg ikke det er et alkoholproblem. Men er det slik at han må ha øl hver kveld og forsaker andre ting og mennesker rundt seg for å kunne drikke så er det absolutt et problem.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #11 Skrevet 28. juli 2013 Tusen takk for svar o deres meninger:-) HI Anonymous poster hash: 09485...107
Bustetroll Skrevet 28. juli 2013 #12 Skrevet 28. juli 2013 Han har nok ikke et alvorlig problem nei.. For de med et alvorlig problem, klarer ikke slutte når de først har startet. Drikker de 1 øl, går de gjennom ild og vann for 1 til.. Osv.Men et svakt problem kanskje? Han er jo veldig glad i pils tydeligvis, og har man barn i huset burde man absolutt ikke drikke så mye, og ikke hver dag!
Gjest Ingen skal få! Skrevet 28. juli 2013 #13 Skrevet 28. juli 2013 Tviler veldig på at barna lider av dette gitt. 3-4 pils er ikke mye. Jeg drikker nesten aldri og blir ikke beruset om jeg tar meg 4 øl fordelt på en kveld. Pils er jo kjempegodt! Siden mannen min ikke har lappen, drikker jeg kun i festlig lag. Der jeg kommer ifra er det helt normalt å drikke hver dag.. Kun i Norge man er 'alkoholiker' pga det..
Gjest Antarctica Skrevet 28. juli 2013 #14 Skrevet 28. juli 2013 Sterkøl er ikke pils. Bare så vi har det klart.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 28. juli 2013 #16 Skrevet 28. juli 2013 Sterkøl er ikke pils. Bare så vi har det klart. Nei, men så sterkt er det heller ikke. Blir ikke full av 6 drinker heller - og har ikke et problem
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #17 Skrevet 28. juli 2013 Jeg synest at i Norge hyler man om alkohol problem alt for tidlig. Jeg har giftet meg med en europeiskmann, med et annet forhold til alkohol. Når vi bodde i hans hjemland drakk både han og jeg påmeldt annet vis enn hva vi gjør nå. Han drakk mye, og mine foreldre og vennervar bekymret både for han og meg. Men så fikk vi unger med våkenetter etc, travle dager og alkoholbruken stoppet. Så flyttet vi til Norge, og med unger, hus og promillegrense på 0,2 og noe helt sinnssyke alkoholpriser drikker vi ikke. Mannen min har aldri hatt noe problemer med å kutte alkoholen, og at han kvernet en flaske vin eller to dag i mye lengre periode enn 3 mnd er det ikke tvil om. Det er heller ikke tvil om at han drakk vin fra veldig ung alder. Vin drakk han hele dagen, fra middagstider til han sovnet. Anonymous poster hash: f3055...a04 Vil bare si at en "europeisk" drikkekultur ikke nødvendigvis er bedre fordi det nytes alkohol i større grad enn her i Norge. Anonymous poster hash: ed514...478
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #18 Skrevet 28. juli 2013 Er enig i mange her, hva skjer hvis han ikke har tilgang på øl? I hvilken grad prioriteres set å ha øl i hus? Jeg kan ikke nok om det til å uttale meg, men hver dag...... Tenker han noe om det selv? Det burde i alle fall blinke noen varsellamper, særlig hos ham selv........ Anonymous poster hash: a9a2d...7d4
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #19 Skrevet 28. juli 2013 Vet ikke helt. En øl hver dag er det jo mange som har, men hvorfor 3-4 hver dag? Håper han ikke har et problem da, noen drikker jo litt ekstra fordi det er varmt ute å det godt med en kald øl:) Jeg er ikke glad i alkohol så jeg drikker meg kun full på fest hehe. Anonymous poster hash: 6e59c...7b7
Gjest Antarctica Skrevet 28. juli 2013 #20 Skrevet 28. juli 2013 Sterkøl er ikke pils. Bare så vi har det klart. Nei, men så sterkt er det heller ikke. Blir ikke full av 6 drinker heller - og har ikke et problem 3-4 sterkøl er lik 6-8 pils. Det bør man ikke ha i seg hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå