Gå til innhold

"Du griner jo for ingenting!!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sa mannen å slengte døra i trynet på meg her jeg sitter på soverommet å ammer vår lille på fire uker ;(

Ja, jeg gråter ;( Fordi jeg har en kjæreste som tar opp gamle konflikter som vi er ferdige med (var jeg sikker på) i stedet for å kose seg en fredagskveld. Eller.. Han sier han koser seg, for han har drukket 5øl å snart en flaske vin :(

Jeg er alene i ukedagene og gleder meg til han skal komme hjem så vi kan være en familie alle tre - også drikker han seg full å ufin og starter å krangle, hver fredag og lørdag! :(

Hjelper ikke hva jeg gjør eller sier og er så lei meg og fortvilt! Aner ikke hva jeg skal gjøre :(

Så jeg ba han gå ut! Jeg vil ikke krangle forran babyen og vil heller ikke holde på slikt hver helg, hver kveld!:( så da kom tårene da jeg sa dette og fikk høre at jeg gråter for ingenting. (Jeg har ikke grått etter fødselen enda en gang. Bare nok en løgn fra han som drikker.)

Er bare kjempe lei meg! Noen som vil trøste meg?

Anonymous poster hash: 56a33...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære vene! Han høres ikke god ut! Vil han ikke bruke tid med deg og babyen deres? Og en som drikker seg full hver fredag og lørda, like etter dere har fått barn , høres ikke ut som en stabil mann! Hvilke problemer vil han diskutere (når han er full)? Høres jo kanskje ut som om han ikke er helt ferdig med dem?

Skrevet

Uff, det der er ikke bra.

Høres ut som hanhar et alkoholproblem.

Jeg kan sende en trøsteklem, men samtidig anbefale deg å seriøst vurdere forholdet om han er slik hver fredag og lørdag.

Det er ikke bra for deg, og det er ikke bra for babyen.

Klem.

Anonymous poster hash: 723b6...01c

Skrevet

Mannen til er alkoholiker. Skal du la ungen din vokse opp i samme hus med en som ham?

Anonymous poster hash: 1cdb0...31b
Skrevet

Sender deg en god trøsteklem. Håper at det ordner seg :)

Skrevet

Takk for klemmene <3

Og ja, jeg vet han mer og mer begynner å få et stort problem :( Jeg har blitt med til fastlege, ringt div instanser for å skaffe hjelp, tatt han med til psykolog for å få han til æ skjønne hvordan dette påvirker meg, men alt de sier er at han må skjønne det selv å skaffe hjelp selv for at han skal få hjelp. De kan ikke tvinge han.

I mellomtiden går tiden, og jeg vil gjøre alt for at vi alle skal få det bra. Men takler snart ikke lengre å bli behandlet slik, det gjør så utrolig vondt!! :(

Har dere noe konkrete ord jeg kan si til han, for at han skal skjønne noe?

Hi

Anonymous poster hash: d42b5...f8e

Skrevet

Huff:( du har jo virkelig prøvd å få hjelp til han og som de sier må han først vedkjenne at han har et problem. Høres ut som du har prøvd d meste. Har du truet med å kaste han ut dersom han ikke skjerper seg? Eller flytte ut for en periode? Har han de rette prioriteringene legger han fylla på hylla og prioriterer deg og babyen. Dette er nesten noe du må snakke med han om i edru tilstand da. Så imorgen på dagtid? Ikke bra for hverken deg eller babyen å ha en slik person i livet! Ta tak NÅ før babyen skjønner så mye hvordan ting er. D gjør de tidlig. Ikke noe godt for baby å se at mor og far krangler og at mamma gråter etterpå:(

Lykke til:)

Anonymous poster hash: e7943...605

Gjest Antarctica
Skrevet

Signerer. Dette er destruktivt...

Skrevet

Huff:( du har jo virkelig prøvd å få hjelp til han og som de sier må han først vedkjenne at han har et problem. Høres ut som du har prøvd d meste. Har du truet med å kaste han ut dersom han ikke skjerper seg? Eller flytte ut for en periode? Har han de rette prioriteringene legger han fylla på hylla og prioriterer deg og babyen. Dette er nesten noe du må snakke med han om i edru tilstand da. Så imorgen på dagtid? Ikke bra for hverken deg eller babyen å ha en slik person i livet! Ta tak NÅ før babyen skjønner så mye hvordan ting er. D gjør de tidlig. Ikke noe godt for baby å se at mor og far krangler og at mamma gråter etterpå:(

Lykke til:)

Anonymous poster hash: e7943...605

Takk!

Jeg har prøvd det meste ja, og sagt alt jeg kan komme på. Men han føler han har kontroll over meg, fordi han tjener tre ganger mer enn meg, han kan sitte igjen med huset - det kan ikke jeg. Han har tusen unnskyldninger, for alt å ingenting.

Men jeg må nok ringe min lege igjen, eller kontakte en klinikk for hjelp.

Jeg var naiv og trodde alt ble forandret med baby i hus, for han lovte å ikke drikke nå i starten etter fødselen, men har som sagt drukket hver eneste fredag og lørdag etter vi kom hjem :(

HI

Skrevet

En alkoholiker som ikke har fått hjelp lyver om det meste dessverre bare for å få fred.. Eneste han sannsynligvis tenker på de dagene han er på jobb er å komme hjem til rusen igjen. Du må få hjelp til å få han til å innse at han mister dere om han ikke mottar hjelp. Få med familien hans, vennene hans og din familie. I mine øyne er det ren egoisme å fortsatt bo ilag med en alkoholiker, en tenker ikke på barna oppi dette og hvordan de vil få det etterhvert.

Tro du meg, barnet har det bedre med deg alene enn i en familie med en ruset pappa. Har vokst opp med begge foreldre som alkoholikere, og hver dag ønsket jeg meg bort fra 'krigen' hjemme. Ønsket meg bare en dag uten rusede foreldre. Begge jobbet, begge var utad snille mot andre, om den ene ikke kunne drikke pga av jobb drakk den andre enda mere. Hjemme var det langt fra noen hyggelige stunder.

Ta tk i dette nå, før baby blir så stor at han merker endringene hos pappaen. Og de signalene plukker de opp fort!

Klem fra et barn av alkoholikere.

Anonymous poster hash: b38a8...e2b

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Og pengene er ikke det viktigste. Blir dere skilt, kan du flytte til noe mindre, som du administrerer selv og har kontroll over.

Folk som drikker for mye ender i mange tilfeller med å miste eiendom fordi forbruket koster. Da er det aller best for deg at han har kjøpt deg ut allerede så ikke begges penger går tapt...

Endret av Pashla
Skrevet

Flytt. Hvis han vil ha dere i livet sitt så tar han kontroll og søker hjelp. I mellomtiden skal hverken du, eller barnet utsettes for psykisk mishandling av en weekend-dranker.

Skrevet

Det er ikke ofte jeg mener å splitte en familie er best. Men denne gangen syns jeg det. Du har mer enn nok med å være nybakt mor. Du kan ikke ta ansvar for denne mannen når du er i en så sårbar fase. Hadde ikke sagt dette om du ikke hadde kjempet tidligere.

Skrevet

Din mann er nok deprimert og har et alkohol problem. Ikke en bra kombinasjon for en nybakt mamma og en liten baby. Er enig med "elsker livet".

Anonymous poster hash: a0461...6ec
Skrevet

Dette var skikkelig trist lesning. Det er jo ikke slik en barselperiode skal være.

Du må først innse at du ikke kan gjøre noe, ikke noe som helst, for å få ham edru.

Du må ta valg basert på ditt og barnets beste, og kun det. Om han innser hva han setter på spill eller ei får du ikke gjort noe med. Dessverre.

Tenk deg godt om. Snakk gjerne med noen, ikke om HAM og hva du kan gjøre for HAM, men om deg selv og babyen og den situasjonen du nå befinner deg i.

Du kan klare å gjøre ting bedre for deg selv, men om du blir hos ham legger du all makt for din families lykke hos ham.

Anonymous poster hash: 16ad8...614

Skrevet

Flytt. I dag. Det økonomiske ordner seg, de første årene får du hjelp av NAV. I tillegg til bidrag fra far.

Sett krav om behandling og rusfrihet om han ønsker å prøve på nytt.

Dette var vondt å lese, du fortjener et mye bedre liv enn dette!

Anonymous poster hash: 9de78...a6a

Skrevet

Flytt! Ikke gi ham noen flere sjanser. Du og babyen fortjener å ha det godt og trygt. Det økonomiske ordner seg. Han har åpenbart problemer som han selv må ta tak i. Ditt fokus må være babyen. Og den har det bedre uten ham så lenge han ikke tar tak i problemene sine.

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Får se hva tiden bringer....

Hi

Skrevet

Dette var Kjempe trist å lese.

Det høres nesten ut som han trenger en reality check.

Du skal da absolut ikke finne deg i dette her, det er vanskelig nok å være gravid og styre hormoner i ni måneder, men at du skal bli sittende alene etter på også å finne deg i den oppførselen der er ikke riktig. Når en krangel eller diskusjon er over, så er den over og man prøver å forbedre situasjonen og se frem over. Jeg synes du skal pakke tingene dine og reise til familie eller venner der du kan få litt tid og god støtte. Synes absolutt ikke du skal sitte i den situasjonen der og spesielt ikke med en liten baby. Han må selv ta kontroll over sine egne problemer. Jeg synes du skal fokusere på deg selv og babyen. Dere to er de viktigste nå.

Håper ting løser sed for deg.

Skrevet

off så utrolig vanskelig det må være for deg.... du vil bare kose deg med mannen din, og det er klart du griner når han er sånn. for en slem ting å si av han... du skal ikke ta det til deg. det er han som er unormal, ikke du!! du gjør ikke noe galt... mannen din har tydigvis et problem med alkohol, som han bør få hjelp for... håper virkelig det ordner seg for deg! sender deg mange klemmer. du fortjener ikke dette, håper du vet det selv.. kos deg alt du kan, og prøv å nyte tiden med den lille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...