Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Skriver dette pga jeg ikke helt vet hva jeg føler. Har vært sammen med samboer i 10 år. Vi har to barn, hus, biler osv osv Vi har det stort sett bra sammen men..... V har kommunikasjonsvansker. Jeg er nok litt verbal mens han er mer fysisk. Skal prøve å forklare litt. Her om dagen hadde vi en latterlig diskusjon der jeg til slitt kalte han for en forbanna dust. Han satt i stua og jeg på kjøkkenet på pc der jeg jobba på. Da kommer han småløpenede inn på kjøkkenet og slår ned skjermlokket og slår så hardt i skjermenat den blir ødelagt. Han har tidligere slått hull i flere dører. Han skylder på meg. Det er min feil, jeg som provoserer. Han sier aldri unnskyld, er alltid jeg som sier det til slutt så hverdagen blir enklere. Vi har ferie. Fredag, lørdag, søndag, mandag, tirsdag, onsdag og torsdag har han vært borte, driver med hobbyen sin. Og så er han uten råner helt alene i 2-4 timer hver kveld i rånebilen sin og kommer hjem rundt midnatt. Han har fremdeles ikke kommet hjem i kveld. Han har snoket på mobilen min g Facebooken min flere ganger, han nekter alltid men innrømmer det etter mye om og men men jeg får aldri se hans. Han har tidligere chattet og snakket med ex flørter/pulevenner, fått MMS osv Dette har jeg alltid funnet ut. Jeg vet ikke om jeg kan stole på han. Vet ikke hva jeg vil. Har bestilt time på familievernkontoret. Jeg elsker han men jeg orkernikke flere av de ustabile periodene hans, han nekter for å ha e problem/trenge hjelp. Er vist bærebjelke som er problemet. Vi har vært liksom forlovet i 6-7 år. Han har aldri fridd bare sendt en forespørsel på facebook at vi skulle stå som forlovet og ikke som i forhold. Bruker ikke ringer. Sa nå sist at jeg ikke orker mer, at jeg ikke stoler på han og at jeg er dritt lei. At nå var det over og at jeg ikke følte en dritt for han. Han viser meg ikke noen interesse, tar ikke på meg, kysser meg ikke eller noe. Ikke gjort det på mange uker, han sa i dag at det var for å respektere meg og mine ønsker. Wtf? Jeg r så rådvill, usikker og trenger noen tips. Anonymous poster hash: 808a0...8a3
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Han er en voksen familiemann som råner?? Seriøst??? Anonymous poster hash: 475e5...215
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Har du barn med denne tullingen? Er det greit at de ser faren oppføre seg slik og at moren er en dørmatte?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Bil er hans hobby og tidligere yrke. Han driver mye med banekjøring og har en bil han har bygget opp. Har ikke noe i mot at han råner/kjører rundt. Jeg er ingen dørmatte, men noen kamper har blitt lagt vekk pga familien. Ja vi har to barn sammen Anonymous poster hash: 808a0...8a3
Gjest Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 (endret) ...og aldern er ? 18 år på guttungen eller? Endret 26. juli 2013 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Han er 33 og jeg er 30 Anonymous poster hash: 808a0...8a3
Gjest Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Hjælpes meg. Du virker voksen nok men han er det værre med. Råne faktisk.... Det var noe jeg gjorde i tenårene
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Er han ikke interessert i å være med ungene sine om dagene da? Og synes du virkelig det er grei oppførsel å knuse den andres datamaskiner fordi man krangler?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har nulltoleranse for fysisk maktbruk i et forhold - også selv om det "bare" er materalistiske ting som ødelegges. Et engangstilfelle kunne jeg kanskje akseptert om det var helt spesielle omstendigheter. Men flere ganger? Nei. En mann som føler behov for å undersøke din mobil og facebook og samtidig selv chatter med tidligere pulevenner... han ville jeg trodd levde under mottoet "som seg selv selv kjenner man andre". Dvs, han tror du skjuler noe for ham, mens det trolig er han som har ting å skjule for deg. At han aldri sier unnskyld er ikke en holdning som fungerer i et forhold - jeg kunne ikke levd med det. Du sier det selv - du stoler ikke på ham. Hvordan kan du få tilbake tilliten i forholdet i så fall? Og er han villig til å gjøre det som skal til for at du skal stole på ham igjen. Du skriver at han har ustabile perioder hvor han tydeligvis mistror deg, er hissig, overreagerer og handler fysisk og ødelegger ting... men at han ikke er villig til å vurdere om han har et problem. Det vitner ikke om en mann som er villig til å jobbe med forholdet. Hvis mot formodning han faktisk ved å holde seg unna deg nå prøver å vise respekt så er det kanskje et lite håp om at han har begynt å høre på deg. Men for å være ærlig så synes jeg heller det høres ut som en hersketeknikk han bruker mot deg... Jeg tror ikke du er hverken forvirret, usikker eller lei....... jeg tror du er sliten og trist over et forhold med en mann som bygger deg ned, som du stadig i perioder må kjempe mot. Begynn å stille krav til ham, fortell hvordan ting må bli fremover hvis han ønsker å beholde familien sin intakt. Nr en her vil være å være med til terapi. Han må selvfølgelig også love at han aldri mer utagerer fysisk i hjemmet, hverken overfor deg eller barna, og han må slutte å snoke i din mobil/facebook. Disse tingene kan ikke være noe han skal forhandle om, det er klare krav han må følge! Anonymous poster hash: dd411...51a
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har nulltoleranse for fysisk maktbruk i et forhold - også selv om det "bare" er materalistiske ting som ødelegges. Et engangstilfelle kunne jeg kanskje akseptert om det var helt spesielle omstendigheter. Men flere ganger? Nei. En mann som føler behov for å undersøke din mobil og facebook og samtidig selv chatter med tidligere pulevenner... han ville jeg trodd levde under mottoet "som seg selv selv kjenner man andre". Dvs, han tror du skjuler noe for ham, mens det trolig er han som har ting å skjule for deg. At han aldri sier unnskyld er ikke en holdning som fungerer i et forhold - jeg kunne ikke levd med det. Du sier det selv - du stoler ikke på ham. Hvordan kan du få tilbake tilliten i forholdet i så fall? Og er han villig til å gjøre det som skal til for at du skal stole på ham igjen. Du skriver at han har ustabile perioder hvor han tydeligvis mistror deg, er hissig, overreagerer og handler fysisk og ødelegger ting... men at han ikke er villig til å vurdere om han har et problem. Det vitner ikke om en mann som er villig til å jobbe med forholdet. Hvis mot formodning han faktisk ved å holde seg unna deg nå prøver å vise respekt så er det kanskje et lite håp om at han har begynt å høre på deg. Men for å være ærlig så synes jeg heller det høres ut som en hersketeknikk han bruker mot deg... Jeg tror ikke du er hverken forvirret, usikker eller lei....... jeg tror du er sliten og trist over et forhold med en mann som bygger deg ned, som du stadig i perioder må kjempe mot. Begynn å stille krav til ham, fortell hvordan ting må bli fremover hvis han ønsker å beholde familien sin intakt. Nr en her vil være å være med til terapi. Han må selvfølgelig også love at han aldri mer utagerer fysisk i hjemmet, hverken overfor deg eller barna, og han må slutte å snoke i din mobil/facebook. Disse tingene kan ikke være noe han skal forhandle om, det er klare krav han må følge! Anonymous poster hash: dd411...51a Du sier det jeg tenker.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har nulltoleranse for fysisk maktbruk i et forhold - også selv om det "bare" er materalistiske ting som ødelegges. Et engangstilfelle kunne jeg kanskje akseptert om det var helt spesielle omstendigheter. Men flere ganger? Nei. En mann som føler behov for å undersøke din mobil og facebook og samtidig selv chatter med tidligere pulevenner... han ville jeg trodd levde under mottoet "som seg selv selv kjenner man andre". Dvs, han tror du skjuler noe for ham, mens det trolig er han som har ting å skjule for deg. At han aldri sier unnskyld er ikke en holdning som fungerer i et forhold - jeg kunne ikke levd med det. Du sier det selv - du stoler ikke på ham. Hvordan kan du få tilbake tilliten i forholdet i så fall? Og er han villig til å gjøre det som skal til for at du skal stole på ham igjen. Du skriver at han har ustabile perioder hvor han tydeligvis mistror deg, er hissig, overreagerer og handler fysisk og ødelegger ting... men at han ikke er villig til å vurdere om han har et problem. Det vitner ikke om en mann som er villig til å jobbe med forholdet. Hvis mot formodning han faktisk ved å holde seg unna deg nå prøver å vise respekt så er det kanskje et lite håp om at han har begynt å høre på deg. Men for å være ærlig så synes jeg heller det høres ut som en hersketeknikk han bruker mot deg... Jeg tror ikke du er hverken forvirret, usikker eller lei....... jeg tror du er sliten og trist over et forhold med en mann som bygger deg ned, som du stadig i perioder må kjempe mot. Begynn å stille krav til ham, fortell hvordan ting må bli fremover hvis han ønsker å beholde familien sin intakt. Nr en her vil være å være med til terapi. Han må selvfølgelig også love at han aldri mer utagerer fysisk i hjemmet, hverken overfor deg eller barna, og han må slutte å snoke i din mobil/facebook. Disse tingene kan ikke være noe han skal forhandle om, det er klare krav han må følge! Anonymous poster hash: dd411...51a Er noen år siden han chattet/hadde kontakt med x flørter. Jegvhar ingenting å skjule så gjør meg ikke noe men er irriterende. Han spurte meg i dag om alt var ok mellom oss nå fordi vi ar hatt det "fint" de siste dagene, jeg sa at jeg ikke viste, at mine følelser for han ikke var så sterke for øyeblikket. Han ville bli med til familievernkontoret, han sa at han ikke var villig til å gi opp oss, alt vi hadde sammen og familien . Aldri hørt han sånn før. Men vi har mange ting å jobbe med men jeg vet ikke om ting blir bedre. Vet ikke om jeg burde satse på oss og familien eller bre gå mens vi fremdeles er venner. Er så lett å si at jeg aldri ville akseptert noe fysisk, men er utroligbhva man gjør når man har en familie. Han har aldri vært fysisk mot meg eller barna. Kun vært noen dører og nå pcen. Det er ikke akseptabelt men ...... Anonymous poster hash: 808a0...8a3
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Hjælpes meg. Du virker voksen nok men han er det værre med. Råne faktisk.... Det var noe jeg gjorde i tenårene Som sagt bil er hobby, og jeg vet han liker å kjøre bilen han har brukt mange år på å bygge opp på fritid. En gammel veteran Anonymous poster hash: 808a0...8a3
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #13 Skrevet 26. juli 2013 Er han ikke interessert i å være med ungene sine om dagene da? Og synes du virkelig det er grei oppførsel å knuse den andres datamaskiner fordi man krangler? Han bruker noe tid med ungene men ikke nok akkurat nå, men han har brukt 2 av 3 uker med de og jeg 3 av 3. Næring selvsagt syns jeg ikke det, er en av grunnene jeg føler at nok er nok Anonymous poster hash: 808a0...8a3
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #14 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har nulltoleranse for fysisk maktbruk i et forhold - også selv om det "bare" er materalistiske ting som ødelegges. Et engangstilfelle kunne jeg kanskje akseptert om det var helt spesielle omstendigheter. Men flere ganger? Nei. En mann som føler behov for å undersøke din mobil og facebook og samtidig selv chatter med tidligere pulevenner... han ville jeg trodd levde under mottoet "som seg selv selv kjenner man andre". Dvs, han tror du skjuler noe for ham, mens det trolig er han som har ting å skjule for deg. At han aldri sier unnskyld er ikke en holdning som fungerer i et forhold - jeg kunne ikke levd med det. Du sier det selv - du stoler ikke på ham. Hvordan kan du få tilbake tilliten i forholdet i så fall? Og er han villig til å gjøre det som skal til for at du skal stole på ham igjen. Du skriver at han har ustabile perioder hvor han tydeligvis mistror deg, er hissig, overreagerer og handler fysisk og ødelegger ting... men at han ikke er villig til å vurdere om han har et problem. Det vitner ikke om en mann som er villig til å jobbe med forholdet. Hvis mot formodning han faktisk ved å holde seg unna deg nå prøver å vise respekt så er det kanskje et lite håp om at han har begynt å høre på deg. Men for å være ærlig så synes jeg heller det høres ut som en hersketeknikk han bruker mot deg... Jeg tror ikke du er hverken forvirret, usikker eller lei....... jeg tror du er sliten og trist over et forhold med en mann som bygger deg ned, som du stadig i perioder må kjempe mot. Begynn å stille krav til ham, fortell hvordan ting må bli fremover hvis han ønsker å beholde familien sin intakt. Nr en her vil være å være med til terapi. Han må selvfølgelig også love at han aldri mer utagerer fysisk i hjemmet, hverken overfor deg eller barna, og han må slutte å snoke i din mobil/facebook. Disse tingene kan ikke være noe han skal forhandle om, det er klare krav han må følge! Anonymous poster hash: dd411...51a Er noen år siden han chattet/hadde kontakt med x flørter. Jegvhar ingenting å skjule så gjør meg ikke noe men er irriterende. Han spurte meg i dag om alt var ok mellom oss nå fordi vi ar hatt det "fint" de siste dagene, jeg sa at jeg ikke viste, at mine følelser for han ikke var så sterke for øyeblikket. Han ville bli med til familievernkontoret, han sa at han ikke var villig til å gi opp oss, alt vi hadde sammen og familien . Aldri hørt han sånn før. Men vi har mange ting å jobbe med men jeg vet ikke om ting blir bedre. Vet ikke om jeg burde satse på oss og familien eller bre gå mens vi fremdeles er venner. Er så lett å si at jeg aldri ville akseptert noe fysisk, men er utroligbhva man gjør når man har en familie. Han har aldri vært fysisk mot meg eller barna. Kun vært noen dører og nå pcen. Det er ikke akseptabelt men ...... Anonymous poster hash: 808a0...8a3 At han vil være med til familievernkontoret er en bra begynnelse. Men selv om det "bare" er dører og en pc han har ødelagt, så er dette fysisk maktbruk som er en tydelig hersketeknikk som skaper redsel hos de som utsettes for det. Barn som opplever at pappa slår i stykker dører eller pc'er vil bli redde for denne siden av faren!!! Om han mot formodning ikke mener denne fysiske maktbruken som en hersketeknikk så må han innse at han har et stort problem ift impulskontroll. Dette er hans problem - uansett om han føler du provoserer ham eller ikke!! Men han må forstå at ikke "alt er ok mellom dere" nå bare fordi dere ikke har kranglet på noen dager (har ikke han dessuten akkurat vært borte en uke?). Hvis han ikke forstår det så er det et dårlig utgangspunkt. Han må forstå at det er mye som må på plass før "alt blir bra" mellom dere! Det vil trolig ta måneder og år for ham å gjenopprette tilliten du en gang hadde ift ham. Og han må være villig til å gjøre den jobben det tar i hele denne perioden. Dere må begge være villige til å jobbe med forholdet i lang tid. Å tro at det kan fikses raskt er å lure seg selv. Anonymous poster hash: dd411...51a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #15 Skrevet 26. juli 2013 Vil nok ta lang tid ja. Får se hva som skjer. Anonymous poster hash: 808a0...8a3
Gjest Antarctica Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Tror du har rett i at nok er nok. Hva ER det med menn - som ikke faen vil ta tak i noe som helst med forholdet og sine egne drittsekk-takter, før de får vite at kona er helt ferdig med dem, da skal de plutselig "forandre seg" og ordne opp. Eh, det er for seint å snyte seg når nesen er vekk. Innse det.
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. juli 2013 #17 Skrevet 27. juli 2013 Det var en tråd over her med ei som syns det var superflaut at den nye potensielle kjæresten var dansebandmusiker. Men å ha en mann som råner.... DET er flaut, det!!!! Nok om det! Dere trenger hjelp. HAN trenger hjelp! Å skylde på deg for at han klikker er jo totalt urimelig! Han hadde sikkert sagt det samme om det var deg han hadde slått. Mangler totalt selvinnsikt! Slikt maktmisbruk og voldelig adferd kan ikke fortsette. Høres ut som du er hushjelp og dørmatte og ingen partner i hans øyne. Å kalle noen forbanna dust er forøvrig veldig lite konstruktivt i en diskusjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå