Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #1 Skrevet 27. juli 2013 Uff, jeg er jo mamma for fjerde gang nå, men likevel blir jeg nå litt i villrede... Har en glupsk gutt på 4 uker som spiser godt og legger på seg, han har blitt god og rund. Men han kaver og styrer så innmari ved puppen når han ammes noen ganger- egentlig ganske ofte. Han svelger masse luft og mister pusten flere ganger når han ammer. Akkurat som det kommer for fort. Noen ganger suger og kaver han om hverandre og skriker. Hvis han sovner etter mye byssing så våkner han fort igjen. Han søker etter brystet. Ofte har dette endt med at jeg har gitt mme på flaske, blir ofte en eller to ganger i døgnet. Da roer han seg, suger fint, kaver ikke og sovner oftest godt etterpå. Har hørt at spedbarn kan forbinde magevondt med sult, men det virker da mest som han er sulten... Men vet at han har masse luft også noen ganger. Får ikke dratt på helsestasjonen før midt i neste uke, så håper kanskje noen av dere har noen råd? Anonymous poster hash: ae4d2...fad
Lille krøll Skrevet 27. juli 2013 #2 Skrevet 27. juli 2013 Når jeg var baby diet jeg litt og så hyla jeg og var helt rabiat. Jeg likte ikke at det ikke kom nok melk med en gang. Ofte var mamma nødt til å helle mme ned i halsen på meg så jeg skjønte at nå kom det melk, da spiste jeg. Kanskje bare like utålmodig som meg?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #3 Skrevet 27. juli 2013 Jeg vil tro du har for kraftig utdrivningsrefleks, slik at han sliter med å svelge uten å svelge en masse luft samtidig?? Min gutt holder også på slik i blant - og løsningen er å la ham rape underveis i måltidet hvis han begynner å kave ved puppen. Ser også at han roer seg etterhvert som det blir mindre melk i puppen, så problemet er nok at det kommer for mye melk på en gang. Anonymous poster hash: 17d79...68f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå