Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Jeg skal ta opp igjen noen fag som privatist og kjøpte derfor et par skolebøker av en selger på finn. Når jeg kom hjem igjen så jeg at det var feil bøker og tenkte først at det bare var jeg som hadde sett feil i annonsen og at jeg bare hadde dummet meg ut. Men når jeg gikk inn igjen på annonsen ser jeg at selger har gitt opp noen andre bøker enn det jeg fikk! På annonsen står det at bøkene er VG2 og VG3 samt bilde av bøker fra det opplaget, men bøkene jeg har fått er VK1 og VK2! Og i tillegg er de på nynorsk!Grunnen til at jeg ikke oppdaget dette når jeg var og hentet bøkene er fordi de har svært likt design... Hva kan jeg gjøre med denne saken? Jeg har prøvd å kontakte selger men får ikke ta i h*n. Jeg har jo fått et annet produkt enn det jeg har blitt oppgitt at er til salgs...Det er jo egentlig ikke snakk om den største summen men jeg må jo nå finne bøkene et annet sted og derfor ut med det dobbelte... Anonymous poster hash: 06919...796
Buddhine Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Hvilke bøker skal du ha? Jeg har noen liggende fra påbygg (noen år gamle riktignok).... Om det kunne være til hjelp.. Ang selgeren ville jeg tatt kontakt med han å hørt hva hans forklaring var og sendt Mail til finn om en useriøs selger.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Hvilke bøker skal du ha? Jeg har noen liggende fra påbygg (noen år gamle riktignok).... Om det kunne være til hjelp.. Ang selgeren ville jeg tatt kontakt med han å hørt hva hans forklaring var og sendt Mail til finn om en useriøs selger. Norskbøker. Skal sende e-post til finn, lurt. Anonymous poster hash: 06919...796
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Hvilke bøker skal du ha? Jeg har noen liggende fra påbygg (noen år gamle riktignok).... Om det kunne være til hjelp.. Ang selgeren ville jeg tatt kontakt med han å hørt hva hans forklaring var og sendt Mail til finn om en useriøs selger. Norskbøker. Skal sende e-post til finn, lurt. Anonymous poster hash: 06919...796 Er du sikker på at han ikke har tatt feil selv da, siden du sier bøkene er ganske like. Jeg synes du må høre hva han svarer før du stempler han som useriøs selger hos finn Anonymous poster hash: 9c166...d43
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Hvilke bøker skal du ha? Jeg har noen liggende fra påbygg (noen år gamle riktignok).... Om det kunne være til hjelp.. Ang selgeren ville jeg tatt kontakt med han å hørt hva hans forklaring var og sendt Mail til finn om en useriøs selger. Norskbøker. Skal sende e-post til finn, lurt. Anonymous poster hash: 06919...796 Er du sikker på at han ikke har tatt feil selv da, siden du sier bøkene er ganske like. Jeg synes du må høre hva han svarer før du stempler han som useriøs selger hos finn Anonymous poster hash: 9c166...d43 Disse bøkene er gitt ut for 12 år siden og jeg regner med at vedkommende vet at h*n gikk på videregående under den gamle reformen hvor klassetrinnene het grunnkurs, vk1 og vk2, bøkene er lagt ut med informasjon og bilde av at de er vg2 og vg3. Dette må jo vedkommende forstå forskjellen på. Anonymous poster hash: 06919...796
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Hvilke bøker skal du ha? Jeg har noen liggende fra påbygg (noen år gamle riktignok).... Om det kunne være til hjelp.. Ang selgeren ville jeg tatt kontakt med han å hørt hva hans forklaring var og sendt Mail til finn om en useriøs selger. Norskbøker. Skal sende e-post til finn, lurt. Anonymous poster hash: 06919...796 Er du sikker på at han ikke har tatt feil selv da, siden du sier bøkene er ganske like. Jeg synes du må høre hva han svarer før du stempler han som useriøs selger hos finn Anonymous poster hash: 9c166...d43 Disse bøkene er gitt ut for 12 år siden og jeg regner med at vedkommende vet at h*n gikk på videregående under den gamle reformen hvor klassetrinnene het grunnkurs, vk1 og vk2, bøkene er lagt ut med informasjon og bilde av at de er vg2 og vg3. Dette må jo vedkommende forstå forskjellen på. Anonymous poster hash: 06919...796 Da burde vel du forstått det når du kjøpte de og? Anonymous poster hash: 9c166...d43
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Hvilke bøker skal du ha? Jeg har noen liggende fra påbygg (noen år gamle riktignok).... Om det kunne være til hjelp.. Ang selgeren ville jeg tatt kontakt med han å hørt hva hans forklaring var og sendt Mail til finn om en useriøs selger. Norskbøker. Skal sende e-post til finn, lurt. Anonymous poster hash: 06919...796 Er du sikker på at han ikke har tatt feil selv da, siden du sier bøkene er ganske like. Jeg synes du må høre hva han svarer før du stempler han som useriøs selger hos finn Anonymous poster hash: 9c166...d43 Disse bøkene er gitt ut for 12 år siden og jeg regner med at vedkommende vet at h*n gikk på videregående under den gamle reformen hvor klassetrinnene het grunnkurs, vk1 og vk2, bøkene er lagt ut med informasjon og bilde av at de er vg2 og vg3. Dette må jo vedkommende forstå forskjellen på. Anonymous poster hash: 06919...796 Da burde vel du forstått det når du kjøpte de og? Anonymous poster hash: 9c166...d43 Jeg så bare ned i posen h*n viste frem og så bøker som så ut som de jeg var ute etter. Men poenget her er jo at selger har solgt noe annet enn det som er blitt annonsert at er for salg. Anonymous poster hash: 06919...796
Buddhine Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Jeg jeg har to norsk bøker. Det er signatur norsk påbygging studiekompetanse. Tekstsamling og studiebok. Hvis det er interessant.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Hvilke bøker skal du ha? Jeg har noen liggende fra påbygg (noen år gamle riktignok).... Om det kunne være til hjelp.. Ang selgeren ville jeg tatt kontakt med han å hørt hva hans forklaring var og sendt Mail til finn om en useriøs selger. Norskbøker. Skal sende e-post til finn, lurt. Anonymous poster hash: 06919...796 Er du sikker på at han ikke har tatt feil selv da, siden du sier bøkene er ganske like. Jeg synes du må høre hva han svarer før du stempler han som useriøs selger hos finn Anonymous poster hash: 9c166...d43 Disse bøkene er gitt ut for 12 år siden og jeg regner med at vedkommende vet at h*n gikk på videregående under den gamle reformen hvor klassetrinnene het grunnkurs, vk1 og vk2, bøkene er lagt ut med informasjon og bilde av at de er vg2 og vg3. Dette må jo vedkommende forstå forskjellen på. Anonymous poster hash: 06919...796 Da burde vel du forstått det når du kjøpte de og? Anonymous poster hash: 9c166...d43 Jeg så bare ned i posen h*n viste frem og så bøker som så ut som de jeg var ute etter. Men poenget her er jo at selger har solgt noe annet enn det som er blitt annonsert at er for salg. Anonymous poster hash: 06919...796 Poenget mitt var bare at han kan ha tatt feil, noe du ikke vet før du får kontakt med han Anonymous poster hash: 9c166...d43
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Utrolig kjipt, mn han kan ha tatt feil pose, gi han en dag til å svare hvertfall. Anonymous poster hash: 56017...b63
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 Jeg jeg har to norsk bøker. Det er signatur norsk påbygging studiekompetanse. Tekstsamling og studiebok. Hvis det er interessant. Takk for tilbudet, men er Tema jeg er ute etter. Anonymous poster hash: 06919...796
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Hvilke bøker skal du ha? Jeg har noen liggende fra påbygg (noen år gamle riktignok).... Om det kunne være til hjelp.. Ang selgeren ville jeg tatt kontakt med han å hørt hva hans forklaring var og sendt Mail til finn om en useriøs selger. Norskbøker. Skal sende e-post til finn, lurt. Anonymous poster hash: 06919...796 Er du sikker på at han ikke har tatt feil selv da, siden du sier bøkene er ganske like. Jeg synes du må høre hva han svarer før du stempler han som useriøs selger hos finn Anonymous poster hash: 9c166...d43 Disse bøkene er gitt ut for 12 år siden og jeg regner med at vedkommende vet at h*n gikk på videregående under den gamle reformen hvor klassetrinnene het grunnkurs, vk1 og vk2, bøkene er lagt ut med informasjon og bilde av at de er vg2 og vg3. Dette må jo vedkommende forstå forskjellen på. Anonymous poster hash: 06919...796 Da burde vel du forstått det når du kjøpte de og? Anonymous poster hash: 9c166...d43 Jeg så bare ned i posen h*n viste frem og så bøker som så ut som de jeg var ute etter. Men poenget her er jo at selger har solgt noe annet enn det som er blitt annonsert at er for salg. Anonymous poster hash: 06919...796 Poenget mitt var bare at han kan ha tatt feil, noe du ikke vet før du får kontakt med han Anonymous poster hash: 9c166...d43 Ja, det er mulig, men jeg mistenker at jeg har blitt lurt uansett. Jeg burde jo ha sett nærmere på bøkene når jeg kjøpte dem, men jeg gikk jo ut i fra at jeg fikk det som sto skrevet i annonsen... Anonymous poster hash: 06919...796
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #13 Skrevet 27. juli 2013 Utrolig kjipt, mn han kan ha tatt feil pose, gi han en dag til å svare hvertfall. Anonymous poster hash: 56017...b63 Regner ikke med han har to sett med like bøker som er gitt ut med mange års mellomrom. Fortsatt umulig å få tak i selger... Anonymous poster hash: 06919...796
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #14 Skrevet 27. juli 2013 Vk1 og Vg2 er det samme. Vk2 og Vg3 er det samme. Er du sikker på at de fortsatt ikke bruker samme bøkene? Det gjør vi på linjen jeg underviser på. Anonymous poster hash: 10768...5c0
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #15 Skrevet 27. juli 2013 Vk1 og Vg2 er det samme. Vk2 og Vg3 er det samme. Er du sikker på at de fortsatt ikke bruker samme bøkene? Det gjør vi på linjen jeg underviser på. Anonymous poster hash: 10768...5c0 Hvorfor konstaterer du noe jeg åpenbart vet? De bruker ikke samme bøkene fortsatt, det er til og med lagt ut bilder av de nye bøkene. Ikke de gamle som er svært lik utenpå men ulik inni. Jeg fikk heller ikke fortalt at bøkene var på nynorsk! Anonymous poster hash: 06919...796
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #16 Skrevet 27. juli 2013 Det er nye norskbøker ja. Blant annet har sakprosa/retorikk blitt en større del av norskfaget (selv om dette ikke gjenspeiles i de fleste norskbøker). Skal i prinsippet sidestilles (utgjøre like stor del) som skjønnlitteratur, men vi er vel ikke der i praksis. Bøkene er revidert med kunnskapsløftet og er derfor ikke som i den gamle reformen, men mye er fortsatt likt. Du må nok bare bite i det sure eplet og innse at du har blitt lurt, og du kommer dessverre ikke til å komme videre med det (sjarmen av finn.no). Kontakt forlaget og spør om det er mulig å få en oversikt over hvilke endringer som ble gjort mellom utgavene, hør om de eventuelt selger noen tilleggshefter. Hvis du får oversikt, kan du muligens få tak i en god del av tekstene på nett/bibliotek. Ellers må du nok bare kjøpe nye bøker. Anonymous poster hash: e64a5...933
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #17 Skrevet 27. juli 2013 Vk1 og Vg2 er det samme. Vk2 og Vg3 er det samme. Er du sikker på at de fortsatt ikke bruker samme bøkene? Det gjør vi på linjen jeg underviser på. Anonymous poster hash: 10768...5c0 Hvorfor konstaterer du noe jeg åpenbart vet? De bruker ikke samme bøkene fortsatt, det er til og med lagt ut bilder av de nye bøkene. Ikke de gamle som er svært lik utenpå men ulik inni. Jeg fikk heller ikke fortalt at bøkene var på nynorsk! Anonymous poster hash: 06919...796 Hvordan skal jeg vite hva du åpenbart vet når du faktisk ikke er smart/oppegående nokk til å sjekke bøkene du har kjøpt før du kommer hjem? Bøkene kunne ha vært helt riktig men alikavel fullstendig ødelagt for alt du vet. Så jeg må bare på det sterkeste beklage at jeg prøvde å komme med et velmenende råd og at problemet kanskje ikke var så stort som du først antok. Anonymous poster hash: 10768...5c0
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 27. juli 2013 #18 Skrevet 27. juli 2013 Høhø.. trudde det kun var navnet på årstrinnene som hadde forandret seg jeg, ikke at det var innholdet også :-) ★kjenner meg plutselig øøørlittegranne gammal★
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #19 Skrevet 27. juli 2013 Vk1 og Vg2 er det samme. Vk2 og Vg3 er det samme. Er du sikker på at de fortsatt ikke bruker samme bøkene? Det gjør vi på linjen jeg underviser på. Anonymous poster hash: 10768...5c0 Hvorfor konstaterer du noe jeg åpenbart vet? De bruker ikke samme bøkene fortsatt, det er til og med lagt ut bilder av de nye bøkene. Ikke de gamle som er svært lik utenpå men ulik inni. Jeg fikk heller ikke fortalt at bøkene var på nynorsk! Anonymous poster hash: 06919...796 Du er ikke spesielt hyggelig hi. Ingen av oss er tankelesere og vet hva du åpenbart vet. Anonymous poster hash: 9c166...d43
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #20 Skrevet 27. juli 2013 Vk1 og Vg2 er det samme. Vk2 og Vg3 er det samme. Er du sikker på at de fortsatt ikke bruker samme bøkene? Det gjør vi på linjen jeg underviser på. Anonymous poster hash: 10768...5c0 Hvorfor konstaterer du noe jeg åpenbart vet? De bruker ikke samme bøkene fortsatt, det er til og med lagt ut bilder av de nye bøkene. Ikke de gamle som er svært lik utenpå men ulik inni. Jeg fikk heller ikke fortalt at bøkene var på nynorsk! Anonymous poster hash: 06919...796 Du er ikke spesielt hyggelig hi. Ingen av oss er tankelesere og vet hva du åpenbart vet. Anonymous poster hash: 9c166...d43 Var kanskje unødvendig krass i tonen, men trodde det kom godt frem i teksten at problemet var at bøkene var utgått i forhold til pensum og ikke at jeg ikke forsto at det er tilsvarende klassetrinn. Og jeg trodde at det at vg2 og vg3 er det samme som vk1 og vk2 var noen "alle" visste og at det derfor var unødvendig å påpeke dette. Men det var på ingen måte meningen å fornærme noen. Anonymous poster hash: 06919...796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå