Gå til innhold

Baby 4 mnd og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ta folat nå som jeg ammer? Og hvordan blir det med amming av babyen jeg har nå mems jeg er gravid? Vil babyen stjele råmelka til den nye babyen? :P

Noen som har vært i min situasjon?

Anonymous poster hash: f9d6f...17e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt ta folat.

Å amme som gravid er det varierte erfaringer med. For noen går det strålende, andre mister melken, andre igjen opplever at diebarnet ikke liker melken lenger.

Anonymous poster hash: aed94...d83
Skrevet

Folat er B-vitamin så ja det kan du.

Du produserer den melken du trenger til den ungen du ammer. Vet ikke hvor lenge før du føder du bør slutte, det vet sikkert ammehjelpen.

Skrevet

Du kan godt ta folat.

Å amme som gravid er det varierte erfaringer med. For noen går det strålende, andre mister melken, andre igjen opplever at diebarnet ikke liker melken lenger.

Anonymous poster hash: aed94...d83

Huff, håper det ikke går den veien siden hun ikke liker mme.

Skrevet

Folat er B-vitamin så ja det kan du.

Du produserer den melken du trenger til den ungen du ammer. Vet ikke hvor lenge før du føder du bør slutte, det vet sikkert ammehjelpen.

Ja så jeg bør slutte senere mtp råmelk? Skal sjekke ammehjelpen :)

Skrevet

Jeg ammet mi jente da jeg ble gravid. Alle maste på meg at nå måtte jeg slutte å amme, for hun "stjal" råmelka til babyen. Så jeg spurte jordmor om det stemte, men hun sa nei, jeg kunne amme så lenge det gikk bra. Så jeg fortsatte å amme jenta når babyen kom også, ammet begge to samtidig i 4 mnd. Og det gikk kjempefint.

Så det stemmer ikke at det første barnet stjeler råmelka til det andre barnet!

Anonymous poster hash: 478cd...ac6
Skrevet

Jeg ammet mi jente da jeg ble gravid. Alle maste på meg at nå måtte jeg slutte å amme, for hun "stjal" råmelka til babyen. Så jeg spurte jordmor om det stemte, men hun sa nei, jeg kunne amme så lenge det gikk bra. Så jeg fortsatte å amme jenta når babyen kom også, ammet begge to samtidig i 4 mnd. Og det gikk kjempefint.

Så det stemmer ikke at det første barnet stjeler råmelka til det andre barnet!

Anonymous poster hash: 478cd...ac6

Takk for svar :)

Skrevet

Jenta mi ville ikke ha mer 2 måneder etter at jeg ble gravid. Når du får råmelk i brystene smaker melken annerledes, noen liker det, andre ikke :)

Skrevet

Jeg ble gravid da første var 6 mnd, ammet henne uten problemer. Samme når jeg ble gravid med nr 3, men han var 1 år så jeg ammet bare litt på kveld og holdt på å avvikle det. De reagerte ikke på graviditeten ifh til endret smak på melka, men det er noen som gjør det, det samme gjelder mensen, noen barn avviser melka da(antar pga hormoner??) går nok bra skal du se! Lykke til:-)

Anonymous poster hash: 667ca...875

Skrevet

Barna dine er heldig som kommer så tett :) jeg og min bror er født 11 mnd mellom og det har vært gull verdt for vårt søskenforhold :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...