Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har alltid tenkt og følt at jeg er annerledes enn andre. At jeg er litt rar, at for andre faller ting naturlig, men ikke for meg. At jeg er ulik andre som jeg kan sammenligne meg med (mødre i barnehagen, medstudenter tidligere da jeg var student, kollegaer). Akkurat HVA som er annerledes kan jeg ikke helt sette fingern på, men har hele livetfølt at ting blir så komplisert for meg. Mens andre bare gjør ting, uten problem. Kanskje har jeg brukt dette som en unnskyldning noe, ubevisst? Kanskje fordi jeg i bunn og grunn føler meg underlegen og har dårlig selvfølelse? At jeg tenker for mye? Enn du? Anonymous poster hash: 217f1...d06
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Det kan være personlighetstypen din. Google MBTI eller Jungs typeologi. Jeg ble tatt veldig på kornet etter å ha testet meg, så grundig at jeg gråt en skvett! Følelsen av å være ensom/anderledes (i mitt tilfelle) går på at jeg strekker meg langt for at mennesker rundt meg skal ha det bra. Så langt at jeg mister følelsen av meg selv noen ganger. Og for ordens skyld, tror ikke noen ville trodd det om de fikk vite at jeg føler meg fremmedgjort, jeg er ganske godt sosialt tilpasset. Sikkert et av mange forslag, men moralen fra meg er å stelle godt med både andre og seg selv. Anonymous poster hash: 2b635...e6c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har alltid tenkt og følt at jeg er annerledes enn andre. At jeg er litt rar, at for andre faller ting naturlig, men ikke for meg. At jeg er ulik andre som jeg kan sammenligne meg med (mødre i barnehagen, medstudenter tidligere da jeg var student, kollegaer). Akkurat HVA som er annerledes kan jeg ikke helt sette fingern på, men har hele livetfølt at ting blir så komplisert for meg. Mens andre bare gjør ting, uten problem. Kanskje har jeg brukt dette som en unnskyldning noe, ubevisst? Kanskje fordi jeg i bunn og grunn føler meg underlegen og har dårlig selvfølelse? At jeg tenker for mye? Enn du? Anonymous poster hash: 217f1...d06 Høres ut som om du er høysensitiv som meg. Google og les, det er veldig beroligende Anonymous poster hash: 04429...d5b
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har også hatt samme følelsen mange ganger, at jeg har vært ltit annerledes enn andre. Har de siste årene brukt endel tid på JTI-typologi via jobben, og har lært MYE om hvordan jeg fungerer og hvorfor jeg reagerer annerledes på ting enn andre. For eksempel at jeg er en "tenker" og ikke en "føler", og en "introvert" og ikke en "ekstrovert" preferanse.Men jeg vil ikke anbefale deg å gjøre dette på egen hånd, man må være sertifisert innen teorien for å kunne tolke svarene. I tillegg kan det være litt tøft å få tilbakemeldingen om hvilke sider av seg selv som er "negative", eller ting man bør jobbe med. Setter mye tanker i sving, men hovedpoenget er at man bør forsterke og dyrke de gode sidene ved seg selv, og bruke mindre energi på de dårlige. Og ikke minst: aksepter at du er annerledes, og SLUTT Å SAMMENLIGN DEG MED ANDRE!!!! Ting er ikke alltid som de fremstår på overflaten, og du har garantert egenskaper som går de andre en høy gang! Anonymous poster hash: 853b2...859
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå