Gå til innhold

Nettdating...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alenemor etter et laaaaangt samboerskap som har vart siden jeg var 19 år...

Var så ung da jeg ble sammen med eksmannen at jeg føler meg helt "lost" ift å eventuelt treffe en ny mann noen gang..

Etter å ha vært alene ei stund har jeg så smått begynt å våkne til live igjen på den fronten, og kjenner at det hadde vært fint å flørte litt!

Har tre barn fra 11 år og ned til 4, så kommer uansett til å ta det rolig, men ønsker på sikt å treffe en kjekk mann å dele framtida med :-)

Er ikke veldig ofte ute på livet, og tror vel heller ikke at det er den ultimate "sjekkeplassen" for meg lenger..

Lurer litt på å opprette en profil på ett eller annet nettdatingsted, men vet ikke helt hvor? Hvilke er seriøse og hva begir jeg meg egentlig ut på?

Noen erfaringer og gode råd???

Er forresten 38 år.

Anonymous poster hash: 2330c...ddf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg traff kjæresten min på Møteplassen for snart 4 år siden :) Tror nok du kommer borti mange raringer på de fleste nettstedene. Det gjelder å være tålmodig. Lykke til :)))

Anonymous poster hash: fa30d...89c
Skrevet

Dytter.....

Skrevet

Jeg traff min på Sukker.

Jeg brukte "blokker"-knappen på de som jeg var helt sikker på var helt feil for meg (eks. altfor unge, altfor gamle, bare ute etter kortvarig forhold eller elskerinne, altfor forskjellig livsstil, de som jeg hadde hatt kontakt med og oppdaget var uaktuelle for meg, eller de som var ufine). Det gjorde det litt mer oversiktlig, syntes jeg.

I tillegg var jeg påpasselig på å skrive en profil som ikke ga inntrykk av at jeg var ute etter ons, var tydelig på at jeg ønsket et langvarig forhold, var ærlig i profilen, skrev ikke noe glansbilde av meg selv jeg ikke kan stå for (selv om man selvfølgelig "selger" sine positive sider). Jeg la også ut bilder hvor jeg ikke var for utringet osv., men både hverdagsbilder, bilder hvor jeg var mer pyntet, både profilbilde og av kroppen (jepp, menn er "enkle" der, de vil se alt - men det kan like gjerne være et bilde i treningstøy eller hverdagsklær). Og så er det en del som legger ut gamle bilder av seg selv, så det er ofte lurt å skrive ca når bildene er tatt - ellers så blir mange skeptiske til om man skjuler noe ift utseendet.

Gå inn i nettdatingen med et åpent sinn, men vær også bevisst ift hvem du kommuniserer med, hvor mye informasjon du gir ut før dere møtes osv. Jeg lot alltid mennene gi meg navn og tlf-nr først. De mennene med nr som ikke var søkbare opplevde jeg som regel var i forhold eller gift... Akkurat det slo faktisk aldri feil...

Jeg har kommunisert med mange flotte og gode menn. Men det med kjemi er en sånn udefinerbar sak som enten er der eller ikke, så selv om kommunikasjon på "papiret" ser ut til å fungere ift meldinger og chatt osv, så trenger det ikke være til stede i det virkelige liv når man møtes. Men... jeg har fått et par venner i prosessen, hvor det var null kjemi ift å skulle være kjærester, men hvor vi fint kunne være venner.

...og så traff jeg altså den riktige til slutt :)

Ønsker deg lykke til i prosessen med å finne en ny og god mann :)

Anonymous poster hash: 7122d...8c0
Skrevet

Jeg traff mannen min på sukker.no for en del år siden. De har en grei matching-tjeneste, men følte meg litt gammel der... Likte godt q500.no også; flott matching-tjeneste! Litt mer voksne folk, følte meg ung og fresh der :-) Dette kan godt ha endret seg nå, det er over fem år siden jeg nettdatet.

Som hun over sier; gi uttrykk for hva du ønsker, bruk blokkeringsfunksjon/uinteressant-knappen, la alltid mannen gi seg til kjenne først, første date kan med fordel være lunsj på offentlig sted (man vet jo aldri... Dessuten er det lett å unnskylde seg raskt da enn om man har avtalt en helaften med middag, teater og bytur liksom - det er ikke sikkert kjemien på papiret lar seg overføre til virkeligheten).

Jeg har mye bedre erfaring med nettdating enn med sjekking på byen. Lykke til!

Anonymous poster hash: 13111...c9f

Skrevet

Jeg traff kjæresten min på Møteplassen.no  for 2 år siden :) Men du skal vite at det fins maaaange duster der inne, så ikke bli overrasket hvis du plutselig får en stygg melding osv

Anonymous poster hash: 27d0f...77e
Skrevet

Tusen takk for alle gode råd!

Skal sjekke ut disse stedene, så får jeg se hva tida bringer :-)

Tar gjerne imot enda flere erfaringer om noen har altså!!!

Spennende.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...