Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #1 Skrevet 27. juli 2013 Jeg kjøper smoothie, babygrøt, og så har det gått med en del barnematglass nå i sommer som vi har spist så mye mat som babyen på 10 måneder ikke kan spise. Jeg syns det er dyrere nå, enn det var i vinter. Kan det stemme? Hvillke butikkjeder har billigere barnemat? Anonymous poster hash: 8dd6d...b58
Bustetroll Skrevet 27. juli 2013 #2 Skrevet 27. juli 2013 Jeg kjøper smoothie, babygrøt, og så har det gått med en del barnematglass nå i sommer som vi har spist så mye mat som babyen på 10 måneder ikke kan spise. Jeg syns det er dyrere nå, enn det var i vinter. Kan det stemme? Hvillke butikkjeder har billigere barnemat? Anonymous poster hash: 8dd6d...b58 Har ikke merket noe økning.. kjøper alltid på kiwi og alltid økologisk, så er nok der det er rimligst.. Også kjøper jeg hipp mildgrøt på rimi, for der koster den 4,90... mot ellers å koste 11,90.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #3 Skrevet 27. juli 2013 Ella's kitchen smoothies har gått opp mye i pris. Fra 8,90 til 13,90 på prix!! Anonymous poster hash: fe913...1d2
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #4 Skrevet 27. juli 2013 Ella's Kitchen har blitt dyre. Fra 7,90 til 12,80 på Rimi. De har gått opp overalt, ser jeg. Lurer på hvorfor.. Anonymous poster hash: a2d6f...88d
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #5 Skrevet 27. juli 2013 Ja, syns det er veldig rart at Ella's kitchen har blitt så mye dyrere. Tidligere fikk jo babyen nesten en om dagen, men nå blir det mer vanlig frukt og bær siden det har blitt så mye dyrere. Tror barnematglassene har økt et par kroner de også. Blir jo faktisk litt penger av det i løpet av måneden. Anonymous poster hash: 8dd6d...b58
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #6 Skrevet 27. juli 2013 Enig. Synes det har vært en økning generelt, men reagerte spesielt på Ellas smoothiene som er gått opp fra 7,20 til 12,80 på Rema. Det er nesten dobbel pris! Og mange glass har kostet ca 11 kroner på Rema, de ligger nå på 15-16 kroner. Anonymous poster hash: bed40...9ed
Gjest DeBlå Skrevet 27. juli 2013 #7 Skrevet 27. juli 2013 Ellas kitchen er billigst på kiwi for der betaler man ikke moms på økologiske varer. Det billigste er å lage selv.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #8 Skrevet 27. juli 2013 Kjenner ikke til økningene da jeg hverken bor i Norge eller kjøper babymat, men akkurat Ellas Kitchen har nok økt betraktelig i pris da de i lanseringsperioden holdt en lav pris for å markedsføre og komme seg inn i varmen hos barnefamilier. Nå har de etablert et navn og fått en kjøpegruppe (de selger tydeligvis bra) og kan øke prisen med noen kroner uten at de vil miste særlig med kunder. Slik er det stort sett med alle nye satsninger. Anonymous poster hash: 447b1...4ba
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #9 Skrevet 27. juli 2013 Joda, vet det er mye billigere å lage barnematen selv. Men, det er ikke alltid at det er noe jeg prioriterer å gjøre siden jeg jobber og det er mannen som er i permisjon nå. Selv om det ligger mat i fryseren blir det ikke til at han tar det med seg eller i det hele tatt kommer på at det ligger noe der. Syns også det er veldig praktisk og lettvindt med disse ferdige smoothiene som babyen kan holde selv og drikke av. 15 kr for et glass barnemat er altfor dyrt, så til høsten når både jeg og mannen er i jobb håper jeg vi klarer å lage sunn, norsk hverdagsmat som babyen kan spise. Da slipper jeg å lage to forskjellige matretter.. funker bare så dårlig nå på sommeren når vi griller, spiser taco, reker, tapas o.l. Takk for tips om at Kiwi kanskje er billigst siden mye av barnematen er økologisk. Det skal jeg sjekke ut på mandag. Det er forresten to andre typer smoothie på Rema som koster et par kroner mindre. Jeg har begynt å velge dem i stedet for Ella's, til tross for at de ikke er økologisk.. Babyen spiser jo vanlig frukt, og den er jo heller ikke økologisk. - HI Anonymous poster hash: 8dd6d...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå