Gå til innhold

Blødning uke 11 som ikke er SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd det og vet årsak?

Har opplevd en stor blødning idag, type mens, kjentes ut som jeg tisset på meg, gikk rett gjennom buksa, og litt mer utover kvelden. Er friskt blod, ikke klumpete.

Er ikke hysterisk eller superbekymra, bare lurer på om det kan skyldes noe annet enn SA.

Har pratet med legevakt, vet de ikke kan gjøre noe med det, men hun mente jeg kunne vente med å komme for å konstatere ev SA hvis det ikke blødde helt til imorgen, er klumpfritt og ikke klumpete.

Hva tror dere, er det nødvendig med skjell imorgen om jeg fortsatt blør?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert. Men jeg opplevde det en gang i uke 6. Blødde to store runder i løpet av en dag. Fikk helt panikk.

Til slutt klarte vi å få time til privat UL, og da viste det seg at det var liv i leiren. Lykke!!

Det skal sies at jeg skulle reise utenlands dagen etter, derfor var det ekstra viktig å få det bekreftet/avkreftet.

Husker vi blandt annet snakket med fastlegen og røde kors klinikken. Begge vi pratet med sa at det var helt vanlig, og ikke trengte å være noe å bekymre seg for så lenge det ikke var klumper eller varte i mange dager/kom veldig mye.

Husker ikke årsaken.. Mulig livmoren?

Om du bekymrer deg veldig ville jeg fått det sjekket på UL. Lykke til;)

Skrevet

Hvordan går det? Jeg ville dratt til legen nå om du ennå blør og ikke allerede har vært hos legen.

Når jeg hadde en SA i uke 7 så blødd jeg bare friskt blod og kun en stor klump kom ut som var fosteret. Det tok nesten 12 timer med blødning før fosteret kom ut. Ikke meningen å skremme deg men det med at friskt blod uten klumper ikke er en SA stemmer ikke alltid. Og jeg blødde mindre enn jeg pleier under mensen så det trenger ikke fossblø heller.

Hvorfor du blør håper jeg at du finner ut av. Det kan være hormonelt (altså alt ok med fosteret), et sår (gravide at ekstra sensitive slimhinner) eller en SA. Noe annet kommer jeg ikke på. Jeg er gravid nå for andre gang og er i uke 28 og har ikke hatt en enste blødning i svangerskapet men mange gravide har en blødning uten at det er en SA.

Håper på det beste! :)

Skrevet

Jeg blødde i uke 6, 9 og 11 og hos meg var årsaken en stor muskelknute i livmoren. Den holdt igjen livmoren når den skulle strekke seg og dermed bristet blodkar andre steder der det måtte vokse ekstra mye.

Trenger altså ikke være en SA eller MA, men jeg ville sjekket det uansett... Fordi jeg ikke hadde klart å ikke gjøre det. Sjekk om det er muligheter for privat UL i nærheten av der du bor.

Lykke til!

Skrevet

Hei igjen.

Takk for svar:)

Det varte fra halv seks til halv ti igår kveld, med passe stor mengde ved start og slutt. Har ikke blødd siden, men hadde litt ubehag i forkant av blødningen og siden det var såpass mye, tar jeg en tur til legen på mandag for å se om det fortsatt er liv.

Skal si ifra når jeg har undersøkt!

Skrevet (endret)

Heisan, håper du har fått positivt svar idag!

Dette kan gå begge veier, som du forlengst vet. Jeg har en lang og komplisert histore bak meg mhp babyprosjektet, men den ene gangen det så langt har gått bra (er 23 uker på vei med nr. to nå) blødde jeg kontinuerlig frem til uke 9 og hadde flere styrtblødninger frem til uke 19-20 (og da mener jeg styrtblødninger, det rant gjennom både truseinnlegg, truse og bukse og dryppet ned på gulvet).

I tillegg til årsakene som nevnes over kan et hematom (en blodansamling) i livmor forårsake blødninger. Jeg hadde det i starten, og det medførte i mitt tilfelle økt abortrisiko. Nå fortsatte jeg å blø også etter at hematomet tilsynelatende var borte, så da var det nok andre årsaker, men gynekologen forstod ikke hvorfor.

Uansett - spiren min er idag 21 mnd gammel og leker fornøyd i barnehagen.

Så for deg gjelder det vel bare å håpe det beste!

Endret av MK73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...