Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en lett ørebetennelse i deg ene øret, litt vondt. Da smertene gikk over fikk jeg dårligere hørsel på det ene øret. Nå har jeg imidlertid fått en konstant pipende lyd i øret i tillegg, og det er PLAGSOMT! Noen tips til hvordan jeg kan få det til å gå over? Jeg skal fly om en uke også, kjenner at jeg gruer meg til det hvis dette ikke går over. Har vært forkjølet og flydd før, det var umulig å utjevne trykkforskjellen, og det var veldig vondt! Alle tips mottas med takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at du har fått tinnitus. Om jeg har forstått det riktig er det ikke noe du selv kan gjøre. Enten går det over av seg selv, ellers så er det vedvarende :/

Skrevet

Hadde tatt en prat med legen.

Skrevet

Oi , tenk om det ikke gir deg! Det hadde vært kjipt. Får snakke med legen tilbudene hvis det ikke gir seg. Takk for svar!

Skrevet

Jeg har tinnitus, og hatt det i over 20 år allerede. Vet ikke årsaken, og til meg er det to tre lyder konstant: en suselyd, en ulelyd og knitring nede mot nakken. Man kan bli tullete av det, men du må bare venne deg på det, du må bare godta at sånb er det.. lite hjelp å få, jeg gikk på mestringskurs for noenår siden, det hjalp litt for der lærer man å leve med det, blant annet aavspenningsteknikker osv.

Et råd er å ikke ha det fullstendig stille, ha alltid litt bakgrunstøy, men lydnivået på det må ikke overstige ulingen for mye, for negativ støy trigger tinnitusen.

Skrevet

Ja, jeg merker at det er mye mer slitsomt å ha flere lyser i nærheten samtidig, f.eks. vifter over komfyren og noen som snakker, og kanskje litt barnehyl, det takler jeg ikke. Og som du sier, hører det best når Det er stille rundt meg. Men siden jeg fikk det i forbindelse med en infeksjon nå nylig har jeg at lite håp om at det går over etterhvert...

Skrevet

Jeg har også hat tinnitus og fikk beskjed om at jeg måtte leve med det, men takket være akupunktur er det borte! De eneste gangene det merkes er etter bråkete konserter, eller når jeg er ekstremt sliten.. Med tanke på førkjølelse+flytur: før sprakk jeg trommehinnen når jeg fløy, men for noen år siden lærte jeg et triks; be flyvertinnen om to plastkopper, litt klenex el.lignende og litt kokende vann. Hell det kokende vannet på papiret og sett kroppene mot hverandre slik at det dannes damp mellom koppene. Like før flyet skal lette/lande setter du en kopp mot hvert øre. Det ser latterlig ut og gudene vet hvorfor det funker, men det gjør det! Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for tips, det skal jeg jammen spørre om! Tar en tur til legen i morgen, siden det kom i forbindelse med ørebetennelse, kanskje dethjelper med antibiotika? Hvis det ikke gir seg i lengden, skal jeg jammen prøve med akupunktur! Var det sånn "vanlig" akupunktur", eller sånn med små nåler i øret (ytterøret) du går med over lenger tid?

Skrevet
:) bare hyggelig! Håper det hjelper deg også! Jeg gikk til vanlig akupunktur. Han har dessverre sluttet nå, men var en sånn med lang utdannelse i Kina og ordentlig peil.. Det er dessverre litt både og, men håper du finner en flink en :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...