Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Eldste har nå en redningsvest med krage som er 15-30 kg. Veide han i dag, og han er nesten 28 kg. Vesten begynner ogås å bli ganske kort til han, så vi må ha en ny. Spørsmålet er om vi skal kjøpe ny redningsvest med krage, eller en sånn flytevest/seilervest jeg ser de fleste litt store barn bruker. Han er svømmedyktig, og vi bruker vesten når vi er på tur i båten sammen. Innspill ? Hva bruker deres 9-10 åringer ? Anonymous poster hash: 4564c...350
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Hvor svømmedyktig er han når båten velter, han slår hodet og er bevisstløs. Anonymous poster hash: 024fa...d45
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Flytevest, jeg ville uansett ikke latt ett barn på 9 10 år være alene i båt Anonymous poster hash: 7b135...709
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Han er aldri alene i båt, vi er alltid 4-8 stk når vi er i båten. Og JA jeg er klar over at en flytevest ikke snur han i vannet slik en redningsvest gjør. Det gjelder også voksne, men det er ikke mange voksne som bruker redningsvest med krage. HI Anonymous poster hash: 4564c...350
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Da hadde jeg nok kjøpt flytevest siden han er såpass stor og kan svømme. Anonymous poster hash: e74d1...e70
trollemor86 Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Hva meg en slik redningsvest som blåser seg opp? Nette, små og behagelige å gå med
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 De er supre, men krever litt oppfølging og vedlikehold i form av bytte av gasspatron årlig har jeg hørt. Stemmer ikke det ? Anonymous poster hash: 4564c...350
trollemor86 Skrevet 27. juli 2013 #8 Skrevet 27. juli 2013 Jo, årlig Set er en grei sak å vedlikeholde de, men skjønner om de som ikke er for mye på sjøen ikke ønsker dem. Jeg bruker de selv daglig.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #9 Skrevet 27. juli 2013 Jo, årlig Set er en grei sak å vedlikeholde de, men skjønner om de som ikke er for mye på sjøen ikke ønsker dem. Jeg bruker de selv daglig. Ja, vi bruker den under 5 ganger i året - så da går det ikke med en sånn oppblåsbar. Men de er supre ja, min far som er fisker bruker det daglig også. Anonymous poster hash: 4564c...350
Optatium Skrevet 27. juli 2013 #10 Skrevet 27. juli 2013 Hvordan noen med ren samvittighet kan sette på sine barn en flytevest er for meg utrolig. Samme gjelder igrunn seg selv. Å sitte bakovervendt er dødsviktig, men på sjøen er ikke sikkerhet like alvorlig? Dobbeltmoralsk spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #11 Skrevet 27. juli 2013 Hvordan noen med ren samvittighet kan sette på sine barn en flytevest er for meg utrolig. Samme gjelder igrunn seg selv. Å sitte bakovervendt er dødsviktig, men på sjøen er ikke sikkerhet like alvorlig? Dobbeltmoralsk spør du meg. Litt forskjell på en saktegående fiskesjark i lite traffikerte områder og alltid sammen med flere voksne, og en bil i høy hastighet.... Anonymous poster hash: 4564c...350
Gjest @---;- Skrevet 27. juli 2013 #12 Skrevet 27. juli 2013 Jo, årlig Set er en grei sak å vedlikeholde de, men skjønner om de som ikke er for mye på sjøen ikke ønsker dem. Jeg bruker de selv daglig. Ja, vi bruker den under 5 ganger i året - så da går det ikke med en sånn oppblåsbar. Men de er supre ja, min far som er fisker bruker det daglig også. Anonymous poster hash: 4564c...350 Vi har og de pølsene. Veldig fornøyd Men, til 9åringen har vi flytevest. Dessuten har vi noen ekstra flytevester liggende i båten. Grunnen til dette er at vi driver med en del vannaktiviteter ala tube, vannski ol. Da kan man ikke bruke de pølsene. Dessuten synest 9 åringen det ok å kunne bade i vesten innimellom. Når det gjelder hva du bør kjøpe så vil jeg heller be deg vurdere bruksområder. Er dere på et lite vann kun i fint vêr og sommertemperaturer. Eller brukes båten hele året og mye på åpent hav med dårlig vêr og mye klær. Er dere som oss og tilhører første kategori hadde jeg uten tvil valgt flytevest. Alternativ to så hadde jeg gått for redningsvest med krave.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #13 Skrevet 27. juli 2013 Min 9 åring har flytevest, han svømmer som en fisk, hopper, stuper osv. Vi er bare på sjøen i pent vær og han er aldri på sjøen alene. Vi bor ved sjøen, har båt og er mye i og ved vann, jeg har seriøst aldri sett en 9-10 åring med redningsvest som har krage... Sånn pølse som blåser seg opp får de ikke, de kan ikke brukes ved vannsport og tester viser at de ofte ikke blåser seg opp og man manuelt må trekke i snoren om det skjer noe. Derfor synes jeg ikke de er noe for barn. Anonymous poster hash: f7c2f...95a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå