Gå til innhold

Fastlege / revmatalog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fastlege er en søt og hyggelig pakistansk dame på 40 +

Har hatt noen runder med henne tidligere. Bla. har hun benektet at jeg har barneleddgikt fordi det aldri har gitt utslag på blodprøvene hun har tatt. Har hatt diagnosen siden jeg var 3 år og har forklart henne at det ikke er alle som får utslag på prøvene og at det tas andre prøver hos revmatalog. Hun benektet dette også. I fjord sommer tvang jeg gjennom at hun skulle henvise meg til revmatalog på et sykehus. Da hadde jevneste et kranglete kne i ca 1 år. Jeg er så vandt til å ha vondt at jeg reagerer ikke veldig, men legen satte i gang med blodprøver og røndtgen og fant ikke ut noe. Hos revmatalog ble det oppdaget at jeg hadde sterk artrose på det kneet og noe svakere i det andre. Ble operert i vinter men det hjalp ikke noe. Har ingen brusk igjen i kneet, bein mot bein, og begge meniskene mine er også veldig herpa. Revmatalogen jeg var hos mistenker også fibromyalgi siden jeg har en del likhetstegn med den diagnosen og veldig mange i nær og fjern slekt har dette.

Revmatalogen har bedt meg om å sykle og det gjør jeg, på spinningsykkel hjemme. Jeg tør ikke sykle på vanlig sykkel i tilfelle kneet skal låse seg. For det skjer til tider.

I alle fall, i går var jeg hos fastlegen for noe annet. Hun begynte å spørre om kneet mitt og mente da at sykkel ikke er bra, hun ga meg henvisning til fysioterapaut. Litt merkelig at revmatalogen ikke har sagt noe om det vel? Føler at fastlegen prøver å overkjøre revmatalogen selv om hun ikke har de riktige kunnskapene om dette.

Fastlegen min påsto også i vår at jeg kom til å bli helt bra i kneet igjen. Noe jeg jo ikke blir for brusk vokser ikke ut igjen lissom.

Jeg er helt oppgitt. Har mye vondt og har klart å dempe dette noe med LDN som jeg har bedt om å få av fastlegen.

Bytte fastlege har jeg ikke lyst til for hele familien bruker samme lege. Legesenteret er nærme både hjem og jobb.

Ville dere gjort som fastlegen krever eller latt det ligge siden revmatalogen ikke sier noe om det, evt. ta det opp når jeg skal dit til høsten?

Anonymous poster hash: 7a36f...4da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde først og fremst ikke giddet å ha en fastlege som ikke virket faglig oppdatert, verken til meg eller resten av familien.

I forhold til revmatisk sykdom hadde jeg selvfølgelig gått ut fra at revmatologen var den som kunne sine saker best.

Anonymous poster hash: ec313...c64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...