Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Vi skal flytte og jeg selger unna div kjoler jeg aldri bruker, og diverse barneklær- Noen av kjolene har jeg fått i jule/bursdagsgaver men de har blitt brukt lite og ligge rbare i skapet. Søstra min kom innom her en dag med masse klær siden de skal flytte, div vinterklær i str 128, og jenta her er bare 4 år, altfor stort! Nå har jeg lagt ut noen av klærne ut for salg på facebook, er dette frekt synes dere? Klærne ville uansett bare ha blitt liggende i noen år til... Redd for at folk skal bli "sur" på meg! Anonymous poster hash: 0b8a2...5a3
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Frekt å selge ting du har arvet gratis. Er det for stort synes jeg du kan gi tingene tilbake og tipse om at de kan selge de selv... Synes faktisk det er vanvittig frekt. Anonymous poster hash: 569e7...b08
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 De flytter om noen dager til en annen kant av landet, så hva er alternativet? Sende masse klær med dem? Dette er klær de selv har arvet, så det er sagt! Anonymous poster hash: 0b8a2...5a3
3 er nok! Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Ja, det sy es jeg er frekt når det er snakk om klær du har arvet for at barnet ditt skal bruke de. Da kunne hun jo solgt de selv da! Men ting du har fått til jul osv står du fritt til å gjøre som du vil med uten at jeg ser noe. Grunn til at noen skal bli sure på deg
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Nei, det syns jeg ikke. Når du får det er det du som eier det. De som gir ville bare bli kvitt det uansett. Du kan jo bare informere de om at du har lagt det ut for salg, så kan de rope ut om de ønsker å ta noe tilbake. Anonymous poster hash: b777a...dab
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Nei, det synes jeg ikke er frekt. Her ligger gamle egne og arvede klær samlet. Mye har blitt gitt til fattighuset eller Fretex, litt barneklær har vi solgt svært billig på loppemarked vi hadde, og noe har vi latt venners barn arve. Hvis du tjener greit på salg av klærne synes jeg det er noe annet. Anonymous poster hash: 27abc...b74
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 De flytter om noen dager til en annen kant av landet, så hva er alternativet? Sende masse klær med dem? Dette er klær de selv har arvet, så det er sagt! Anonymous poster hash: 0b8a2...5a3 Ikke noe galt i det. Men synes det er litt spesielt at du skal selge klær som er arvet to ganger, regner med at det er litt gamle klær dette da Anonymous poster hash: 70f4a...d47
Bare blåbær Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Hvorfor sparer du ikke klær som er for store? Hun vokser jo inn i dem etterhvert? Og ja, jeg synes det er frekt å selge klær dere har fått.
Rivjernet Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 (endret) Ja det syns jeg faktisk! Jeg ga vekk noen møbler for litt siden. Så fikk jeg høre at hun jeg ga de til hadde fått samboer, siden min bosituasjon har endret seg siden jeg ga vekk møblene, nevnte jeg for henne at hvis hun ikke trengte tingene lenger ville jeg gjerne ha de igjen. Bare hvis hun ikke trengte det selv altså,presiserte jeg! Da fortalte hun at hun hadde solgt dem!! What?? Her ga jeg henne møbler til maaange 1000kr, for å være grei og så bare selger hun det??! Så moralen er, i følge meg, ihvertfall spør om de du fikk det av vil ha tingene tilbake FØR du evt selger det... Endret 26. juli 2013 av Stinkerbelle
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Ja det syns jeg faktisk! Jeg ga vekk noen møbler for litt siden. Så fikk jeg høre at hun jeg ga de til hadde fått samboer, siden min bosituasjon har endret seg siden jeg ga vekk møblene, nevnte jeg for henne at hvis hun ikke trengte tingene lenger ville jeg gjerne ha de igjen. Bare hvis hun ikke trengte det selv altså,presiserte jeg! Da fortalte hun at hun hadde solgt dem!! What?? Her ga jeg henne møbler til maaange 1000kr, for å være grei og så bare selger hun det??! Så moralen er, i følge meg, ihvertfall spør om de du fikk det av vil ha tingene tilbake FØR du evt selger det... Men ga du bort møblene har du faktisk gitt de bort. Hadde vært en helt annen sak om du hadde lånt dem til henne.....noe som i seg selv hadde vært lurest for alle parter. Til HI: Jeg synes det er greit at du selger klær du har arvet, enhver velger selv hva de gjør med ting de er ferdige med. Unntaket er selvfølgelig om tingene er et lånt da. MEN jeg synes derimot det er veldig merkelig og tankeløst å selge bra ting som er passe om noen år. Jeg har også arvet masse for store klær og synes det er supert å ha de når den tiden kommer. Anonymous poster hash: 9315e...542
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 Jeg synes at klær du har fått i gave er helt ok å legge ut for salg. Om noen hadde kjøpt klærne jeg hadde lagt ut for salg som jeg hadde arvet, men ikke en gang brukt, ville jeg ha gitt pengene jeg tjente til de som arvet de vekk. Kan jo hende at de valgte å gi de vekk i steden for å selge de for å være snille, men heller kunne tenkt seg å selge selv enn at dere skulle gjøre det. Er det evt kun for å spare plass kan dere jo gi det vekk til noen som trenger det selv. Ville hørt med den som gav meg det først om de ville ha det igjen for å selge det selv eller om de kjente noen andre som ville ha. Jeg gir klær vekk til min bror nå som venter barn. Om de selger det før det passet ville jeg blitt sur for det Anonymous poster hash: 0eca5...18d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Ville aldri falt meg inn å selge klær som jeg selv har fått. Gi det til noen som trenger det mer enn deg og kanskje vet å sette pris på ting. Anonymous poster hash: 44ce6...e70
Rivjernet Skrevet 26. juli 2013 #13 Skrevet 26. juli 2013 Ja det syns jeg faktisk! Jeg ga vekk noen møbler for litt siden. Så fikk jeg høre at hun jeg ga de til hadde fått samboer, siden min bosituasjon har endret seg siden jeg ga vekk møblene, nevnte jeg for henne at hvis hun ikke trengte tingene lenger ville jeg gjerne ha de igjen. Bare hvis hun ikke trengte det selv altså,presiserte jeg! Da fortalte hun at hun hadde solgt dem!! What?? Her ga jeg henne møbler til maaange 1000kr, for å være grei og så bare selger hun det??! Så moralen er, i følge meg, ihvertfall spør om de du fikk det av vil ha tingene tilbake FØR du evt selger det... Men ga du bort møblene har du faktisk gitt de bort. Hadde vært en helt annen sak om du hadde lånt dem til henne.....noe som i seg selv hadde vært lurest for alle parter. Til HI: Jeg synes det er greit at du selger klær du har arvet, enhver velger selv hva de gjør med ting de er ferdige med. Unntaket er selvfølgelig om tingene er et lånt da. MEN jeg synes derimot det er veldig merkelig og tankeløst å selge bra ting som er passe om noen år. Jeg har også arvet masse for store klær og synes det er supert å ha de når den tiden kommer. Anonymous poster hash: 9315e...542 Og jeg mener at man skal gi vekk det man selv har fått, ikke selge det!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #14 Skrevet 26. juli 2013 Frekt ja! Alt junior har fått av arvetøy har jeg gitt videre når det har blitt for smått, selv om klærne var såpass pene at jeg sikkert hadde fått noen kroner for de. Anonymous poster hash: 33895...37e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #15 Skrevet 26. juli 2013 Nei, ikke frekt. Selg i vei! Anonymous poster hash: e810e...12a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Ja! Veldig frekt! Hadde gitt de bort hvis jeg ikke trengte de selv. Anonymous poster hash: 6749e...1d5
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #17 Skrevet 26. juli 2013 Ja det syns jeg faktisk! Jeg ga vekk noen møbler for litt siden. Så fikk jeg høre at hun jeg ga de til hadde fått samboer, siden min bosituasjon har endret seg siden jeg ga vekk møblene, nevnte jeg for henne at hvis hun ikke trengte tingene lenger ville jeg gjerne ha de igjen. Bare hvis hun ikke trengte det selv altså,presiserte jeg! Da fortalte hun at hun hadde solgt dem!! What?? Her ga jeg henne møbler til maaange 1000kr, for å være grei og så bare selger hun det??! Så moralen er, i følge meg, ihvertfall spør om de du fikk det av vil ha tingene tilbake FØR du evt selger det... Men ga du bort møblene har du faktisk gitt de bort. Hadde vært en helt annen sak om du hadde lånt dem til henne.....noe som i seg selv hadde vært lurest for alle parter. Til HI: Jeg synes det er greit at du selger klær du har arvet, enhver velger selv hva de gjør med ting de er ferdige med. Unntaket er selvfølgelig om tingene er et lånt da. MEN jeg synes derimot det er veldig merkelig og tankeløst å selge bra ting som er passe om noen år. Jeg har også arvet masse for store klær og synes det er supert å ha de når dn tiden kommer. Anonymous poster hash: 9315e...542 Og jeg mener at man skal gi vekk det man selv har fått, ikke selge det! Det synes jeg er helt opp til mottakeren, den nye eieren å avgjøre. Selv gir jeg bort alt siden jeg ikke gidder styret med å selge. Hva de jeg gir det til velger får være opp til dem, men jeg setter pris på at de bruker det før de selger det. I det minste venter til barnet har vokst forbi str. Anonymous poster hash: 9315e...542
soleia Skrevet 26. juli 2013 #18 Skrevet 26. juli 2013 Hadde ikkje falle meg inn å selge ting eg har fått arva gratis. Det gjev eg vidare gratis til dei som treng det, i innland eller utland.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå