Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Jeg er en av de som ikke legger på meg uansett hva jeg spiser. Har faktisk opplevd å miste et par kg etter å ha overfalt kakebordet i en barnedåp. Men, jeg tenker likevel på helsa og kroppen (innvendig). Hvis en slank jente går på lavkarbo, vil hun da gå ned i vekt? Eller bør jeg i stedet bare spise sunt og verken tenke på kalorier eller karbo? Vil spise lavkabo pga helseeffektene, men vil ikke se ut som ei viss ei som ofte diskuteres her inne ! (Fotballfrue, for de som ikke tok den). Anonymous poster hash: 105ae...d7b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Er ikke lavkarbo for de som trenger det, av helsemessige grunner? Tenker at om du er slank fra før holder det med normal og sunn kosthold og trening. Hadde det vært meg, så hadde jeg spist som normalt og trent 3 ganger i uken. Anonymous poster hash: 76b81...209
Kliko Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 Du gikk ned noen kg i løpet av den tiden du brukte på å overfalle et kakebord? Hehe jaja.. Men uansett. Du sier du kan spise hva du vil uten å legge på deg. Husk at fett også legger seg rundt organer og det er det som er farlig. Ikke de kg man ser på magen for eks. Jeg tror du vil få fordeler av å leve et sunt liv :-) om du ikke går ned i vekt vildu jo få et overskudd av energi :-)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Jeg er slik som deg, tynn og klarer ikke å.få kiloene til å henge på kroppen. Når jeg kommer til 50 kg så stanser det opp før det raser av igjen. For å ha en sunn kropp uten å gå ned i vekt trener jeg og er aktiv. Men vedr kosthold må jeg tenke på næringstettheten i det jeg spiser. Jeg spiser vanlig sunn mat med både poteter og brød. Heller lite av snop og junk food og er påpasselig med det "farlige" fettet. Da har vekten iallefall stabilisert seg og raser ikke like fort ned som jeg gjorde før ved sykdom eller stress perioder. Anonymous poster hash: 3ae0f...7fa
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 Grovkarbo er sunt for alle. Spis grove kornprodukter (fullkornspasta, grovt brød osv) og grønt (mye grønnsaker), kutt ned på hvitt hvetemel og sukker. Mosjoner, tren og hold det i form. Snop og kaker til fest, det er ikke hverdagsmat. Da får du en sunn og frisk kropp. Lavkarbo er for de som er insulinresistent, har diabetes 2 og andre helseplager som kan bli bedre av lavkarbokosthold, du trenger ikke gå på en slik ekstrem diett når du ikke har helseplager som overvekt eller andre ting. Anonymous poster hash: 646d3...6d0
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 Du gikk ned noen kg i løpet av den tiden du brukte på å overfalle et kakebord? Hehe jaja.. Men uansett. Du sier du kan spise hva du vil uten å legge på deg. Husk at fett også legger seg rundt organer og det er det som er farlig. Ikke de kg man ser på magen for eks. Jeg tror du vil få fordeler av å leve et sunt liv :-) om du ikke går ned i vekt vildu jo få et overskudd av energi :-) Lever sunt til vanlig, men kan fort gå ned i vekt om jeg tar en skikkelig utskeielse. Virker som jeg gir forbrennings et kick. Ja, det med fett og indre organer vet jeg, jeg nevnte det i innlegget. Men har det noen helsemessige fordeler utenom vektnedgang i kutte karbo? Eller bør jeg fortsette å spuse sunt men unne meg godaker iblant ? Merker jeg har mer energi etter at jeg kuttet ut sukker, men ville jeg merket mer overskudd om jeg kuttet karbo generelt? Anonymous poster hash: 105ae...d7b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #7 Skrevet 28. juli 2013 Grovkarbo er sunt for alle. Spis grove kornprodukter (fullkornspasta, grovt brød osv) og grønt (mye grønnsaker), kutt ned på hvitt hvetemel og sukker. Mosjoner, tren og hold det i form. Snop og kaker til fest, det er ikke hverdagsmat. Da får du en sunn og frisk kropp. Lavkarbo er for de som er insulinresistent, har diabetes 2 og andre helseplager som kan bli bedre av lavkarbokosthold, du trenger ikke gå på en slik ekstrem diett når du ikke har helseplager som overvekt eller andre ting. Anonymous poster hash: 646d3...6d0 Grovkarbo ja. Hadde ikke tenkt over at det var noe alternativ takk for påminnelsen Anonymous poster hash: 105ae...d7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå