Gå til innhold

Arbeidstilsynet eller fagforeningen?

Anbefalte innlegg

Gjest Lagå
Skrevet

I mars ble jeg fast ansatt i en bedrift etter å ha arbeidet der gjennom et vikarbyrå i 4 mnd.

Siden den gang har jeg hatt én riktig lønn. Alle de andre lønningene har mangla 5000-6000 hver gang jeg og må faktisk krangle med frem for at de skal utbetale de umiddelbart og ikke neste lønn.

Nå igjen mangler det 4000 etter skatt og det går ikke opp med utgiftene våre når vi har hatt ferie. Lønningkontoret påstår at de ikke kan utbetale før 5. august pga. ferie der inne, men det går ikke! 

Jeg er så jævlig lei og nå går jeg videre med det, men er det arbeidstilsynet eller fagforeninga jeg skal kontakte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å være kjip, jeg skjønner godt at det er kjedelig for deg, men i min kontrakt står det at feil ved utbetaling rettes opp ved neste utbetaling. Tror dette er ganske vanlig.

Skrevet (endret)

Arbeidstilsynet. Fagforeningen kan sikkert hjelpe noe, men usikker på hva de kan.

Og det er helt vanlig at det blir rettet opp ved neste utbetaling.

Endret av 1G+1G :D
Skrevet

Jeg ville begynt med fagforeningen og så tatt det videre om fagforeningen ikke kan hjelpe eller at hjelpen deres ikke fører frem

Skrevet

At lønningskontoret roter så mye skal gis beskjed om til ledelsen, verken arbeidstilsyn eller fagforening. Det er de som har med inkompetente ansatte eller dårlige rutiner på en av sine avdelinger å gjøre.

Gjest FinogFjong
Skrevet

Sørg for at all kommunikasjon med lønningskontoret er skritlig, send med kopi til sjefen på alt. Det er uakseptabelt med så mye rot.

Du har fremdeles prøvetid, og dermed kun 14 dgr oppsigelsestid. Søk deg annet, eller gå tilbake til vikarbyrået.

Jeg hadde aldri giddet å bli på et sted med så useriøs personalbehandling, hadde ikke blitt noen gammel-ost der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...