Gå til innhold

Trodde jeg fikk en jente jeg ...

Anbefalte innlegg

Gjest Lagå
Skrevet

Så rommet hennes er lys, lys rosa med rosa gardiner og bilde av Disney prinsessene på veggen. Tror dere det er interessant? Nei! 

Her går det i biler og pistoler :P Så mye for å få en jente jente :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi på 4 er litt sånn hun også- drit i prinsessene, gi henne Cars og traktorer i alle varianter i stedet! ;)

Hvert lørdag får hun velge seg et blad i butikken, og Star Wars, Playmobil og Sabeltann er langt å foretrekke fremfor Hello Kitty. :)

Skrevet

Haha, mitt tredje barn er jente, de to eldste er gutter.

Selvfølgelig er storebrødrene store helter og forbilder og det formes hun av ja. Da hun fylte 3 år tok jeg henne med på HM og sa hun kunne velge seg noe tøy hun likte, hun freste rett inn i gutteavdelingen og valgte en t-skjorte med en diger naturtro dinosaur med skarpe tenner på ;)

Men nå er hun 6 år og skal begynne på skolen til høsten, selv om hun fremdeles er litt guttejente har hun langt hår av eget ønske og elsker å kle seg i kjoler/tunika'er, pynte seg med armbånd og smykker osv. Så hun er helt klart blitt mer jentete etterhvert.

Anonymous poster hash: 1621a...cde
Skrevet

Og det er sånn jeg håper at bølla i magen vil bli ;) Jeg syns rosa, glitter og dillete prinsesser er ganske så fryktelig, og veldig kjedelig.

Så her er det ikke lagt opp til noe rosa overhode.

Og siden hun om noen år kommer til å ha helt egne meninger om dette, så er det sikkert en liten diva inni der, som kommer til å elske tyllskjørt og alt som glitrer :D

Skrevet

Jeg er en litt sånn "guttejente", jeg pynter meg innimellom, men går stort sett i turklær, er ute i skogen, fisker og er mindre opptatt av klær, sminke, sko og slikt.

Datteren min på 3 år er blitt en skikkelig prinsesse :P Hor det kommer fra vet jeg ikke, men hun våknet plutselig opp en dag og var prinsesse.

Hun som ikke eide et eneste rosa plagg, som ikke ville gå i kjole og hun som helst ville se på Kaptein Sabeltann var blitt forvandlet til en tyllignende sak i glitter og som bare eeelsket prinsessefilmer.

Urk! Hva skjedde?

Og når går det over?

Hehe! Hun er nå søt da, også som rosa prinsesse, og fortsatt like tøff ;)

Anonymous poster hash: c5d22...3a9
Skrevet

Slikt som dette må jo være slag i trynet til de damene som hysterisk ønsker seg ei jente de kan dolle opp som prinsesser og gjøre til en kopi av dem selv. ;)

Anonymous poster hash: e5dad...b1a
Skrevet

Jeg tror den rosa prinsessefasen nærmest er umulig å unngå, de smitter jo hverandre litt i barnehagen også.

En gang mellom 3 og 6 år (før skolestart) tror jeg de fleste jenter bare MÅÅÅ leve ut denne prinsessesiden av seg selv ;)

Min jente som begynner på skolen til høsten var veldig guttejente frem til hun var rundt 4 år, da begynte den rosa prinsessefasen med glitter og stas, men nå som hun er 6 år og skal begynne på skolen liker hun ikke rosa lenger. Nå vil hun helst ha lilla eller rødt og vil ha litt tøffere klær igjen.

Hun er en aktiv guttejente og har erfart at disse prinsessekjolene ikke er særlig praktisk å hverken sykle eller klatre i trær med....

Anonymous poster hash: 1621a...cde
Gjest Lagå
Skrevet

Slikt som dette må jo være slag i trynet til de damene som hysterisk ønsker seg ei jente de kan dolle opp som prinsesser og gjøre til en kopi av dem selv. ;)

Jeg har ikke gjort rommet hennes slik fordi jeg har lyst til å dolle ho opp som en prinsesse eller som en kopi av meg selv da :) Jeg finnes ikke rosa eller noe slikt, men jeg synes slike jenterom er koselige

Skrevet

Jeg har ikke gjort rommet hennes slik fordi jeg har lyst til å dolle ho opp som en prinsesse eller som en kopi av meg selv da :) Jeg finnes ikke rosa eller noe slikt, men jeg synes slike jenterom er koselige

Nei, men det finnes en haug av dem her inne, som blir såååå fortvila om de får gutt, for da kan de ikke kjøpe rååååsa kjoler og HelloKittymøl. Var jo en tråd her forleden om en som trengte psykiatrisk hjelp fordi ul viste gutt. Hun ville nemlig så gjerne ha en "mini-me". Menn ungerhar en tendens til å gjøre som de vil uanset de.

Gjest Lagå
Skrevet (endret)

Nei, men det finnes en haug av dem her inne, som blir såååå fortvila om de får gutt, for da kan de ikke kjøpe rååååsa kjoler og HelloKittymøl. Var jo en tråd her forleden om en som trengte psykiatrisk hjelp fordi ul viste gutt. Hun ville nemlig så gjerne ha en "mini-me". Menn ungerhar en tendens til å gjøre som de vil uanset de.

Haha, nei fysj :P Jeg synes rosa på jenter er søtt, men synes det er like søtt at ho vil leke med biler og hermer etter pappa når han skyter  :P

Endret av Anniepannie
Skrevet

Mitt inntrykk er at det er andre som tror at man ønsker jente fordi man vil ha en prinsesse med glitter og glam. Jeg har til dags dato aldri hørt noen oppgi det som grunn for å ønske seg jente. Jeg har kun hørt andre konkludere med at det er derfor man ønsker seg jente og så blir det en vedtat sannhet. Av andre.

De fleste ønsker seg vel barn som er lik en selv. Jeg elsker at datteren min liker å være ute, å dra på tur, at hun synes det er morsomt å fiske og at hun har mange av de samme faktene som jeg har. Hun er sin mors datter og klart det varmer :)

Skrevet

He he, min datter har rosa pistol hun, og rosa glitterbelte på den svarte cargobuksa si ;) Leker krig sammen med pappa (må pusse lekepistolen etter bruk), ruller rundt i taktisk skyting, men vil absolutt ikke kalle henne guttejente, hun er ikke interessert i bil, blått og traktor (takk og lov). Mer som en liten actionheltinne, selv om hun selvsagt aldri har sett en actionfilm. Kampsport og våpen er kult, sammen med ballett og ponnier.

Anonymous poster hash: 63ebc...4d4
Skrevet

Samtidig er det ingen babyer, barn som enda ikke har språk, og 3-4 åringer som evner å designe sitt eget rom, så prinsessepreferansene må jo i all hovedsak komme fra mora. Tror ikke så mange fedre er ville etter å pusse opp rommet til å bli et rosa (i mine øyne) mareritt heller. Da blir det overraskelser når ungene begynner å få egne meninger og interesser. Her blir babyrommet ganske nøytralt til å begynne med, så får vi se hva vi dekorerer med når han får interesser.

Anonymous poster hash: 14a4d...9c7

Skrevet

Sånn var jeg og :P er vel fortsatt litt sånn og, kjole sees jeg kun i på juleaften og nyttårsaften :P føler meg som en mann i kjole! Haha..

Kan virke som jenta vår er likedan :)

Skrevet

Samtidig er det ingen babyer, barn som enda ikke har språk, og 3-4 åringer som evner å designe sitt eget rom, så prinsessepreferansene må jo i all hovedsak komme fra mora. Tror ikke så mange fedre er ville etter å pusse opp rommet til å bli et rosa (i mine øyne) mareritt heller. Da blir det overraskelser når ungene begynner å få egne meninger og interesser. Her blir babyrommet ganske nøytralt til å begynne med, så får vi se hva vi dekorerer med når han får interesser.

Anonymous poster hash: 14a4d...9c7

Slik det er med det meste når barna er små. Gutten her i huset har ugler på gardinene. Jeg vet da søren om han liker ugler, men jeg har nå engang valgt uglene på gardinene. Jenta har bilder av isbjørn og gauper på veggen. Jeg vet ikke om hun liker isbjørn eller gaupe, men jeg har nå engang valgt det.

Klær? Jeg velger klærne. Jeg vet ikke om de foretrekker grønt, rosa eller gult så da velger jeg. Mat? Jeg velger. Hva vi skal gjøre? Jeg velger.

Når barna er små så er det foreldrene som velger og bestemmer. Og så jenker man seg litt når barna selv utvikler vilje. Og på tross av isbjørnene, gaupene og fiskestanga i hjørnet så valgte hun å bli en liten rosa prinsesse. Kom det fra meg og fra dekoren på barnerommet? Neppe :P For som du sier: Barna utvikler etterhvert egen vilje og hvorfor skal man da undertrykke det?

Skrevet

Så rommet hennes er lys, lys rosa med rosa gardiner og bilde av Disney prinsessene på veggen. Tror dere det er interessant? Nei! 

Her går det i biler og pistoler :P Så mye for å få en jente jente :P

Her var hele barnerommet blått. Blå seng, blå tepper, blå gardiner, blå bilder, blå bamser, blå klær. 

Så kom det søren meg ut en jente!  Gadd jo ikke å kjøpe babyklær x 2, så hun var guttejente de 3 første mnd, men nå er rommet rosa, så håper hun blir glad i rosa... Ellers kunne jeg jo bare beholdt det blå rommet:P

Skrevet

Gutte jenter er kult!!! Hun kommer til å bli populær blant gutta ;-) Be aware!! Hehe

Anonymous poster hash: b7328...646

Skrevet

Mens jeg var fast bestemt på at jenta mi, hun skulle ikke bli noen rosa prinsesse i alle fall. Hun hadde kun gutteleker og stort sett ikke et eneste rosa plagg i det hele tatt. (Gikk faktisk nesten bare med guttetøy når hun var liten, siden hun har en storebror.) Men hva blir hun? Joda, den største prinsessa som finnes :P Rosa og glitter og sminke og alt slikt, og hun som har en mor som sminker seg fire ganger i året eller der omkring :huh:

Jaja,  sånn kan det gå. Skjønn er hun likevel :D

Anonymous poster hash: b0719...702
Skrevet

Haha, nei fysj :P Jeg synes rosa på jenter er søtt, men synes det er like søtt at ho vil leke med biler og hermer etter pappa når han skyter  :P

Vil heller at jenta mi skal leke prinsesse enn å skyte.

Anonymous poster hash: fc8d2...855

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så grusomt at jenter er jentete? Og hvorfor er det så grusomt om jeg vil ha det? Om hun vil leke med biler får hun det, men hun får og leke med dukker. Virker som det har blitt så voldsomt viktig at vi ikke har skille på gutter og jenter, de MÅ leke med det som er vanlig hos det motsatte kjønn

Anonymous poster hash: dc5d4...17c

Skrevet

Nå er ikke mi jente så gammel enda (15mnd) men ho elsker traktorer og biler! Eneste ho går etter i leketøysbutikken og ho har mange her hjemme, det er ikke dokker ol det går i for å si det sånn. men ho elsker å ha på kjoler, går til speilet i gangen og ser på seg selv og stryker over kjolen og sier ååååhh.. nesten umulig å få de av om kvelden og, om ho kunne ville ho ha sovet i dem tenker jeg.

Men jeg elsker mitt lille sjarmtroll uansett hvordan ho kommer til å bli eller de vlgene ho tar, så om ho i fremtiden vil bli prinsesse så skal ho få lov til det..

Anonymous poster hash: b1c2d...e19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...