Gå til innhold

Spiser hun greit? 12 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost: 1 brødskive  uten skorper m/leverpotei/prim/ost

Lunsj: Lager en porsjon grøt, men spiser ca 3/4 av den

Middag: ca 3/4 av et middagsglass eller eller hjemmelaget i litt mindre porsjon enn de vanlige glassene. 

Kveldsmat: En brødskive uten skorper. 

Får vann til alle måltider utenom frokost, da får hun vanlig melk. 

Grunnen til at jeg spør er fordi hun faktisk spiste mer da hun var 9 mnd, men de siste månedene har hun spist mindre og mindre. Kniper igjen munnen og rister på hodet før hun har fullført måltiet, eller spytter maten ut igjen. Hun virker likevel fornøyd, så hun spiser vel kanskje mindre fordi hun ikke vokser like mye på en mnd lenger nå som hun er blitt så stor? 

Anonymous poster hash: 0715a...5a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg hun gjør. Hun spiser mer enn min småspiste syvåring til og med (vil gjerne at matinntaket skal økes der da).

Anonymous poster hash: 15f33...f24

Skrevet

Omtrent det samme som mitt barn på samme alder, men min får gjerne frukt eller yoghurt som mellommåltid i løpet av dagen.

Skrevet

Min spiste nogenlunde det samme da ho var 12  mnd (15 mnd nå) men hu pleide å få litt frukt eller en pose med ellas kitchen smothie ol mellom middag og lunsj.

Nå hiver ho nedpå to skiver til frokost med skorper som dessert :o yoghurt med hjemmelaget musli og banan til lunsj, frukt til mellommåltid, 1 porsjon middag (varierer hvor mye ho spiser der) og 1-2 skiver uten skorpe til kvelds samt en liten flaske med mme3 til slutt.

Ho kommer til å variere hvor mye mat ho spiser selv, det viktigste er å tilby maten selv om ho ikke spiser opp, om ho ikke har en avvikende vekstkurve ville jeg ikke bekymret meg. Mi ligger på den svarte streken i midten på vektkurven hos hs men er noen cm lengre enn gjennomsnittet så ho er lang og tynn, får spise til ho ikke vil ha mer :D

Anonymous poster hash: 31781...e0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...