Gå til innhold

Blødning i uke 20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i morgen i uke 20 i graviditeten min, var på toalettet nå og oppdaget litt blod i trusen, kom også litt på papiret (beklager detaljene). Noen som har opplevd dette på dette tidspunktet i svangerskapet?

Har ingen spesielle smerter eller noe, men formen har vært litt dårligere enn vanlig siste uken, men det tror jeg kommer av sykdommen jeg har fra før, er operert for det men samme plagene har altså kommet tilbake. Bør jeg se dette an eller ringe legevakten? Vil ikke bli hysterisk heller...

Anonymous poster hash: daaed...a78
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en telefon til føden og hør (ikke legevakten).

Anonymous poster hash: 1f995...0af
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ring føden du... Uansett hva vi andre sier, så er det kun en sjanse for at det samme gjelder deg, som med oss..

Selv har jeg hatt blødninger alle svangerskapene mine.. Første gang hadde jeg blødning i uke 8, 10, 15 og 20, fortidelig fødsel i uke 21. Andre gang: blødning i uke 6,9,13,23 og 27, fødte frisk gutt.. Siste gangen blødde jeg uke 10, 13, 21 og 28, fødte ei frisk jente...

Det kan jo være hva som helst når man blør, det kan være noe så enkelt som et sprukken blodkar, eller det kan være tegn på for tidlig fødsel.. Kan også være noe helt utenom svangerskaps relasjoner, så det er bedre å ringe føden og høre hva de sier..

Skrevet

Takk for svar, jeg ringer føden!

Anonymous poster hash: daaed...a78
Skrevet

Føden henviste meg rett til legevakt da jeg hadde blødning i uke 20. Det var nok "for tidlig" for dem å ta seg av det. Kan hende det er forskjellig praksis rundt om i landet. Dette var på SUS

Anonymous poster hash: 64b1a...57c

Gjest meg&mini
Skrevet

Det trenger heldigvis ikke å være alvorlig...

Slimhinnene er mer såre under graviditet, så kan være bare det.

Har du hatt sex i dag så kan man få en blødning etter det.

Synes likevel du skal ta en telefon til legevakten:)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...