Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Jeg er 180 høy... Det er 12 kg mer enn jeg veide da jeg møtte mannen for 7 år siden, 5 kg mer enn da jeg var 7 mnd på vei med førstemann, og bare 5 kg mindre enn da jeg var høygravid med tvillinger.. Gir snart opp, gått opp 7 kg siden jeg slutta og amme, enda jeg spiser veldig sundt og beveger meg masse. Lege da eller ? Sjekke stoffskifte? Spiser nesten ikke karbo, aldri godteri og chips, drikker ikke brus/ juice, bare vann. Spiser masse grønnsaker og små porsjoner ca hver 3 time. Det hender jeg spiser en is, men det er kanskje en gang i mnd. Hva mer kan jeg gjøre? Skjønner ingenting og begynner å bli dypt deprimert over dette:( Anonymous poster hash: c10f5...5cc
Underveis --> Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Få noen til å se på maten du faktisk spiser (noter og tell kalorier!) og hvor mye du forbrenner på aktivitetene du gjør. De aller fleste er ikke helt ærlige når de skal beskrive hvor mye de spiser og hvor mye de beveger seg. En personlig trener kan være en god investering!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Få noen til å se på maten du faktisk spiser (noter og tell kalorier!) og hvor mye du forbrenner på aktivitetene du gjør. De aller fleste er ikke helt ærlige når de skal beskrive hvor mye de spiser og hvor mye de beveger seg. En personlig trener kan være en god investering! Men jeg lyver ikke om hva jeg spiser.. Kanskje jeg må begynne med pulver og se.. Anonymous poster hash: c10f5...5cc
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Du er normalvektig. Å bli dypt deprimert over det er jo bare teit. Om du ønsker deg mer ned i vekt kan du jo alltids telle kalorier en periode og se hvordan du ligger an, før du eventuelt kontakter lege. Det er veldig sjelden at stoffskifteproblemer utgjør mer enn et par-tre kilo overvekt. Anonymous poster hash: b890f...7a4
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 herregud jeg er 159 og veier 80 kg. det er noe annet enn deg som er 180 høy!!! du ser sikkert kjempebra ut... vekta de er normal.... Anonymous poster hash: b8bde...b08
Rivjernet Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Jeg er 180 høy... Det er 12 kg mer enn jeg veide da jeg møtte mannen for 7 år siden, 5 kg mer enn da jeg var 7 mnd på vei med førstemann, og bare 5 kg mindre enn da jeg var høygravid med tvillinger.. Gir snart opp, gått opp 7 kg siden jeg slutta og amme, enda jeg spiser veldig sundt og beveger meg masse. Lege da eller ? Sjekke stoffskifte? Spiser nesten ikke karbo, aldri godteri og chips, drikker ikke brus/ juice, bare vann. Spiser masse grønnsaker og små porsjoner ca hver 3 time. Det hender jeg spiser en is, men det er kanskje en gang i mnd. Hva mer kan jeg gjøre? Skjønner ingenting og begynner å bli dypt deprimert over dette:(Anonymous poster hash: c10f5...5cc Dypt deprimert? Kan forstå lei,frustrert,oppgitt- men dypt deprimert? Virkelig?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 herregud jeg er 159 og veier 80 kg. det er noe annet enn deg som er 180 høy!!! du ser sikkert kjempebra ut... vekta de er normal.... Anonymous poster hash: b8bde...b08 Mener ikke å forulempe noen, men for meg er 80 kg for mye.. Magen er fleskete, og lårene buler ut.. I tillegg er overarmene store og slappe. Jeg føler meg grusom...! Anonymous poster hash: c10f5...5cc
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Jeg er 180 høy... Det er 12 kg mer enn jeg veide da jeg møtte mannen for 7 år siden, 5 kg mer enn da jeg var 7 mnd på vei med førstemann, og bare 5 kg mindre enn da jeg var høygravid med tvillinger.. Gir snart opp, gått opp 7 kg siden jeg slutta og amme, enda jeg spiser veldig sundt og beveger meg masse. Lege da eller ? Sjekke stoffskifte? Spiser nesten ikke karbo, aldri godteri og chips, drikker ikke brus/ juice, bare vann. Spiser masse grønnsaker og små porsjoner ca hver 3 time. Det hender jeg spiser en is, men det er kanskje en gang i mnd. Hva mer kan jeg gjøre? Skjønner ingenting og begynner å bli dypt deprimert over dette:(Anonymous poster hash: c10f5...5cc Dypt deprimert? Kan forstå lei,frustrert,oppgitt- men dypt deprimert? Virkelig? I hvert fall deprimert ja.. Synes alle klærne ser for j.... ut på meg, og er dritflau i bikini. Ser at folk på stranden kikker og tenker sitt.. Æsj Anonymous poster hash: c10f5...5cc
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Jeg skjønner at du blir deppet, jeg er 162 og gråt i to dager da jeg bikket 60 kilo (som gravid), har ALDRI tenkt å bli så tung i ugravid tilstand. Selvsagt er du ikke direkte overvektig, men man må da ha lov å trives bedre som slank likevel? Anonymous poster hash: 21023...4fd
Rivjernet Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Jeg er 180 høy... Det er 12 kg mer enn jeg veide da jeg møtte mannen for 7 år siden, 5 kg mer enn da jeg var 7 mnd på vei med førstemann, og bare 5 kg mindre enn da jeg var høygravid med tvillinger.. Gir snart opp, gått opp 7 kg siden jeg slutta og amme, enda jeg spiser veldig sundt og beveger meg masse. Lege da eller ? Sjekke stoffskifte? Spiser nesten ikke karbo, aldri godteri og chips, drikker ikke brus/ juice, bare vann. Spiser masse grønnsaker og små porsjoner ca hver 3 time. Det hender jeg spiser en is, men det er kanskje en gang i mnd. Hva mer kan jeg gjøre? Skjønner ingenting og begynner å bli dypt deprimert over dette:(Anonymous poster hash: c10f5...5cc Dypt deprimert? Kan forstå lei,frustrert,oppgitt- men dypt deprimert? Virkelig? I hvert fall deprimert ja.. Synes alle klærne ser for j.... ut på meg, og er dritflau i bikini. Ser at folk på stranden kikker og tenker sitt.. Æsj Anonymous poster hash: c10f5...5cc Jeg forstår godt at du ønsker å gjøre noe med vekta! Er i samme situasjon som deg, og sliter, kiloene sitter blegg fast!! Det jeg sliter med å forstå er at man går helt i kjelleren over et kosmetisk problem. De tallene du har delt med oss her gir deg jo ikke akkurat et alvorlig helseproblem? Lykke til med slankingen! Plutselig løsner det, og da raser de ekstra kiloene av, så hold ut og ikke mist motet!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 Jeg skjønner at du blir deppet, jeg er 162 og gråt i to dager da jeg bikket 60 kilo (som gravid), har ALDRI tenkt å bli så tung i ugravid tilstand. Selvsagt er du ikke direkte overvektig, men man må da ha lov å trives bedre som slank likevel? Anonymous poster hash: 21023...4fd Nemlig! Takk! Jeg ser jo selv at jeg ikke ser bra ut! Før var jeg stolt av kroppen min, nå synes jeg det er pinlig å gå med shorts og solliv i hagen! Men hva skal jeg gjøre? Går jo bare opp uansett?? Anonymous poster hash: c10f5...5cc
Juks Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Jeg fikk en vekker på ferie, ser at jeg har lagt på meg men har tenkt at det er jo ikke såååå mye ( 8 kg) selv om klærne strammer veldig så har jeg god selvtillit. Gikk i bikini og ved badebassenget var det et stort vindu til kaféen.fikk se selvbilde av meg selv på avstand...fytte katta Jeg legger på meg rundt hofte og mage og jeg likte ikke det jeg såg. Neste vekker var da jeg shoppet samme dag, jeg måtte opp en str. for at ikke klærne skulle stramme. Alt blir feil nå, jeg bruker str M i topp og nå XL i bukse. Har ikke lyst til å se ut som kjærlighet på pinne så jeg har begynt å se kritisk på det jeg spiser og det er mye trøstespising.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #13 Skrevet 26. juli 2013 Hvis du går opp og ned en trapp med en litt tung ryggsekk, skal jeg si du går ned i vekt. Utfordringen er bare å ikke spise seg opp igjen etterpå Du kan også gå opp og ned en gardintrapp med noe litt tungt i hendene. Kreves jo en viss dedikasjon for å holde på med dette, men det må da være bedre enn å være tungt deprimert. Anonymous poster hash: 0792a...c3e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #14 Skrevet 26. juli 2013 Anbefaler appen: shapeup. Mange får seg en vekker der over hvor mye kalorier de får i seg og hvor lite de egentlig kan spise i forhold til akt.nivå. Anonymous poster hash: 127ff...c70
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #15 Skrevet 26. juli 2013 Jeg sliter med noe av det samme. Er 1.62 og veier 66kg, får ikke av meg graviditetskiloene! Min trviselsvekt er 58 kg, noe jeg "alltid" har veid. Jeg kjøper ikke nye klær selv om jeg ser masse fint i butikkene, jeg orker rett og slett ikke. Har fleskemage og store lår. Men nå har jeg begynt å jogge! Og 1. august begynner jeg på SATS igjen, så jeg ser lyst på situasjonen. Fullamming har virkelig ikke gjort samme susen denne gangen :/ Anonymous poster hash: 05e87...433
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Anbefaler appen: shapeup. Mange får seg en vekker der over hvor mye kalorier de får i seg og hvor lite de egentlig kan spise i forhold til akt.nivå. Anonymous poster hash: 127ff...c70 Takk, skal teste den:) Anonymous poster hash: c10f5...5cc
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #17 Skrevet 26. juli 2013 Hvis du går opp og ned en trapp med en litt tung ryggsekk, skal jeg si du går ned i vekt. Utfordringen er bare å ikke spise seg opp igjen etterpå Du kan også gå opp og ned en gardintrapp med noe litt tungt i hendene. Kreves jo en viss dedikasjon for å holde på med dette, men det må da være bedre enn å være tungt deprimert. Anonymous poster hash: 0792a...c3e Evt ryker knærne, skuldrene og/eller nakken. Tror jeg kan komme på ganske mange bedre måter å gå ned i vekt på uten å bli full av belastningsskader. Anonymous poster hash: 21023...4fd
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #18 Skrevet 26. juli 2013 Ammer du enda? Kom deg til lege og få sjekket stoffskiftet. Mine svangerskap fucker opp mitt stoffskifte og senker det kraftig (påvist via blodprøver), og det retter seg ikke før jeg er ferdig med ammingen. Hjelper lite hvor mye keg trener og hvor lite jeg spiser, kiloene sitter fast. For så å forsvinne kjapt når ammingen er slutt og hormonene kommet åp rett kjøl. Anonymous poster hash: 844a3...951
*Yuna* Skrevet 26. juli 2013 #19 Skrevet 26. juli 2013 Anbefaler appen: shapeup. Mange får seg en vekker der over hvor mye kalorier de får i seg og hvor lite de egentlig kan spise i forhold til akt.nivå. Anonymous poster hash: 127ff...c70 Takk, skal teste den:) Anonymous poster hash: c10f5...5cc Enig, prøv den og husk på alt, også ketchup, smør på brødskiva osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå